اپلیکیشن آرامش بخش

معرفی 12 اپلیکیشن آرامش بخش اندروید و آی او اس برای دور شدن از استرس

اپلیکیشن آرامش بخش کمک می‌کند از استرس دور شده و تمرکز بیشتری پیدا کنید. برای اندروید و آی او اس نرم افزارهای مدیتیشن متعددی وجود دارد.

زندگی همیشه بر وفق مراد نیست. همه ما روزها و لحظات بدی را پشت سر گذاشته‌ایم. این روزها پیشتر وجود داشته و بعد از این نیز رخ خواهند داد. حس خستگی ناشی از کار یا تمام شدن یک ارتباط، شنیدن اخبار مربوط به جنگ و مخصوصا شیوع ویروس خطرناکی همچون ویروس کرونا، کوهی از استرس بر سرمان خراب می‌کنند. البته با نصب یک یا چند اپلیکیشن آرامش بخش در گوشی اندروید و آی او اس خود می‌توان تا حد زیادی از شر این احساس منفی خلاص شد.

کار کردن دائمی با گوشی و چرخ زدن در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا در این روزها که بیماری کووید 19 مشغول قلع و قمع کردن انسان‌های زیادی در سراسر کره زمین است، به استرس‌تان خواهد افزود. پیشنهاد می‌کنیم برنامه های موبایل معرفی شده در این برنامه را نصب کرده و استفاده از آن‌ها را جایگزین چرخه ناتمام گشت‌زنی در شبکه‌های اجتماعی کنید!

MindMeister

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

دانلود ویدیو

در هر ساعت هزاران فکر از ذهن انسان می‌گذرند. در برخی شرایط حجم آن‌ها افزایش پیدا کرده و مغزتان را بمباران می‌کنند. تکنیک نقشه‌برداری ذهن کمک می‌کند با ایجاد طوفان مغزی در افکار خود، بدون داشتن ترتیب یا ساختاری مشخص، به آن‌ها یک فرم بصری بدهید.

یک اپلیکیشن آرامش بخش برای اندروید و آیفون که بر اساس این تکنیک توسعه یافته، MindMeister است. برای بهره بردن از خدمات آن همچنین می‌توانید به وب سایت mindmeister.com بروید.

اگر افکار در هم و آشفته‌ای دارید، MindMeister کمک می‌کند آن‌ها را سازماندهی کرده و افکار جدید را به راحتی تولید و اولویت‌بندی کنید. بر اساس پوسته‌ها، استایل‌ها، رنگ‌ها و آیکون‌های جدید می‌توان این تصورات ذهنی را به فرمی بصری و قابل مشاهده در آورد. به منظور ایجاد نقشه‌ای از ذهن خود امکان کمک گرفتن از دیگر کاربران به صورت آنلاین‌، فراهم است.

دانلود و نصب برنامه رایگان است. با خرید اشتراک می‌توانید نقشه‌های ایجاد شده را به صورت پی دی اف یا یک تصویر PNG دریافت کنید. کاربران دارای اشتراک پولی سرویس قادر خواهند بود به تعداد نامحدود نقشه ایجاد و آن‌ها را ویرایش کنند و در زمان ساخت، عکس‌های مورد نظرشان را نیز بیفزایند.

Dark Noise

دانلود iOS (قیمت 3.99 دلار)

وجود صدا در محیط اطراف لزوما برهم‌زننده آرامش نیست. در صورتی که طبق روحیات انسان، صدای درستی پخش شود، تمرکز حین کار افزایش پیدا کرده یا راحت‌تر به خواب خواهید رفت.

در این برنامه نزدیک به 30 صدای محیطی مختلف نظیر وایت نویز و موتور فضاپیما وجود دارد. بعد از انتخاب یک صدا، می‌توان مشخص کرد بعد از رسیدن به ساعتی مشخص یا گذشت مدت زمان مورد نظر، پخش آن به صورت خودکار متوقف شود.

برای اجرای یک صدا نیازی به ورود به برنامه نیست. به این منظور می‌توانید از ویجت اپلیکشن در هوم اسکرین استفاده کرده یا از طریق دستیار سیری، با صدور یک فرمان صوتی، درخواست پخش کنید.

Calm

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

دانلود ویدیو

برخی افراد، در صورت وجود هر صدایی در محیط اطراف خود تمرکزشان را از دست خواهند داد. اگر به دنبال یک اپلیکیشن آرامش بخش متفاوت هستید، Calm را دانلود و نصب کنید.

