سرور مجازی

سرور مجازی یا سرور اختصاصی ؛ کدام بهتر است؟

بسیاری از کاربران در هنگام خرید سرور دچار سردرگمی می شوند. چون به دلایل زیادی نمی‌دانند کدام سرور نیاز آنان است. انتخاب نادرست و کورکورانه سرور علاوه بر به هدر رفتن زمان و هزینه پیامدهای دیگری را برای سایت شما به دنبال خواهد داشت. به هر حال ممکن است شما هم به این قبیل مشکلات برخورده باشید. سوالات زیادی وجود دارد که جواب آنها را در این مقاله به شما خواهیم گفت. سرور مجازی چیست؟ سرور اختصاصی چیست؟ چه زمانی اقدام به خرید سرور باید کرد؟ کدام سرور نیاز مارا برآورده می‌کند؟

معمولا وبمستران زمانی که در ابتدای راه هستند از هاست برای سایت خود استفاده می‌کنند. اما زمانی که کاربران و بازدید بیشتری جذب سایت آنها می‌شود اقدام به خرید سرور می‌کنند. سرورها امکانات بسیار زیادی را در اختیار سایت‌ها قرار می‌دهند. در اینجا انواع سرورها را معرفی می‌کنیم و پس از آن نگاهی به انواع پلن های سرور مجازی و سرور اختصاصی ایران سرور خواهیم داشت.

آنچه خواهیم گفت:

  • سرور مجازی چیست؟
  • سرور اختصاصی چیست؟
  • سرور مجازی بخریم یا سرور اختصاصی؟
  • انواع سرورهای مجازی و اختصاصی ایران سرور
  • از کجا سرور بخریم؟
  • تصمیم کافی نیست، اقدام کنید

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی

یک سرور مجازی عملکرد یک سرور اختصاصی فیزیکی را تقلید می‌کند. چندین سرور مجازی ممکن است بر روی یک سرور اختصاصی یا Dedicate اجرا شوند، هر کدام دارای سیستم عامل خاص و نرم افزار مستقل خود هستند. سرور ماشین مجازی از زیرساخت‌های مجازی، نرم افزار مجازی‌سازی استفاده می‌کند و منابع رایانه سرور فیزیکی را برای ایجاد محیط‌های مجازی به کار می‌گیرد.

محیط سرور مجازی نیز از نظر نحوه حفظ کلمه عبور و سیستم‌های امنیتی، از محیط اختصاصی سرور تقلید می‌کند. سرور مجازی نسبت به نگهداری مرکز داده ارزان‌تر است و تهیه نرم افزار سرور ممکن است هزینه‌های میزبانی وب را بیشتر کاهش دهد.

برای دستیابی به کارآیی، مدیران از نرم افزار ویژه مجازی سازی سرور استفاده می‌کنند تا یک سرور اختصاصی فیزیکی را به چندین سرور مجازی تقسیم کنند. تبدیل یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی باعث می‌شود از انرژی و منابع بهتری استفاده کنید. این به نوبه خود هر سرور فیزیکی را قادر می‌سازد چندین سیستم عامل و برنامه کاربردی را به طور مؤثر اجرا کند.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور مجازی

به طور خاص، سرور اختصاصی «سروری است كه توسط یک شخص یا یک کسب و کار برای استفاده انحصاری خود خریداری یا اجاره می‌شود.»

وقتی سرور اختصاصی توسط یک مشتری (شخصی یا شغلی) اجاره می‌شود، به طور معمول به یکی از دو دلیل زیر است:

  • برای میزبانی وب سایت پر ترافیک با منابع فشرده
  • برای میزبانی از یک برنامه کاربردی با منابع پر ترافیک بالا

شرکت میزبان همچنین از اقدامات امنیتی دقیق برای محافظت از اطلاعات مشتریان خود استفاده می‌کند. مشتریان معمولا برای استفاده از یک سرور اختصاصی مبلغی ماهانه، سه ماهه یا سالانه پرداخت می‌کنند که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌هاست، نگهداری و مدیریت سرورهای آنها در سایت می‌شود.

سرور مجازی بخریم یا سرور اختصاصی؟

امروزه بسیاری از کسب و کارها اینترنتی هستند و برای این منظور از سرورهای مختلف استفاده می‌کنند. بسیاری از سازمان‌ها از روش ترکیبی برای ذخیره سازی داده‌ها استفاده می‌کنند که شامل ترکیبی از سرورهای فیزیکی و مجازی است. این که چه سروری نیاز شما را برآورده می‌کند و کدام نوع سرویس را باید خریداری کنید بسیار مهم است. در اینجا به صورت خلاصه به بررسی سرور مجازی و سرور اختصاصی می‌پردازیم. یک سرور مجازی و یک سرور اختصاصی تفاوت‌های زیادی دارند که باید پیش از خرید از آن اطلاع داشته باشید و این فاکتورها را مد نظر قرار دهید.

مزایا و معایب سرورهای فیزیکی

یک تعریف کلی از سرور فیزیکی در بالا ارائه دادیم. حالا بیایید نگاهی به مزایا و معایب آن داشته باشیم:

  • مزایای سرورهای فیزیکی

دسترسی کامل به سرور اختصاصی یکی از مهم‌ترین مزایای سرورهای فیزیکی است که به شما در کنترل هرچه بیشتر و بهتر سرور کمک می‌کند.

