گوشی اندرویدی

پیدا کردن IMEI گوشی اندرویدی به دو روش ساده

معمولا شماره IMEI روی جعبه موبایل حک می‌شود؛ ولی می‌توانید برای پیدا کردن IMEI گوشی اندرویدی به بخش تنظیمات هم مراجعه کنید یا یک کد دستوری را بگیرید.

شناسه بین‌المللی دستگاه‌های موبایل یا IMEI برای هر گوشی یک شماره 15 رقمی منحصر به فرد است. شما برای رجیستری موبایل خود به کد IMEI نیاز دارید. همچنین اگر دستگاه گم شد یا به سرقت رفت، می‌توان با ارائه این شناسه به اپراتور موبایل یا مراجع ذی‌ربط، گوشی را قفل کرد تا برای سارق غیر قابل استفاده شود. پس بهتر است آن را در جایی بنویسید و نزد خود نگه دارید.  اما در صورتی که جعبه دستگاه را دور انداخته‌اید، راه‌های دیگری هم برای پیدا کردن IMEI گوشی وجود دارد.

نحوه پیدا کردن IMEI گوشی

یکی از راه‌ها استفاده از USSD است. با گرفتن کد دستوری #06#* یک پیام پاپ آپ روی صفحه گوشی ظاهر می‌شود که چند شماره سریال را نشان می‌دهد؛ از جمله همین کد IMEI که به دنبالش هستید.

راه دیگر اما مراجعه به تنظیمات گوشی اندرویدی است. پس از اجرای اپ Settings باید عبارت About Phone را بیابید. بسته به نسخه سیستم عامل موبایل شما، این گزینه می‌تواند در زبانه System هم وجود داشته باشد؛ در این صورت، ابتدا آن زبانه را باز کنید. سپس با اسکرول کردن به پایین صفحه، شماره IMEI دستگاه را خواهید یافت. البته اینجا هم در برخی از گوشی‌ها، باید ابتدا روی گزینه Phone Identity ضربه زنید.

پیدا کردن IMEI گوشی اندرویدی

ناگفته نماند که اگر گوشی دو سیم کارته باشد، به ازای هر کدام از خشاب‌های سیم کارت، یک شناسه منحصر به فرد را خواهید یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از این سبک پست ها بیشتر بزارین
    مخصوصا در مورد ایفون

  2. خیلی کاربردی بود
    اگه ببشتر در مورد کد های گوشی توضیح بدین ممنون مبشم