برای کاربران عادی، این برنامه به منظور مدیتیشن مناسب است، اما کاربران حرفه‌ای می‌توانند از قابلیت‌های بیشتری بهره ببرند. آموزش‌هایی برای یادگیری روش‌های مدیتیشن داخل اپلیکیشن وجود داشته و نیازی به گشت‌زدن در وب برای فرا گرفتن آن‌ها وجود ندارد. طول این آموزش‌ها از 3 تا 25 دقیقه متغیر است.

محتواهای داخل نرم افزار Calm به آموزش‌های مدیتیشن ختم نشده و مطالبی نیز درباره مدیریت استرس، خوشحالی، شکرگذاری، یافتن اعتماد به نفش، چگونگی بخشیدن و دیگر موارد در اختیارتان قرار می‌دهد.

کاربران حرفه‌ای برای خلاص شدن از شر راهنمایی‌های برنامه در طول مدیتیشن می‌توانند آن‌ها را خاموش کرده و بدون محدودیت زمانی، تمرکز کنند. حتی اگر مشغله کاری زیادی دارید، برنامه‌های ده دقیقه‌ای مخصوص مدیتیشن اپلیکیشن آرامش بخش Calm را دنبال کنید. این ابزار کمک می‌کند استرس را از خود دور نگه دارید.

Headspace

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

دانلود ویدیو

اگر به دنبال یادگیری و اجرای تکنیک‌های ذهن آگاهی یا مدیتیشن تحت کنترل هستید، حتما نرم افزار Headspace را نصب کنید. داخل برنامه‌ها، آموزش‌هایی قرار گرفته تا مفاهیم پایه‌ای را یاد بگیرید. برای دستیابی به آموزش‌های پیشرفته و جامع درباره تکنیک‌های ذهن آگاهی و مدیتیشن، خرید اشتراک پولی برنامه ضروری است.

گستره‌ای از انواع محتواها درباره رسیدن به تمرکز بالا، خواب راحت و ورزش‌های تنفسی وجود دارند. به لطف ایجاد انیمیشن‌هایی کوتاه، تکنیک‌های مختلف را خیلی سریع فرا خواهید گرفت.

برای استراحتی کوتاه در محل کار یا حین انجام هر عمل دیگر، جلسه‌های مدیتیشن 2 الی 3 دقیقه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. همچنین جلسه‌هایی خاص با هدف کمک به کاربران در شرایط فوق‌العاده مثل ترسیدن، داشتن اضطراب و درگیر شدن با استرس تهیه شده‌اند. می‌توانید برای تشویق شدن به استفاده بیشتر از نرم افزار، دوستان خود را نیز اضافه کنید.

Insight Timer

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

برنامه موبایل Insight Timer نزدیک به 30 هزار موزیک مخصوص مدیتیشن در اختیارتان قرار می‌دهد. خوشبختانه دسترسی به همه آن‌ها رایگان است. همچنین در دل نرم افزار به محتواهایی در رابطه با روش‌های مدیریت استرس و اضطراب، مدیریت صحیح، چگونگی داشتن روابط بهتر و روش‌های خواب عمیق دست پیدا می‌کنید.

کاربران دارای مشغله کاری زیاد می‌توانند زمانی را برای پخش خودکار مشخص کرده و برنامه را با روزمرگی‌های ثابت خود یکپارچه کنند. با توجه به گستردگی اپلیکیشن آرامش بخش Insight Timer انجمن‌ها و گروه‌هایی ایجاد شده تا به کمک دیگر کاربران بهتر بتوانید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید.

آمار و ارقامی درباره نحوه استفاده شما از برنامه و پیشرفت‌های در طول زمان ارائه می‌شوند تا بهتر قادر به ارزیابی وضعیت باشید. با خرید اشتراک پولی به قابلیت‌های بیشتری دست پیدا خواهید کرد. در این حالت به همه دوره‌های آموزشی دسترسی داشته و می‌توانید با دانلود همه موزیک‌های مخصوص مدیتیشن داخل گوشی، آن‌ها را هر زمانی بدون نیاز به اتصال به اینترنت پخش کنید.

Day One

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

دانلود ویدیو

نوشتن افکار به صورت روزانه، روشی عالی برای سازماندهی آن‌ها است. وب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موبایل متعددی برای خاطره‌نویسی و ژورنال‌نویسی وجود دارند، اما تفاوت Day One داشتن یک رابط کاربری جذاب و ویژگی‌های متعدد با هدف تشویق کردن کاربران به حضور روزانه در آن به منظور نوشتن افکار خود است.

