هواپیمای فضایی مرموز X-37B به فضا پرتاب شد

هواپیمای فضایی مرموز X-37B پروژه‌ای زیر نظر نیروی فضایی آمریکا و ارتش این کشور بوده که به تازگی خبر پرتاب موفقیت‌آمیز آن به خارج از جو زمین منتشر شده است؛ با ما همراه باشید.

نیروی فضایی آمریکا (US Space Force)، از زیرمجموعه‌های ارتش این کشور مدت‌هاست که بر روی پروژه هواپیمای فضایی مرموز X-37B کار می‌کند؛ مدتی پیش بود که خبر تایید ششمین ماموریت این وسیله پرنده سری توجه‌ها را به خود جلب کرد و حالا هم خبر رسیده که مسئولین پروژه، هواپیمای مورد نظر را با موفقیت به فضا فرستاده‌اند. در بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

پس از به تاخیر افتادن ماموریت پرتاب این هواپیمای فضایی مرموز به دلیل مشکلات آب و هوایی، خبر رسیده که در یکشنبه گذشته نیروی فضایی آمریکا از سکوی پرتاب کیپ کاناورال فلوریدا، با استفاده از یک موشک اطلس 5 (Atlas V) هواپیمای X-37B را با موفقیت به فضا فرستاده است.

در اوایل ماه می بود که نیروی فضایی خبر تایید ماموریت ششم این هواپیما را اعلام کرد و در آن زمان اعلام شد که ماژول آزمایشات هواپیما برای انجام آزمایش‌های گوناگون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر هم تایید شده که X-37B تجهیزات لازم برای انجام آزمایش‌های مختلفی که برخی به آژانس فضایی ناسا مربوط می‌شوند را به خارج از جو زمین برده است.

هواپیمای فضایی مرموز X-37B به فضا پرتاب شد

رندی والدن (Randy Walden)، مدیر پروژه هواپیمای فضایی مرموز ارتش آمریکا اظهار کرده که ماموریت اخیر قدم بزرگی در مسیر پیشرفت این پرنده شگفت‌انگیز خواهد بود؛ با اینکه تا به حال هواپیمای X-37B صدها روز را در فضا گذرانده و در ماموریت قبلی انجام شده، 780 روز را در فضای خارج از جو زمین بود، انتظار می‌رود که ماموریت اخیر پیشرفت‌های این وسیله پرنده را به سطح جدیدی ببرد.

ماموریت هواپیمای فضایی مرموز آمریکا

همان‌طور که اشاره شد، اطلاعات زیادی از جزئیات ماموریت این فضاپیمای شگفت‌انگیز در دست نیست، اما گفته شده که ماهواره فالکونست 8 (FalconSat-8) جزو تجهیزاتی بوده که توسط X-37B به فضا فرستاده شده و به زودی خبر قرار گرفتن این ماهواره نیروی هوایی ایالات متحده در مدار، منتشر خواهد شد. به علاوه آزمایش‌های ناسا هم که مواد اولیه انجام آن‌ها جزو بار هواپیمای فضایی مرموز آمریکا بوده، به بحث تاثیر جاذبه صفر فضا روی دانه‌های محصولات کشاورزی مربوط می‌شود.

در اکتبر سال گذشته بود که خبر فرود این هواپیما پس از پایان ماموریت پنجم منتشر شد و بر اساس تاریخچه ماموریت‌های موفقیت‌آمیز X-37B، هواپیمای مورد نظر از ابتدای فعالیت تاکنون در مجموع مدت زمان 7 سال و 10 ماه را در خارج از اتمسفر زمین، به دور سیاره گردش می‌کرده است.

تیم والدن قصد داشت تا در روز شنبه این هواپیما فضایی مرموز را به آسمان بفرستد، اما به واسطه چالش‌های پیش‌آمده، زمان پرتاب تا ساعت 9 صبح روز یکشنبه، 17 می به وقت ساحل شرقی آمریکا به تعویق افتاد. با وجود اطلاعات منتشر شده در مورد بخشی از بارهای هواپیما، همچنان اهداف فرستادن آن به فضا و همچنین ماموریت‌های کلی مرتبط با مباحث نظامی سری هستند. پروژه پرواز این هواپیما از سال 1999 آغاز شد و از آن زمان تاکنون، رکوردهای پروازی مختلفی توسط X-37B شکسته شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که وسیله پرنده مورد نظر تا چه مدت در ماموریت ششم، به پرواز یکسره خود ادامه می‌دهد، اما بعید نیست که رکورد ماموریت قبلی در پرواز جدید شکسته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از این سبک بازی ها و مقاله ها با آن خوشم میاد کاش می شد تعداد این پست مقاله ها رو بیشتر کنید ممنون از سایت خوبتون