تویوتا ونزا 2021

کراس اوور هیبریدی تویوتا ونزا 2021 معرفی شد + مشخصات و امکانات

تویوتا ونزا 2021 – Toyota Venza کراس اوور جدید تویوتا است که فقط در نسخه هیبریدی روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت تویوتا در سال 2015 کراس اوور سایز متوسط ونزا را به بازار آمریکا عرضه کرد که این خودرو نتوانست موفق ظاهر شود. اکنون با گذشت 5 سال و نبود این خودرو در بازار، شرکت ژاپنی تویوتا تصمیم دارد نام ونزا را زنده کرده و در قالب یک کراس اوور ژاپنی ارتقا یافته آن را روانه بازار کند. تویونا ونزا هرچند به عنوان یک کراس اوور جدید محسوب می‌شود، اما باید آن را مدل ری‌بج شده تویوتا هریر دانست که روی پلتفرم ماژولار TNGA تویوتا به تولید رسیده و فقط از یک قوای محرکه هیبریدی بهره می‌برد.

مشخصات تویوتا ونزا 2021

تویوتا ونزا 2021

قوای محرکه هیبریدی کراس اوور تویوتا ونزا 2021 از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر با گیربکس CVT در کنار 3 موتور الکتریکی تشکیل شده که قدرت تولیدی مجموع آنها حدود 219 اسب بخار خواهد بود. طبق پیش‌بینی تویوتا، این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 5.9 لیتری را به همراه دارد. این خودرو به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی شرکت تویوتا بهره می‌برد؛ به واسطه این سامانه دو موتور الکتریکی در محور عقب قرار دارند و به چرخ‌ها نیرو منتقل می‌کنند. طبق اعلام تویوتا این سامانه پیشرفته قادر است گشتاور را به شکل متفاوت توزیع کند.

تویوتا ونزا 2021

گشتاور سریع موتورهای الکتریکی این خودرو باعث می‌شوند موتورهای الکتریکی از پاسخگویی و پرفورمنس بهتری برخوردار شوند. پلتفرم ماژولار TNGA تویوتا نسبت به پلتفرم‌های قبلی تویوتا سبک‌تر و مستحکم‌تر است و افزایش سطح پویایی رانندگی و ایمنی خودرو را به همراه دارد. تویوتا برای این کراس اوور خود از سیستم احیای انرژی ترمزها استفاده کرده باعث می‌شود انرژی ترمزها در شیب‌ها و ترافیک‌های شهری بازیابی شود و از سایش غیر ضروری ترمزها جلوگیری می‌کند.

تویوتا ونزا 2021

تویوتا ونزا از لحاظ ظاهری با هریر شباهت‌های زیادی دارد و در جلوی آن شاهد جلوپنجره مسدودی هستیم که چراغ‌های باریک آن را احاطه کرده‌اند و در پایین آن نیز ورودی‌های هوای بزرگی دیده می‌شوند که در اکثر مواقع مسدود خواهند بود. پروفیل جانبی خودرو نیز دارای نمای ساده‌ای با پوشش پلاستیک رکاب، خط سقفی با شیب ملایم است. در قسمت عقب نیز چراغ‌های LED باریک، اسپویلر روی سقف و شیشه زاویه‌دار به چشم می‌خورند. همچنین سراگزوزهای این خودرو در زیر سپر نصب شده‌اند.

تویوتا ونزا 2021

طراحان تویوتا با الهام از راوفور از طرحی به شکل بال برای بالای داشبورد این خودرو استفاده کردند. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی این خودرو نیز قادر است از اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا پشتیبانی کند. این سیستم در تیپ‌های LE و XLE به صورت استاندارد با یک نمایشگر 8 اینچی ارائه خواهد شد، اما مشتریان می‌توانند در تیپ XLE نمایشگر 12.3 اینچی را سفارش دهند. البته این نمایشگر 12.3 اینچی در تیپ لیمیتد به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

تویوتا ونزا 2021

برای تویوتا ونزا 2021 امکانات زیادی در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن مشتریان می‌توانند آینه عقب دیجیتالی، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و نمایشگر سربالای 10 اینچی را برای این خودرو سفارش دهند. این خودرو به شکل استاندارد از سیستم صوتی 6 بلندگو بهره می‌برد، اما مشتریان می‌توانند قوی‌ترین سیستم صوتی در محصولات تویوتا یعنی سیستم صوتی پریمیوم 1200 واتی JBL با 9 بلندگو و یک ساب‌ووفر را سفارش دهند. سقف شیشه‌ای پانورامیک یکی دیگر از آپشن‌های این خودرو بوده که از تکنولوژی شیشه الکتروکرومیک بهره می‌برد و ظرف مدت 1 ثانیه سقف شیشه‌ای از حالت شفاف به مات تبدیل خواهد شد؛ این ویژگی به ندرت در خودروهای لوکس ارائه می‌شود.

تویوتا ونزا 2021

تویوتا برای کراس اوور جدید خود پکیج ایمنی Safety Sense 2.0 خود را در نظر گرفته است و حتی تیپ پایه این خودرو نیز به صورت استاندارد از سیستم‌های کمک‌راننده متعددی چون هشدار عبور و مرور عقب، پایش نقاط کور، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، پیشگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص خودروها، عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران بهره می‌برد. تیپ‌های بالاتر تویوتا ونزا 2021 از سیستم‌هایی چون هشدار و جلوگیری از خروج از خط با دستیار فرمان، تشخیص علائم جاده و سنسورهای پارک جلو و عقب با ترمز اتوماتیک برخوردار هستند.

تویوتا ونزا 2021

شرکت تویوتا با هدف پر کردن شکاف بین مدل‌های تویوتا راوفور و هایلندر، کراس اوور ونزا را در تابستان سال جاری به بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. تا به امروز قیمتی برای این خودرو اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود قیمت مدل پایه آن حدود 30 هزار دلار باشد. این خودرو در کارخانه کنتاکی آمریکا تولید خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. طراحی اش که خوبه
    امکانات اش آن که عالیه فقط قیمت اش مناسبه باشه تمامه

  2. طراحی این ماشین فوق العاده است آدم میتونه زیبایی رو توی این ماشین ببینه