سیارک عظیم

یک سیارک عظیم با سرعت زیاد از نزدیکی زمین عبور کرد

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا اعلام کرد شب گذشته یک سیارک عظیم با سرعت 30 هزار کیلومتر بر ساعت از کنار زمین گذشت.

طبق اعلام سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا – ناسا، شب گذشته شاهد عبور یک سیارک عظیم از کنار سیاره زمین بوده‌ایم که با سرعت 30 هزار کیلومتر بر ساعت با فاصله 6.3 میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور کرد.

جزئیات عبور سیارک عظیم از کنار زمین

این سیارک بزرگ به نام ۱۹۹۸ OR۲ در هنگام عبور از زمین حدود 6.3 میلیون کیلومتر فاصله داشت که این میزان حدود 16 برابر فاصله بین زمین و ماه است. سیارک ۱۹۹۸ OR۲ با سرعت 30 هزار کیلومتر بر ساعت در حالی از کنار زمین گذشت که کارشناسان آن را یکی از بزرگ‌ترین سیارک‌های بالقوه خطرناک برای سیاره زمین می‌دانند و به همین دلیل ناسا و سایر سازمان‌های فضایی مدتی قبل از خطر عبور آن از کنار زمین هشدار داده بودند.

سیارک عظیم

کارشناسان قطر سیارک ۱۹۹۸ OR۲ را حدود 2.1 کیلومتر تخمین زدند که این میزان با فرض این که بازتاب‌پذیری این سیارک همانند سایر سیارک‌های سنگی باشد پیش‌بینی شد. سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا در سال 2019 اعلام کرد دانشمندان این سازمان فضایی در تلاشند تا با ساخت یک تلسکوپ جدید از زمین دفاع کنند؛ این تلسکوپ به محققان کمک خواهد کرد تا سیارک‌هایی را که برای زمین خطرهای احتمالی دارند بهتر از قبل شناسایی کنند.