گوشی ایرانی

تولید 400 هزار موبایل توسط تولیدکنندگان گوشی ایرانی در سال جدید + اسامی شرکت‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد تولیدکنندگان گوشی ایرانی در سال جدید 400 هزار دستگاه موبایل در داخل کشور تولید خواهند کرد.

تولید گوشی در داخل کشور موضوع جدیدی نیست و طی سال‌های گذشته نیز شاهد تولید چند مدل گوشی در داخل کشور بودیم، اما از نیمه دوم سال 98 باز هم طرح تولید گوشی های ایرانی مطرح شد و شواهد حاکی از آن است که در سال جاری تولیدات این گوشی های موبایل افزایش پیدا خواهد کرد. هرچند در این بین برخی از کارشناسان بر این باورند که تولید تلفن همراه در شرایط فعلی از توان تولیدکنندگان داخلی خارج است و پیشنهاد می‌کنند تولیدکنندگان در حال حاضر به تولید لوازم جانبی گوشی بپردازند.

تولیدکنندگان گوشی ایرانی 400 هزار موبایل تولید می‌کنند

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین رابطه عنوان کرد برای سال 99 تولید 400 هزار دستگاه موبایل را در داخل کشور را هدف‌گذاری کردیم. وی افزود شرکت جی ال ایکس که در گذشته نیز در حوزه موبایل فعالیت داشت در این طرح شرکت خواهد کرد و شرکت مادیران هم برای ساخت خط تولید و مدل‌های اولیه آماده است. همچنین گروهی در مجموعه صاایران فعالیت تولید گوشی ایرانی را آغاز کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا گوشی داخلی می‌تواند به نیاز بازار پاسخ دهد بیان کرد انتظار می‌رود این سه مجموعه داخلی بتوانند 400 هزار دستگاه گوشی موبایل را در داخل کشور تولید و به فروش برسانند؛ چراکه این طرح به سلیقه و بودجه مردم نیز مرتبط است. وی افزود بازار ایران به صورت سالانه به 10 تا 12 میلیون دستگاه موبایل نیاز دارد و قطعا وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای کنترل بازار تدابیری را بی‌اندیشد.

آیا از گوشی داخلی استقبال می‌شود؟

آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا از گوشی داخلی استقبال می‌شود یا خیر، بیان کرد:

چرا که نه؛ همین حالا هم از این گوشی‌ها با توجه به کیفیتشان استقبال شده است. خود من هم از این گوشی استفاده می‌کنم و هم کیفیت خوبی دارد و هم قیمت آن مناسب است. البته شاید همه نپسندند و ما هم بنا نیست برای مردم تصمیم‌گیری کنیم، اما تولید داخل به عنوان یک گزینه در فضای رقابتی فعالیت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آخه خدایی کی از این گوشیای داخلی میخره
    الان برید دست خوده کارمندانش و نگاه کنید خودشون از این گوشیا ندارن

  2. خداوندا گناه ما چیه؟؟؟؟