سرور شما اختصاص به شما دارد با تمام سخت افزار مورد نظر کانفیگ سرور مورد نظر توسط متخصصان ایران سرور و به صورت کاملا اختصاصی برای شما انجام می‌شود.

  • معایب سرورهای فیزیکی

قیمت نسبتا بالای خرید، نگهداری و در صورت خرابی سخت افزار، جایگزینی.

کارکنان IT مسئولیت تنظیم، پیکربندی و نگهداری را به طور مداوم بر عهده دارند.

اگر در پیکربندی یا تعمیرات مشکل دارید، نیاز به استخدام یک نفر متخصص در این زمینه دارید.

مزایا و معایب سرورهای مجازی

مجازی سازی به طور معمول در ابر یا سرورهایی که متعلق به آنها هستند، نگهداری می‌شوند و در خارج از سایت قرار دارند. استخدام یک فروشنده میزبانی که خدمات ابری ایمن را ارائه می‌دهد متداول‌ترین روش تغییر سازمان‌ها به مجازی سازی است.

  • مزایای سرورهای مجازی

هزینه‌های شما پایین‌تر و به صرفه‌تر است، زیرا نیازی به خرید سخت افزار ندارید.

هزینه‌های پایین‌تر در تنظیمات و نگهداری.

دسترسی در زمینه تنظیم، پیکربندی، نگهداری و مجوزهای نرم افزاری.

کاهش نیاز به اطلاعات در زمینه IT.

امکان ادغام سرورها و افزایش راندمان کار.

  • معایب سرورهای مجازی

تکرار بیشتر هزینه‌های ماهانه.

مشکلات احتمالی در مورد سازگاری برنامه

شما دیگر به طور مستقل در کنترل سرور فیزیکی و برنامه‌های اجرا شده روی آنها نیستید.

انواع سرورهای مجازی و اختصاصی ایران سرور

سرور اختصاصی ایران سرور

ایران سرور خدمات سرور اختصاصی خود را روی سرورهای ایران، اروپا و آمریکا با قیمت‌های مناسب و سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس ارائه می‌دهد. در این سرویس‌ها از دیتاسنترهای داخلی افرانت، پارس آنلاین، آسیاتک و تبیان استفاده می‌شود و هتزنر، IWEB، OVH و IBM دیتاسنترهای خارجی ایران سرور را تشکیل می‌دهند. امکانات و سخت افزار روز همراه با پشتیبانی تیم متخصص ایران سرور خیال مشتریان را از هر بابتی راحت می‌کند.

  • سرور اختصاصی ایران
  • سرور اختصاصی آلمان
  • سرور اختصاصی فرانسه
  • سرور اختصاصی کانادا
  • سرور اختصاصی آمریکا

سرور مجازی ایران سرور

سرور VPS ایران سرور با ارائه سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس و ارائه توزیع‌های ubuntu، CentOS و Debian برای لینوکس و ورژن‌های 2012، 2016 و 2019 برای ویندوز سرور در کنار سرورهای پایدار و پشتیبانی هاردهای NVMe سرویس‌های زیر را با استفاده از دیتاسنترهای داخلی و خارجی فراهم کرده است.

  • سرور مجازی ایران
  • سرور مجازی اروپا

از کجا سرور بخریم؟

اگر یک جستجوی عادی در اینترنت با استفاده از کلماتی مانند سرور مجازی یا سرور اختصاصی انجام دهید می‌بینید که صفحات زیادی در نتایج جستجو ظاهر می‌شود که نشان دهنده میزان اهمیت این موضوع است. اما این که وارد کدام وبسایت خواهید شد و از سرویس‌های چه گروهی استفاده می‌کنید بسیار مهم است. سعی کنید سرویس‌های خود را از شرکت‌های معتبر در این زمینه تهیه کنید تا راحت باشید و در صورت بروز مشکلات شرکت مذکور پاسخگوی شما باشد.

وبسایت ایران سرور به عنوان یکی از گروه‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ در ایران است که سابقه طولانی در کنار سرویس‌های مناسب انتخاب مناسبی برای خیلی از کاربران و افراد است که به دنبال انواع سرورها می‌گردند.

اینکه شما چه سرویسی نیاز دارید را خود باید انتخاب کنید. این که از کدام یک از شرکت‌ها خرید خود را انجام می‌دهید هم به شما ارتباط دارد. ما به عنوان راهنما سعی کردیم شما را با انواع سرورهای مجازی (VPS) و اختصاصی آشنا کنیم تا بتوانید انتخابی روشن و شفاف داشته باشید.

اگر نمی‌دانید که چطور از ایران سرور، سرور اختصاصی و مجازی خریداری کنید، باید بگوییم که ابتدا وارد سایت ایران سرور به نشانی iranserver.com شده و در آنجا نوع سرور خود را انتخاب کرده و از بین پلن‌هایی که وجود دارد سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظر من رو بخوای هیچ کدومشون به درد نمیخوره