honor 8c

رایج ترین مشکلات آنر 8 سی – Honor 8C + راه حل

با بررسی مشکلات آنر 8 سی – Honor 8C به حل و جلوگیری از بروز این مشکلات کمک خواهیم کرد. ما در این مقاله به بررسی مشکلات رایج این گوشی هوشمند و ارائه راهکار می‌پردازیم.

اوایل پاییز 1397 بود که برند زیرمجموعه هواوی از Honor 8C رونمایی کرد. این موبایل اقتصادی دارای صفحه نمایش 6.26 اینچی با وضوح 1520 در 720 پیکسل است؛ از تراشه اسنپدراگون 632 قدرت می‌گیرد و 4 گیگ رم با 32/64 گیگ حافظه داخلی دارد. همچنین اگر کاربر این گوشی باشید، می‌دانید که با اندروید 8.1 اوریو، دوربین پشتی 2+13 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شد. اما برای آشنایی با مشکلات احتمالی آنر 8 سی و نحوه برطرف کردن آن‌ها، فهرست زیر را دنبال کنید.

فهرست مشکلات آنر 8 سی – Honor 8C

داغ شدن بیش از حد گوشی

اگر گوشی شما خیلی داغ می‌کند، به یاد داشته باشید که آن را بیش از حد در شارژ باقی نگذارید؛ یعنی وقتی به طور کامل شارژ شد، از برق بکشید. همچنین هنگام اتصال Honor 8C به شارژر، از آن استفاده نکنید؛ چون این کار منجر به داغ کردن دستگاه می‌شود. اجرای اپ‌های ویدیویی یا بازی کردن برای مدت طولانی هم یکی از دلایل اصلی در افزایش حرارت گوشی‌هاست؛ بنابراین در چنین مواقعی یک وقفه ایجاد کنید و به آن استراحت بدهید.

روشن بودن دیتا و GPS نیز هنگام مکالمه تلفنی، در داغ شدن گوشی نقش دارد؛ چون برقراری تماس تلفنی، مستلزم مصرف انرژی زیادی است و روشن بودن سرویس‌های اضافه، فشار مضاعف به دستگاه وارد می‌کند.

در صورتی که مشکلات حرارتی آنر 8 سی با این اقدامات برطرف نشد، می‌توانید مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش را مدنظر قرار دهید.

مصرف بالای شارژ باتری در آنر 8 سی

چنانچه با مشکلات شارژدهی در Honor 8C مواجه هستید، تمام اپلیکیشن های متفرقه را که مدعی ذخیره انرژی یا پاکسازی حافظه موقت هستند، حذف کنید. در عوض، به تنظیمات گوشی بروید و power saving را فعال سازید؛ زیرا حالت ذخیره انرژی که کمپانی سازنده روی گوشی قرار داده، بهتر از هر اپ دیگری عمل می‌کند.

علاوه بر آن، بهتر است لوکیشن را در مواقعی که لازم ندارید، خاموش کنید. همچنین استفاده از اینترنت دیتا فقط در مواقع ضروری توصیه می‌شود؛ چون انرژی زیادی را مصرف می‌کند. در نهایت، اپ‌های بلااستفاده یا آن‌هایی را که مستلزم اجرای سرویس‌های زیادی در پس‌زمینه هستند، حذف نمایید.

انجام این کارها باید مشکل‌گشا باشد؛ ولی اگر بی‌نتیجه بود، می‌توانید به مراکز خدمات مراجعه کنید.

تاخیر و کندی رابط کاربری آنر 8 سی

برای رهایی از این مشکل، اگر یک لانچر شخص ثالث نصب کرده‌اید، حذفش کنید. زیرا بسیاری از لانچرها مناسب هر گوشی هوشمندی نیستند. سپس یک هارد ریبوت انجام دهید و دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید.

اگر هنوز مشکل وجود داشت، گزینه بعدی شما ریست فکتوری است. برای بازگشت به تنظیمات کارخانه، از اپ Setting به قسمت Backup & Reset بروید و گزینه Factory Reset your phone را انتخاب کنید. البته بکاپ گیری از اطلاعات مهم فراموش نشود.

مشکلات آنر 8 سی

برخی از مشکلات نرم افزاری هم با ارائه آپدیت OTA توسط کمپانی سازنده، قابل رفع است. اما اگر همه راه‌ها را امتحان کردید و مشکل همچنان پابرجا بود، می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات برای نصب مجدد سیستم عامل از آن‌ها کمک بخواهید.

خاموش شدن ناگهانی آنر 8 سی

اگر شما هم درگیر این مشکل نسبتا رایج هستید، ابتدا باید روش‌های جلوگیری از داغ کردن گوشی را که پیش‌تر توضیح دادیم، بدانید. زیرا وقتی حرارت دستگاه به شدت بالا می‌رود، خاموش شدن ناگهانی آن را در پی دارد. در وهله دوم، گوشی را فول شارژ کنید؛ سپس بگذارید باتری آن به طور کامل تخلیه شود. در نهایت ریست فکتوری را روی آنر 8 سی انجام دهید و داده‌های خود را به طور دستی بازیابی کنید. اگر این اقدامات کارساز نبود، وقت مراجعه به مرکز خدمات است.

فریز شدن صفحه نمایش آنر 8 سی

در صورتی که هنگام برقراری تماس تلفنی، بازی کردن یا اجرای برخی عملکردها با فریز شدن آنر 8 سی مواجه می‌شوید، به موارد زیر توجه کنید.

