بازی Gears Tactics

بازی Gears Tactics و 15 نکته برای تازه واردها

بازی Gears Tactics – گیرز تکتیکس در همین مدت کوتاه عرضه توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. این بازی استراتژی نوبتی شاید برای تازه واردها کمی پیچیده باشد اما این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا تجربه بهتری از آن داشته باشید.

بازی Gears Tactics از سبکی مشابه مجموعه ایکس کام (X-Com) بهره می‌برد و توانسته فراتر از انتظار طرفداران ظاهر شود. اگر می‌خواهید این بازی اعتیادآور را آغاز کنید، این نکات را در ذهن داشته باشید.

اگر از طرفداران مجموعه گیرز آو وار هستید، باید بدانید که با اثر کاملا متفاوتی رو به رو هستید و چیزهایی زیادی وجود دارند که باید یاد بگیرید.

راهنمای بازی Gears Tactics برای تازه واردها 

 – از ویژگی اورواچ (Overwatch) استفاده کنید

اورواچ احتمالا کارآمدترین ویژگی گیم پلی این بازی است. شما با استفاده از اکشن پوینت‌ها (Action Points)، می‌توانید یک منطقه را به آتش بکشید و دشمنان را نابود کنید. هر چه قدر در زمان استفاده از اورواچ، AP شما بیشتر باشد، اسلحه‌ها برای مدت زمان بیشتری گلوله‌های آتشین شلیک می‌کنند. ناگفته نماند که هر کدام از اسلحه‌ها، دارای یک نوع مختلف از آتش هستند. اورواچ همیشه سودمند است پس از آن استفاده کنید، یک نکته دیگر که باید در ذهن داشته باشید این است که اگر دشمن شما از اورواچ استفاده کند، شما هم می‌توانید اورواچ خودتان را در مقابل او به کار ببرید اما از آنجایی که دیرتر وارد عمل شده‌اید، شاید کیفیت اورواچ حریف را نداشته باشد.

– دشمنان را مجازات کنید

بازی Gears Tactics

اگر گیرز آف وار بازی کرده باشید، حتما به یاد دارید که می‌توانستید دشمنان نزدیک را با اره برقی، مجازات کنید و یک صحنه هیجان انگیز خلق نمایید. این سنت در بازی Gears Tactics نیز وجود دارد و اگر یکی از دشمنان را به شکلی جذاب نابود کنید، همه اعضای تیم شما به صورت مستقل یک AP دریافت می‌کنند. این بدین معناست که حرکت بیشتر و شلیک بیشتر مساوی است با قابلیت‌های بیشتر، نارنجک‌های بیشتر و البته اورواچ بیشتر. اگر چند دشمن به زمین افتاده‌اند، شما می‌توانید زنجیره‌ای از مجازات‌ها را پیاده سازی کنید و AP بیشتری بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که برای مجازات دشمن، باید به او نزدیک باشید؛ این یعنی در فضای باز قرار می‌گیرید و ممکن است دشمن به راحتی شما را از پای دربیاورد. این حرکت همیشه با ریسک همراه است اما جایزه‌ای که دریافت می‌کنید؛ ارزشش را دارد.

– یاران آسیب دیده را سریعا احیا کنید

بازی Gears Tactics

وقتی اعضای تیم شما به زمین می‌افتند، در وضعیت آسیب پذیری قرار می‌گیرند و حمله دشمنان نزدیک می‌تواند کار آن‌ها را تمام کند. نتیجه این اتفاق چیزی نیست جز از دست دادن یک شخصیت و حتی گاهی شکست خوردن در ماموریت. در بعضی از موارد، شاید وسوسه شوید که احیای هم تیمی‌ها را به تعویق انداخته و به مبارزه با دشمنان به پردازید. به هر حال؛ احیا به AP نیاز دارد و شاید در آن لحظه، استفاده بهتری برای APهای خود در نظر داشته باشید. هر چه که در سر دارید را کنار بگذارید و در اولین فرصت، عضو مجروح را بازگردانید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، نه تنها AP بیشتری دریافت می‌کنید بلکه یار شما با بار سلامتی کامل، به میدان مبارزه باز می‌گردد و حتی می‌تواند برای شما نجات بخش باشد. شخصیت‌های مجروح برای مدت زمان زیادی زنده نمی‌مانند و اگر خودتان را به موقع به آن‌ها نرسانید، کشته خواهند شد.

