الین ویر Area-51m R2

دل از لپ تاپ گیمینگ الین ویر Area-51m R2 رونمایی شد

لپ تاپ گیمینگ الین ویر Area-51m R2 کمپانی دل با قدرت گرفتن از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل و کارت‌های گرافیک DGFF معرفی شد.

شرکت الین ویر، برند زیرمجموعه کمپانی دل از نسل جدید لپ تاپ گیمینگ Alienware Area-51m با نام Area-51m R2 رونمایی کرد. این لپ تاپ از نظر ظاهری بسیار شبیه به نسخه‌ی اصلی خودش است، اما از نظر مشخصات فنی با بهره‌گیری از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل، پردازشگرهای گرافیکی انویدیا، رم سریع‌تر و نمایشگرهای بهتر، قدرتمندتر شده است. البته متاسفانه علیرغم اینکه نسل اصلی Area-51m با هدف ارتقاء در آینده ساخته شده بود، ولی نمی‌تواند هیچ یک از این سخت افزارهای جدید را دریافت کند.

الین ویر Area-51m R2

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های نسل اول Area-51m، قابل تعویض بودن قطعات آن توسط کاربر بود. اکثر لپ تاپ‌های مدرن قطعاتشان را به داخلی‌ترین قسمت قاب برده‌اند تا بتوانند ضخامت کمی را در لپ تاپ‌های خود به ارمغان بیاورند. اما Area-51m متفاوت ظاهر شده است. آن بزرگ است، به آسانی قطعاتش باز می‌شود و تعویض هر قطعه‌ای از رم گرفته تا پردازنده و پردازشگر گرافیکی، یا حتی قطعات خنک کننده توسط کاربر انجام می‌شود. این ایده‌ایست که می‌تواند لپ تاپ گیمینگ الین ویر را بیش از هر لپ تاپ دیگری شبیه کامپیوترهای دسکتاپ کند.

الین ویر Area-51m R2

دل، به عنوان برند پدر الین ویر سیستم مخصوص به خود به نام DGFFI را برای پردازشگرهای گرافیکی تعویض‌پذیر در لپ تاپ‌ها طراحی کرده است که می‌تواند ارتقاء‌پذیری در آینده را آسوده‌تر کند. این ایده‌ایست که به واسطه‌ی آن شرکت دل می‌تواند در آینده کارت‌های گرافیک تعویض‌پذیر RTX 2070 و 2080 را برای کاربرانی که به دنبال کارت گرافیک قدرتمندتر از GTX 1660Ti یا RTX 2060 هستند و قصد دارند در آینده لپ تاپ خود را ارتقاء دهند، به فروش برساند. ارتقاء از یک کارت گرافیک به کارت گرافیک دیگری که از آن خانواده نباشد، کاری نیست که کاربران در کامپیوترهای گیمینگ خود بتوانند آن را انجام دهند.

البته خود شرکت الین ویر هم در زمان معرفی نسل اول Area-51m هیچگاه قول نداد که این سیستم از کارت‌های گرافیک جدیدتر برای تعویض پشتیبانی کند. در واقع این شرکت توضیح داد که کاربران فقط امکان این را دارند که از کارت‌های گرافیک ارائه شده در آن زمان در لپ تاپ خود استفاده کنند.

اما اکنون، با رونمایی از لپ تاپ گیمینگ الین ویر Area-51m R2 ، کارت‌های گرافیک با استفاده از فرمت DGFF در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.این درحالیست که مدل اصلی، لپ تاپ R1 فقط از کارت‌های گرافیک کنونی پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید کارت گرافیک لپ تاپ خود را به مدل‌های RTX 2070 و RTX 2080‌ ارتقاء دهید و مدل‌های جدید RTX 2070 Super و RTX 2080 Super فقط مختص به لپ تاپ جدید R2 هستند.

الین ویر Area-51m R2

شما همچنین نمی‌توانید چیپست مدل R1‌ را به پردازنده‌های نسل دهمی اینتل که هم اکنون در مدل R2 موجود است، ارتقاء دهید. درست مانند کارت گرافیک، با توجه به اینکه Area-51m از سوکت‌های استاندارد دسکتاپی استفاده می‌کند، مشتریان فقط می‌توانند از پردازنده‌های نسل نهمی اینتل روی لپ تاپ خود استفاده کنند.

این تمام ماجرا نیست. کمپانی دل مشخصضات سوکت برای چیپست‌های دسکتاپی نسل دهمی را تغییر داده است تا آن‌ها با مادربردهای قدیمی که با پردازنده‌های نسل نهمی سازگار هستند (نظیر مادربرد Area-51m R1)، ناسازگار باشند. این محدودیت‌ها برخلاف شعارهای کمپانی دل مبنی بر اضافه کردن توان یک دسکتاپ به لپ تاپ است. دارندگان دسکتاپ‌ها برای تجربه‌ی سخت افزاری با نهایت قدرت، مادربرد کامپیوتر خود را نیز ارتقاء دهند. این گزینه‌ای نیست که در اختیار صاحبان لپ تاپ‌های Area-51m‌ باشد.

البته امتحان کردن این آزمایش شکست خورده برای شما ارزان تمام نمی‌شود. قیمت اولیه‌ی Area-51m چیزی بین 2 هزار تا 5 هزار دلار است. شما با این قیمت می‌توانید یک کامپیوتر شخصی پرقدرت یا یک لپ تاپ سبک‌تر و ارزان‌تر با عمر باتری بهتر را خریداری کنید. در هر صورت لپ تاپ گیمینگ الین ویر Area-51m R2 ارائه کننده‌ی بهترین قطعات کامپیوترهای گیمینگ و لپ تاپ‌های گیمینگ در یک دیوایس است.