اگر مشکل فقط هنگام استفاده از یک اپلیکیشن خاص بروز می‌یابد، ایرادی به گوشی شما وارد نیست. احتمالا فقط باید آن اپلیکیشن مشکل‌دار، آپدیت شود تا سازگاری بهتری با دستگاه پیدا کند. ولی وقتی مشکل را در اپ‌های پیش‌فرض گوشی مانند اپ دوربین، پیام‌رسان یا Phone مشاهده می‌کنید، این کار را انجام دهید:

با مراجعه به زبانه اپلیکیشن در تنظیمات گوشی، به قسمت default apps بروید. سپس با انتخاب اپ مورد نظر، کش (cache) آن را پاک کنید. ریست فکتوری یا فرمت کردن گوشی هم می‌تواند آخرین راهکار باشد.

باز شدن کند اپلیکیشن ها در آنر 8 سی

اول بدانید که ماهیت برخی از اپ‌ها مثل یوتیوب یا بازی‌های گرافیک بالا، این‌طور است؛ پس در این موارد نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد. اما اگر احساس می‌کنید سرعت اجرای همه اپ‌ها نسبت به گذشته کمتر شده، یک بار گوشی را ری‌استارت کنید تا سرویس‌ها از نو اجرا شوند و عملکرد روان‌تری حاصل شود. گزینه آخر، پاکسازی کامل حافظه دستگاه است. اگر وایپ کردن هم کارساز نبود، به نزدیک‌ترین مرکز خدمات مراجعه کنید.

کرش کردن ناگهانی اپلیکیشن ها در آنر 8 سی

برای رفع این مشکل با مراجعه به زبانه Apps در Setting، اپ مورد نظر را بیابید و دیتای (data) آن را پاک کنید. اگر امکان آپدیت کردن از پلی استور وجود داشت، این کار را هم انجام دهید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید. در اکثر مواقع، این کار جواب می‌دهد.

ترک خوردن صفحه نمایش و از کار افتادن تاچ

اگر صفحه نمایش گوشی‌تان ترک خورده و به لمس پاسخ نمی‌دهد، هنوز امکان دسترسی به اطلاعات موجود در آن وجود دارد. کافیست Honor 8C را با استفاده از کابل USB-C به یک لپ تاپ یا کامپیوتر متصل و از طریق PC به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید. همچنین برای اجرای یک اپلیکیشن خاص روی موبایل معیوب خود؛ کابل OTG، ماوس و کیبورد بی‌سیم تهیه کنید. با اتصال کابل OTG و رسیور وایرلس به گوشی، کار کردن با آن مانند یک رایانه امکان‌پذیر خواهد شد.

مشکلات بلوتوث در آنر 8 سی

گاهی اوقات در برقراری ارتباط بلوتوثی با دستگاه‌های دیگر، دچار دردسر می‌شویم. برای رفع این اشکال در آنر 8 سی، نخست از به‌روز بودن گوشی مطمئن شوید و اگر آپدیتی در دسترس بود، نصب کنید. همچنین فراموش نکنید که موبایل‌تان در حالت قابل شناسایی برای دستگاه‌های دیگر باشد. در نهایت، چند بار بلوتوث گوشی را خاموش و روشن کنید. معمولا پس از این اقدامات، اتصال بلوتوثی برقرار می‌شود.

مشکلات وای فای در آنر 8 سی

وقتی در اتصال به شبکه وای‌-فای دچار مشکل هستید؛ اولین کار، بررسی مودم یا روتر و در صورت لزوم، تنظیم مجدد آن است. پس از آنکه مطمئن شدید هیچ مانع فیزیکی در جلوی مودم وجود ندارد و به درستی کانفیگ شده، گوشی را برای مدت یک دقیقه روی حالت پرواز قرار دهید.

اگر همچنان در اتصال مشکل داشتید، یک شبکه وای-فای دیگر را امتحان کنید و ببینید آیا گوشی‌تان به آن وصل می‌شود یا خیر؟ راهکار آخر هم که مراجعه به مراکز خدمات برای عیب‌یابی است.

مشکلات شبکه موبایل در آنر 8 سی

چنانچه گوشی شما سیگنال مخابراتی را مثل قبل دریافت نمی‌کند یا در اتصال به دیتای موبایل مشکل پیدا کرده‌اید، ابتدا سیم کارت را از دستگاه خارج و دوباره وارد کنید. سپس گوشی را 30 ثانیه روی حالت پرواز قرار دهید. همچنین از طریق اپ Settings وارد بخش تنظیمات شبکه بشوید و اگر لازم بود، تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید. این تنظیمات را می‌توانید از سرویس‌دهنده‌ مخابراتی خود بگیرید.

دانلود نشدن اپلیکیشن ها از گوگلی پلی استور

کاربران اندروید احتمالا زیاد با این مشکل مواجه می‌شوند؛ اما مساله‌ای قابل حل است. ابتدا به بخش اپلیکیشن ها در تنظیمات آنر 8 سی بروید و با پیدا کردن Google Play Store ، دیتای آن را پاک کنید. پس از آن، نوبت به پاک کردن تاریخچه جستجو در اپ پلی استور می‌رسد. برای این کار با اجرای اپلیکیشن، وارد منوی Settings بشوید و در نهایت، گزینه Clear local search history را انتخاب کنید. این اقدامات معمولا نتیجه‌بخش هستند.