– از سِکِند ویند (Second Wind) به عنوان گزینه آخر استفاده کنید

بازی Gears Tactics

همه شخصیت‌ها تنها یک بار می‌توانند از ویژگی سِکِند ویند استفاده کنند. این ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وقتی که مجروح شده‌اند و بر زمین افتاده‌اند، خودشان را به صورت مستقل احیا کنند. شاید به این نتیجه برسید که بهتر است در اولین فرصت از این ویژگی استفاده کنید تا اینکه AP یک شخصیت دیگر را برای احیا هدر دهید اما سِکِند ویند نتایجی هم دارد. برای مثال شخصیتی که از آن استفاده می‌کند دارای بار سلامتی کوچک‌تری در مقایسه با دیگران خواهد بود. از آن بدتر، همیشه باید به فکر حساس‌ترین لحظات باشید. در اوج مبارزه هستید و یک شخصیت شما در بدترین مکان ممکن بر زمین افتاده و نمی‌توانید به او نزدیک شوید، در آن لحظات، تنها چیزی که می‌تواند شما را نجات دهد، سِکِند ویند خواهد بود. پس یک بار دیگر تکرار می‌کنیم که ویژگی سِکِند ویند را به عنوان گزینه آخر و در شرایط اضطراری به کار بگیرید.

– از نارنجک‌هایتان استفاده کنیدبازی Gears Tactics

بدیهی است که بخواهید نارنجک‌ها را ذخیره کنید چرا که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا دوباره آماده استفاده شوند اما اصلا نگران این مسئله نباشید و آن‌ها را به کار ببرید. یک نارنجک، شعاع انفجار بالایی دارد و می‌تواند اکثر دشمنان معمولی را از بین ببرد، حتی اگر بار سلامتی آن‌ها پر باشد. نارنجک به دشمنان قوی‌تر همانند بومر (Boomer) هم آسیب جدی وارد می‌کند. یک دشمن در حال اورواچ کردن شما است و نمی‌توانید به او نزدیک شوید؟ از نارنجک استفاده کنید، خصوصا در بخش‌های پایانی ماموریت‌ها که حساسیت بالا است. نارنجک‌های استیم (Stim) را نیز فراموش نکنید، آن‌ها نه تنها می‌توانند اعضای مجروح تیم را احیا کنند بلکه می‌توانند خون همه اعضا را افزایش دهند، آن هم تنها با یک AP.

– دریچه‌های اضطراری را سریعا ببندید

بازی Gears Tactics

دریچه‌ها یا سوراخ‌های اضطراری را به یاد دارید؟ آن‌ها در بازی Gears Tactics بازگشته‌اند. هنگامی که این سوراخ‌ها باز می‌شوند، دشمنان از آن‌ها بیرون می‌آیند تا زمانی که آن‌ها را ببندید یا در نهایت خودشان بسته شوند. یک نارنجک می‌تواند مشکلات شما را حل کند اما باید به سوراخ‌ها نزدیک شوید. اگر سریع باشید و زمان را هدر ندهید، می‌توانید یک نارنج بر روی سوراخ مذکور بکارید. اگر این کار را انجام دهید، سوراخ‌ها پس از باز شدن، سریعا بسته می‌شوند و کسی از آن‌ها خارج نمی‌شود.