رابط کاربری برنامه عاری از هر گونه حواس‌پرتی است، به همین دلیل کمک می‌کند در هر زمان، روی یک موضوع خاص متمرکز باقی بمانید. از زبان علامت‌گذاری‌ پشتیبانی شده و از طریق یک تقویم، امکان گشت و گذار بین نوشته‌های قبلی مهیا است. نوشته‌ها همه در قالب یک تایم لاین رو به رویتان قرار می‌گیرند تا بتوانید آن‌ها را پشت سر هم مرور کنید.

کاربران آیفون از طریق افزودن خودکار یک سری متادیتا به نوشته‌های روزانه خود آن‌ها را جذاب می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان از وضعیت هوا، دمای محیط و موزیک در حال پخش حین نوشتن آن مطلب نام برد. نوشته‌ها پشت یک پسورد عددی یا اسکنر اثر انگشت محافظت می‌شوند.

با خرید نسخه پریمیوم برنامه ظرفیتی نامحدود برای ژورنال‌نویسی و بارگذاری عکس خواهید داشت. همچنین نوشته‌هایتان با سایر ورژن‌ها و برنامه‌های نصب شده در دیگر گوشی‌ها همگام‌سازی می‌شوند تا از همه جا بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Simple Habit

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

اپلیکیشن آرامش بخش Simple Habit به شما ثابت می‌کند داشتم مشغله هرگز بهانه‌ای برای دور شدن از مدیتیشن نیست. محبوبیت این نرم افزار در مقایسه با دیگر موارد مشابه داشتن تعداد زیادی جلسه‌های مدیتیشن پنج دقیقه‌ای است. به لطف آن‌ها افسردگی را مدیریت کرده و از استرس دور خواهید شد.

بسته به برنامه فشرده روزانه هر کاربر، جلسات متفاوتی ارائه خواهند شد. این سفارشی‌سازی اجازه می‌دهد پرمشغله‌ترین افراد نیز برای مدیتیشن زمان داشته باشند. با خرید اشتراک برنامه به یک سری کلاس آموزشی اضافی دسترسی پیدا کرده و برخلاف حالت عادی، می‌توانید کلاس‌ها را برای گوش دادن به صورت آفلاین دانلود کنید.

Sleep Cycle Alarm Clock

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

برنامه Sleep Cycle Alarm Clock

داشتن روزی آرام و بدون استرس، معمولا از شب قبل قابل تعیین است. همانطور که در مطالبی متعددی به آن اشاره کردیم، داشتن خواب خود فواید زیادی برای سلامتی داشته و از طرفی مشکلات خواب، آسیب‌های جبران نا‌پذیر زیادی وارد می‌کنند. متاسفانه برای بسیاری از ما، داشتن خواب خوب تبدیل به رویا شده است!

وقتی به سختی به خواب می‌روید، روز بعد دیگر پرانرژی نخواهید بود. چنین فردی در برابر فشارهای روانی آسیب‌پذیری بیشتری دارد. به لطف Sleep Cycle Alarm Clock می‌توان خواب شبانه را مدیریت کرد و برنامه‌ای مشخص برای بیدار شدن داشت.

این اپلیکیشن آرامش بخش می‌تواند از طریق یک تکنولوژی صوتی مخصوص، فازهای مختلف خواب کاربر را ردیابی کند. اگر یک ساعت اپل واچ داشته باشید، در صورت خرناس کشیدن حین خواب، برنامه Sleep Cycle Alarm Clock به ساعت سیگنالی برای لرزش ارسال می‌کند. این لرزش روی دست سبب خواهد شد حالت بدن را تغییر داده و خرناس را متوقف کنید.

با خرین اشتراک پولی به قابلیت‌هایی نظیر نکات طلایی داشتن خواب خوب در طولانی مدت، پشتیبانی از نور هوشمند Philips Hue و چگونگی تاثیر وضعیت هوا روی خواب دسترسی خواهید داشت.

Colorfy

دانلود Android | iOS (رایگان با امکان خرید اشتراک پریمیوم)

دانلود ویدیو

کتاب‌های رنگ‌آمیزی دیگر تنها مخصوصا کودکان نیستند! تحقیقات نشان داده رنگ‌آمیزی عملی آرامش بخش برای افراد بزرگسال نیز محسوب می‌شود. اپلیکیشن‌های متعددی برای رنگ‌آمیزی روی نمایشگر گوشی و تبلت توسعه پیدا کرده و Colorfy یکی از بهترین‌ها است.

