بیماری کاوازاکی

محققان ارتباط بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی را بررسی می‌کنند

اخیرا تعدادی از کودکان بر اثر ابتلا به بیماری کاوازاکی جان خود را از دست دادند و در همین راستا محققان به دنبال ارتباط میان این بیماری با ویروس کرونا هستند.

مقام‌های استرالیایی از محققان خواستند تا ارتباط میان بیماری کاوازاکی و ویروس کرونا را مورد بررسی قرار دهند. این بیماری اخیرا سه کودک آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

بیماری کاوازاکی چیست؟

ویروس کرونا

کاوازاکی که آن را به نام سندروم کاوازاکی هم می‌شناسند جزو بیماری‌های نادری محسوب می‌شود که کودکان به آن مبتلا شده و جان آنها به دلیل التهاب دیواره رگ‌های خونی در بدن به خطر می‌افتد. بر اساس اعلام سیستم سلامت ملی انگلیس، این بیماری که به عنوان سندروم غده‌های لنفاوی مخاطی معروف است، معمولا کودکان زیر 5 سال را مبتلا می‌کند، اما کودکان بیشتر از 5 سال نیز بعضا تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

ارتباط سندروم کاوازاکی با ویروس کرونا

طبق آمارهای منتشر شده تا به امروز بیش از 15 کودک به دلیل ابتلا به سندروم کاوزاکی در بیمارستان‌های نیویورک بستری شدند که محققان احتمال می‌دهند این بیماری با کروناویروس مرتبط باشد. در همین راستا برندان مورفی، رئیس ارشد پزشکی استرالیا (CMO) و از متخصصان برتر کودکان استرالیا از محققان خواست تا ارتباط میان این بیماری را با کروناویروس را مورد بررسی قرار دهند.