کیف گوشی با کیبورد فیزیکی

کیف گوشی با کیبورد فیزیکی جدیدترین پتنت شرکت اوپو است

در جدیدترین پتنت به ثبت رسیده توسط اوپو شاهد یک کیف گوشی با کیبورد فیزیکی هستیم. این نوع صفحه کلید سرعت کار با گوشی را افزایش می‌دهد.

همه گوشی‌سازان روی ساخت گجت های منعطف، مجهز به نمایشگرهای انعطاف پذیر، متمرکز نبوده و راهکارهای دیگری را به منظور توسعه گوشی های هوشمند متفاوت دنبال می‌کنند.

به عنوان نمونه‌ای بسیار جالب و کاربردی باید به نمایشگر دوگانه گوشی ال جی جی 8 ایکس اشاره کرد. دومین صفحه نمایش روی یک کیف قرار داشته و به گوشی الحاق می‌شود. به نظر شرکت اوپو دنبال راهکار تقریبا مشابهی است، با این تفاوت که در قالب یک کیف، صفحه کلیدی فیزیکی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ده روز پیش اسناد مربوط به یک پتنت ثبت شده توسط اوپو در سازمان مالکیت معنوی جهانی، منتشر شد. طبق گزارش وب سایت LetsGoDigital شرکت اوپو در پی ساخت یک کیف گوشی با کیبورد فیزیکی برای یک یا چند گوشی هوشمند آتی خود است.

یک صفحه کلید داخل کیف نگهدارنده و محافظ گوشی، یکپارچه شده است. اگرچه کیبوردهای فیزیکی به گوشی های موبایل قدیمی تعلق داشته و امروز دنیای گجت های تمام لمسی است، اما همچنان کاربران زیادی تایپ کردن روی کیبوردی فیزیکی را ترجیح می‌دهند.

کیف گوشی با کیبورد فیزیکی

حالت ایده‌آل، در اختیار داشتن صفحه نمایشی تمام لمسی بزرگ در کنار صفحه کلیدی فیزیکی است. اگر کیبورد، مثل گوشی بلک بری پریو، داخل بدنه قرار بگیرد، ابعاد نمایشگر تمام لمسی کاهش پیدا می‌کند. این مشکل در صورت وجود یک کیف گوشی با کیبورد فیزیکی برطرف خواهد شد.

البته ایده اوپو چندان جدید نیست. اولین مرتبه با رونمایی گوشی گلکسی نوت 5 شاهد عرضه لوازم جانبی مشابهی بودیم. از آن زمان به بعد کیف‌های نگهدارنده متعددی با کیبورد به بازار لوازم جانبی عرضه شدند، اما هرگز به محبوبیت دست پیدا نکردند. اوپو تصمیم گرفته شانس خود را در این بازار امتحان کند.

فراموش نکنید تعداد زیادی از پتنت‌های به ثبت رسیده توسط همه شرکت‌ها، هرگز تبدیل به محصولی قابل لمس نشده یا در حد یک نمونه اولیه باقی می‌مانند. به همین دلیل تضمینی برای تبدیل شدن طرح بالا به واقعیت وجود ندارد.