در این اپلیکیشن نزدیک به هزار تصویر برای رنگ کردن آن‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد. این نقاشی‌ها شامل حیوانات، باغ‌ها، نقاشی‌های معروف و دیگر موارد هستند. حتی می‌توان تصاویر مورد نظر را به برنامه افزود و مشغول رنگ‌آمیزی آن‌ها شد. کافی است یک پالت رنگ انتخاب کرده و سپس یک رنگ مشخص را از آن برگزینید. ابزارهای رنگ‌آمیزی متعددی برای نازک‌کاری یا رنگ کردن سریع قسمت‌های بزرگ در دسترس قرار دارند.

خوشبختانه استفاده از برنامه نیازمند اتصال به اینترنت نیست. بعد از پایان کار می‌توانید نتیجه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از طریق یک گالری مجازی مبتنی بر واقعیت افزوده متوجه خواهید شد اثر هنری‌تان در دنیای واقعی، چگونه دیده خواهد شد!

UCLA Mindful

دانلود Android | iOS

اپلیکیشن کاملا رایگان UCLA Mindful روش دیگری برای مدیتیشن با استفاده از گوشی است. یک سری آموزش درباره مفاهیم پایه برای کاربران ایجاد شده تا بتوانید بهتر از دوره‌ها استفاده کنید. هدف از مدیتیشن تنها یافتن سلامت روانی نیست. برای افرادی که از دردهای جسمانی رنج می‌برند، یک سری آموزش متفاوت برای کسب مجدد سلامتی قرار گرفته است.

در ویدیوهای آموزشی، به صورت قدم به قدم حالت‌های بدنی مربوط به مدیتیشن را خواهید آموخت، به همین دلیل نیازی به داشتن اطلاعات قبلی در این رابطه نیست. همچنین اطلاعاتی درباره دلایل علمی تاثیر مدیتیشن روی سلامت فیزیکی ارائه می‌شود. هر هفته یک سری پادکست شده و می‌توان از آرشیو برنامه، به پادکس‌های قبلی دست پیدا کرد.

Smiling Mind

دانلود Android | iOS

دانلود ویدیو

یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن های آرامش بخش رایگان Smiling Mind است. یکی از تفاوت‌های اصلی آن امکان استفاده از برنامه توسط کودکان و همچنین بزرگسالان محسوب می‌شود. برای کودکان در بازه‌های سنی مختلف، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

برای بزرگسالان درگیر با فشار ذهنی، استرس و شرایط روزمره دشوار، برنامه‌های متعددی وجود دارد. کلاس‌های مدیتیشن دارای زمان‌های مختلفی هستند، به همین دلیل افراد پرمشغله می‌توانند در آموزش‌های دارای زمان کوتاه شرکت کنند. داخل برنامه، بخشی برای ارزیابی وضعیت روحی خود قبل و بعد از اجرای Smiling Mind، وچود دارد.

Alto’s Odyssey

دانلود Android (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای) | iOS (قیمت 4.99 دلار)

دانلود ویدیو

در نهایت به یک بازی می‌رسیم. برای دور شدن از استرس مجبور به مدیتیشن نیستید. در صورت انتخاب درست، یک بازی موبایل نیز می‌توانید به شما در کاهش استرس کمک کند، در غیر این صورت نتیجه مخالفی خواهد داشت!

برای رفع استرس و کسب آرامش درون، بیشتر بازی‌های پازل پیشنهاد شده‌اند،‌ اما انتخاب ما، Alto’s Odyssey است. این برنامه به شکلی متفاوت، به کاربران برای دور کردن اضطراب کمک می‌کند.

شبیه به Alto’s Adventure این بازی نیز مربوط به ماجراجویی‌های یک کاراکتر است. آلتو در نسخه جدید با یک دوست همراه شده و در قالب یک رابط کاربری و گیم پلی ساده، به راحتی کنترل می‌شود. هر کاربر به سادگی نحوه اجرای بازی را یاد می‌گیرد. با پیش رفتن در بازی، به ترفندهای جدیدی دست پیدا می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تو این اوضاع هیچی ادمو آروم نمیکنه ⁦🤦🏻‍♀️⁩