ارز دیجیتال گرم , بلاکچین , تلگرام

تلگرام از توقف پروژه بلاکچین خبر داد؛ خداحافظی با ارز دیجیتال گرم

مدیرعامل و موسس تلگرام در  کانال تلگرامی خود از توقف پروژه بلاکچین خبر داد. تلگرام پس از سال‌ها تلاش سرانجام پروژه ارز دیجیتال گرم را متوقف کرد.

تلگرام به عنوان یکی از امن‌ترین و محبوب‌ترین پیام رسان جهان محسوب می‌شود که مدیران آن از سال‌های گذشته به دنبال توسعه پلتفرم بلاکچین TON بودند تا به واسطه آن بتوانند ارز دیجیتال گرم را عرضه کنند، اما پس از سال‌ها تلاش و کشمکش با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، پاول دوروف، مدیرعامل و موسس Telegram در کانال تلگرامی خود از توقف پروژه بلاکچین تلگرام خبر داد.

ماجرای توقف پروژه بلاکچین

پاول دوروف، مدیرعامل و موسس تلگرام در کانال تلگرامی خود با اعلام این که امروز برای آنها یک روز غم‌انگیز است، به صورت رسمی توقف پروژه بلاکچین را اعلام کرد. دوروف دادگاهی در آمریکا را دلیل توقف این پروژه دانست. در واقع دادگاهی در آمریکا به تلگرام اجازه توسعه ارز دیجیتال گرم را نداده و این پیام رسان با بیش از 400 میلیون کاربر نمی‌تواند به حوزه ارزهای دیجیتالی وارد شود.

مدیرعامل و موسس تلگرام در کانال تلگرامی خود در تشریح دلایل توقف پروژه بلاکچین نوشت:

چگونه؟ تصور کنید عده‌ای برای ساخت یک معدن طلا مقداری سرمایه جمع‌آوری می‌کنند تا پس از ساخت معدن، طلای استخراج شده را بین خود تقسیم کنند، اما پس از تلاش این افراد، قاضی اعلام می‌کند این افراد با این هدف در معدن طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند که فقط سود کسب کنند و هدف آنها فروش طلا به دیگران است. به همین دلیل نباید به این افراد اجازه دسترسی به معدن طلا داده شود.

احتمالا این حرف قاضی برای شما هم غیر منطقی است، اما همین موضوع برای پروژه بلاکچین TON به عنوان یک معدن و توکن گرم اتفاق افتاده است و قاضی اجازه استفاده از آن را نمی‌دهد و می‌گوید مردم اجازه خرید و فروش گرم را ندارند، اما اجازه دارند بیت کوین خریداری کرده و به فروش برسانند.

خداحافظی با ارز دیجیتال گرم

امروزه در شرایطی شاهد توقف پروژه بلاکچین  هستیم که پاول دوروف در ماه گذشته از راه‌اندازی ارز دیجیتال گرم تا ماه آوریل 2021 خبر داده بود، اما رای دادگاه آمریکا تمام معادلات این شرکت برای توسعه ارز دیجیتالی گرم را بر هم زده است. گفتنی است تلگرام برای نخستین بار در سال 2017 پروژه ارز دیجیتال گرم را با سرمایه‌گذاران مطرح کرد و چند شرکت از جمله Benchmark و Lightspeed Capital نیز برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه مبلغ 1.7 میلیارد دلار پرداخت کرده بودند.

پاول دوروف در پایان برای تمامی کسانی در راستای تمرکززدایی، تعادل و برابری در جهان تلاش می‌کنند، آرزوی خوش‌شناسی کرد و به آنها گفت مبارزه شما در راه درستی بوده و این مبارزه شما می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین نبرد نسل فعلی باشد. موسس تلگرام به تمام افراد این حوزه اعلام کرد امیدواریم از جایی که ما با شکست مواجه شدیم شما به جلو حرکت کرده و به موفقیت برسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. از همون اول ام یه ایده اشتباه بود

  2. تصمیم خوب و درستی گرفته

  3. منطقی اش ام همین بود