موبایل 5G سامسونگ

سامسونگ در آمار فروش گوشی های 5G صدرنشین است

همزمان با توسعه نسل پنجم شبکه موبایل ، فروش گوشی های 5G هم افزایش یافته است. آماری که در این خصوص از سه ماهه اول سال 2020 منتشر شده، نشان می‌دهد که سامسونگ در جایگاه نخست قرار دارد.

بنابر گزارش نشریه کره هرالد، فروش گوشی های 5G توسط سامسونگ در چارک ابتدایی سال جاری، 8.3 میلیون دستگاه بود و کمپانی کره‌ای، 34.4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. کمپانی‌های چینی زیادی هم در این حوزه فعال بودند؛ اما موفق به کسب رتبه اول نشدند.

آمار فروش گوشی های 5G در سطح جهان

پس از سامسونگ، جایگاه دوم با فروش 8 میلیون دستگاه به هواوی رسید. این معادل 33.2 درصد از سهم بازار است. ویوو نیز موفق به تصاحب 12 درصد از سهم بازار شد و این رقم برای شیائومی، 10.4 درصد بود.

فروش گوشی های 5G

در مجموع، شمار موبایل های 5G عرضه شده در سه ماهه نخست سال 2020 به 24.1 میلیون دستگاه رسید که خیلی زیاد نیست؛ اما باید توجه داشت که این فناوری در دوران ابتدایی رشد به سر می‌برد. با فراگیر شدن تدریجی نسل پنجم شبکه موبایل، عرضه و فروش گوشی‌های 5 جی هم به مرور افزایش خواهد یافت.

همچنین انتظار می‌رود در ادامه سال، مدل‌های 5G بیشتری با قیمت مناسب وارد بازار موبایل شوند. حتی عرضه آیفون 5G در پاییز امسال توسط اپل دور از ذهن نیست. در این صورت، موج تازه‌ای از کاربران می‌توانند اتصال به شبکه پرسرعت 5G را تجربه کنند.