– از هفت تیر خود استفاده کنید

بازی Gears Tactics

تا آنجا که می‌توانید از اسلحه‌های اصلی استفاده کنید اما نیم نگاهی هم به اسلحه‌های ثانویه داشته باشید. درست است که آسیب کمتری به دشمن وارد می‌کنند اما برای مناطق دور مناسب‌تر هستند (به استثنای اسلحه لانگ‌شات که برای دور طراحی شده است). تغییر دادن اسلحه‌ها از شما AP کم نمی‌کند پس اگر دشمنی را مجروح کرده‌اید و خشاب اسلحه اصلی شما خالی است، می‌توانید با اسلحه فرعی خود کار او را تمام کنید. علاوه بر این‌ها، هفت تیرها کمی تنوع هم به بازی می‌دهند، حداقل در بخش‌هایی که چالش کمتری دارید.

– برای هر ماموریت، اسلحه مناسب آن را انتخاب کنید

بازی Gears Tactics

این نکته شاید واضح باشد اما فراموش کردنش آسان است. اسلحه‌های لنسر (Lancer) و شات‌گان‌ها برای مناطق دور و لانگ شات برای مناطق نزدیک نامناسب است. هنگامی که شلیک را آغاز می‌کنید، حواستان باشد که آیا اسلحه و شخصیت شما مناسب است یا خیر. اگر دشمن خیلی دور است، به سراغ اسلحه‌های تک تیرانداز بروید. در ضمن شخصیت شما با هر اسلحه‌ای که ماموریت قبلی را به پایان برساند، در ماموریت بعدی همان تجهیزات را خواهد داشت، اگر قصد انجام تغییری را دارید، باید بین دو ماموریت آن را اعمال کنید.

– حواستان به مهمات باشد

بازی Gears Tactics

هیچ چیز بدتر از این نیست که در اوج مبارزه ناگهان متوجه شوید که مهمات شما به پایان رسیده؛ سپس سه AP مصرف کرده و اورواچ را استفاده کنید و در ادامه بفهمید که تنها یک بار می‌توانید آن را شلیک کنید. همیشه حواستان به مهمات باشد، تیرهای شما نامحدود نیستند. اگر در بدترین شرایط ممکن قرار گرفتید، استفاده از اسلحه‌های ثانویه و نارنجک را فراموش نکنید، این تنها راهی است که می‌توانید جان سالم به در ببرید.

– قابلیت‌هایتان را از ابتدای مراحل استفاده کنید  

بازی Gears Tactics

قابلیت‌های شما نیز همانند نارنجک‌ها، پس از مدتی غیرقابل استفاده بودن (Cooldown)، دوباره فعال می‌شوند. شاید بخواهید آن‌ها را برای لحظات حساس کنار بگذارید اما توصیه می‌کنیم هنگامی که آماده استفاده هستند، آن‌ها را به کار بگیرید و زمان را هدر ندهید. ویژگی‌های شما، برگ برنده شما هستند و یک مبارزه سخت را می‌توانند آسان کنند. هر ماموریت آن‌ قدر طول می‌کشد که قابلیت‌های شما چند بار فعال شوند، پس آن‌ها را به کار بگیرید.

– کیس‌ها را جمع آوری کنید

بازی Gears Tactics

در هر نقشه، تعدادی کیس وجود دارد که توصیه می‌کنیم آن‌ها را جمع آوری کنید. این جعبه‌ها شامل اسلحه و ارتقای زره هستند که می‌توانید در اتاق‌های موقت، شخصیت‌های خود را به آن‌ها مجهز کنید. امتیازاتی که این کیس‌ها دارند، برای بقای شما ضروری است. قبل از اینکه ماموریت خود را آغاز  کنید، نگاهی به نقشه بیندازید و اگر صندوقچه‌ای به چشم شما خورد، آن‌ها را در ذهن داشته باشید. شما می‌توانید محل این کیس‌ها را ببینید پس برای دستیابی به آن‌ها، طرح و برنامه داشته باشید. با انجام ماموریت‌های فرعی نیز کیس دریافت می‌کنید و تجهیزات خوبی به دست می‌آورید. اگر مجبور به انتخاب بین این دو هستید، انجام ماموریت‌های فرعی را در اولویت قرار دهید.

