پردازنده اسنپدراگون 865 در صدر جدول بنچمارک انتوتو

گوشی های دارای پردازنده اسنپدراگون 865 در صدر جدول بنچمارک انتوتو

بنچمارک انتوتو – AnTuTu به تازگی لیست برترین گوشی‌ های ماه از نظر عملکرد پردازشی را منتشر کرده و موبایل های دارای پردازنده اسنپدراگون 865 در صدر این رده‌بندی قرار دارند.

بنچمارک معتبر انتوتو هر ماه لیست بالاترین امتیازات که توسط گوشی های مختلف به ثبت رسیده است را منتشر می‌کند در جدول مربوط به برترین گوشی ‌های هوشمند ماه آوریل، این شیائومی می 10 پرو بوده که رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. پرچمدار جدید شیائومی با شکست وان پلاس 8 پرو و مدل استاندارد می ده موفق به کسب رتبه اول شده است.

پردازنده اسنپدراگون 865 در صدر جدول بنچمارک انتوتو

نکته جالب اینجاست که هر سه این مدل‌ها به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز شده‌اند و این نشان می‌دهد که پرچمدار چیپست های موبایل کوالکام عملکرد فوق‌العاده‌ای از نظر پردازشی داشته است. به طرز عجیبی هیچ‌کدام از گوشی های هواوی در این رده بندی برترین‌ها حضور ندارند و دلیل اصلی آن هم این است که از زمان عرضه‌ی پردازنده کیرین 990 حدود شش ماه می‌گذرد و این چیپست دیگر توانایی رقابت با تراشه های جدید را ندارد.

دیگر رتبه‌های این لیست به چهارگوشی از محصولات سری گلکسی اس 20 سامسونگ و گوشی ایسوس راگ فون 2 اختصاص یافته است. دو رده‌ی آخر نیز به وان پلاس 7 تی و وان پلاس 7 تی پرو اختصاص دارد که در سال 2019 عرضه شده بودند و در کمال تعجب، خبری از نام وان پلاس 8 به چشم نمی‌خورد.

لیست برترین گوشی های میان رده آوریل در بنچمارک AnTuTu 

در بخش مربوط به برترین عملکرد پردازشی در میان گوشی های میان رده نیز در نام‌های چندانی از هواوی به چشم نمی‌خورد، اما هواوی نوا 7 آی با ثبت تقریبا 10 درصد عملکرد پردازشی بهتر نسبت به رتبه دوم یعنی شیائومی ردمی نوت 8 پرو موفق به کسب جایگاه نخست شده است. دو گوشی از سری محصولات ریل می و یک مدل دیگر از شیائومی یعنی ردمی نوت 9 اس، پنج جایگاه نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

پردازنده اسنپدراگون 865 در صدر جدول بنچمارک انتوتو

نکته جالب توجه اینجاست که به غیر از میان رده های هواوی که از پردازنده‌ی های‌سیلیکون برخوردارند، دیگر رتبه‌های این لیست به گوشی هایی اختصاص یافته که از پردازنده‌ های ویژه گیمینگ با پردازشگرهای گرافیکی قدرتمند برخوردارند. در بنچمارک انتوتو عملکرد پردازشی گوشی ها در چهار بخش سی پی یو، جی پی یو، تجربه کاربری و عملکرد حافظه سنجیده می‌شود.

به همین دلیل هم به رغم برخورداری از عملکرد یکسان، برخی مدل‌ها که دارای واحدهای پردازشگر گرافیکیِ اورلاک شده هستند، در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. البته با توجه به عرضه و رونمایی از تعداد زیادی گوشی در چند هفته اخیر، به خصوص در بخش موبایل های اقتصادی و میان رده، در ماه آینده احتمالا این لیست تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت و شاید نامی از هیچکدام از محصولات فعلی در آن وجود نداشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*