– افراد جدید استخدامی فراموش نشوند

بازی Gears Tactics

افراد استخدام شده را بین ماموریت‌ها در اتاق‌های موقت می‌توانید ملاقات کنید. آن‌ها را برای تکمیل تیم خود به کار بگیرید. این نیروهای استخدام شده تا ابد با شما همکاری نمی‌کنند و هر کدام را برای چند ماموریت خاص، در دسترس خواهید داشت. البته افرادی که در حین ماموریت‌ها نجات می‌دهید، برای مدتی بیشتری در کنار شما باقی می‌مانند. با پیشرفت در بازی، می‌توانید افراد بیشتری را به تیم خود اضافه کنید اما هنگامی که ظرفیت تیم شما تکمیل شود، باید برای استخدام یک عضو جدید، یکی از اعضای فعلی را کنار بگذارید.

– اتاق‌های موقت (Barracks) بسیار مفید هستند

بازی Gears Tactics

چند بار به اتاق‌های موقت اشاره کردیم. شما در بین ماموریت‌ها به آنجا می‌روید و می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را بر روی تیم اعمال کنید. تعویض تجهیزات، استفاده از امتیازات مهارت یا همان اسکیل پوینت‌ها (Skill Points)، باز کردن کیس‌های جمع اوری شده، تغییر ظاهر و نام سربازها و استخدام نیروهای جدید. شما همچنین می‌توانید ببینید که ماموریت بعدی پیرامون چه چیزی خواهد بود و آیا ماموریت فرعی در دسترس است تا خیر تا بر اساس این دانسته‌ها، تیم خود را آماده کنید.

– ماموریت‌های فرعی را هوشمندانه انتخاب کنید

بازی Gears Tactics

بازی به شکلی طراحی شده که شما تنها قابلیت انجام تعدادی ماموریت فرعی را دارید و باقی را به ناچار باید کنار بگذارید. پیش از اینکه یک ماموریت را انتخاب کنید، توضیحات آن را بخوانید، اینکه باید چه کاری انجام دهید و چه جایزه‌ای در انتظار شما خواهد بود. ماموریت‌هایی که جایزه آن‌ها، کیس‌های لجندری (Legendary) است را در اولویت قرار دهید و آن‌هایی را انتخاب کنید که برای سربازان شما مناسب است. شما در کنار هر ماموریت اصلی، تنها یک ماموریت فرعی می‌توانید انجام دهید و اگر احیانا دیدید که شرایط مناسب نیست، ماموریت را نیمه کاره رها کنید و با یک تیم متفاوت، بازگردید.

– فقط از افراد اصلی خود استفاده نکنید

بازی Gears Tactics

گیب (Gabe)، سید (Sid) و میکایلا (Mikayla) بهترین اعضای تیم شما هستند و احتمالا وسوسه می‌شوید که در هر ماموریت فرعی از آن‌ها استفاده کنید. اما با پیشرفت در بازی متوجه خواهید شد که در بعضی از ماموریت‌ها، اجازه استفاده از آن‌ها را ندارید و باید به سراغ استخدام‌های جدید بروید. وجود ساپورت (کلاس گیب) و اسنایپر (کلاس میکایلا) در هر ماموریت کاملا ضروری است، پس تیم خود را به شکلی انتخاب کنید تا برای آن‌ها جایگزین داشته باشید. دو نفر از هر کلاس‌های دیگر نیز انتخاب کنید، چرا که در اکثر ماموریت‌ها بسیار مفید هستند. در همان بخش‌های ابتدایی، سعی کنید تیم خود را به شکل‌های مختلف بچینید و ببینید کدام حالت برای شما مناسب‌تر است.

بازی Gears Tactics هم‌اکنون برای کنسول ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی (استیم) در دسترس قرار دارد.

آیا تجربه بازی Gears Tactics را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.