بازی Sea Of Thieves

بازی Sea of Thieves و 15 نکته برای تازه واردها

بازی Sea of Thieves – سی آو تیوز برای تازه واردها چالش برانگیز است اما این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا سریع‌تر پیشرفت کنید.

اگر می‌خواهید به یک دزد دریایی قدرتمند در بازی Sea of Thieves تبدیل شوید، باید به نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، توجه داشته باشید.

راهنمای بازی Sea Of Thieves برای تازه واردها

– از باران‌های شدید و طوفان دوری کنید

بازی Sea Of Thieves

بسیاری از تازه واردها نمی‌دانند اما آب باران می‌تواند داخل کشتی را پر کند. در ابتدا شاید مشکل بزرگی به حساب نیاید اما اگر کشتی شما سوراخ شده باشد، این مسئله به غرق شدن کشتی شما می‌انجامد.

طوفان‌ها بسیار قدرتمند هستند و کشتی را به سمت‌های مختلفی پرت می‌کنند که ممکن است منجر به سوراخ شدن کشتی شود و در سوی دیگر، باران شدید، کشتی شما را به سرعت پر از آب می‌کند. پس، از این وقایع طبیعی دوری کنید. کافی است به آسمان توجه داشته باشید، اگر ابر سیاهی در دوردست وجود داشت، سعی کنید آن را دور بزنید. شاید عبور از کنار این طوفان‌ها کمی وقت‌گیر باشد اما در نهایت ارزشش را خواهد داشت.

 – لوت بشکه‌ها را بدست بیاورید

بازی Sea Of Thieves

بشکه‌های زیادی در جزیره‌ها پیدا می‌شوند که لوت خوبی دارند و از آن‌ها غذا، گلوله توپ و چیزهای دیگر بدست می‌آورید. اما مهم‌ترین چیزی که در این بشکه‌ها پیدا می‌کنید، تخته‌های چوبی هستند که بواسطه آن‌ها می‌توانید به تعمیر و مرمت کشتی خود بپردازید.

تعمیر کشتی بدون تخته‌های چوبی، غیرممکن است و در ماجراجویی‌های خود، هر چه قدر از این تخته‌ها پیدا کردید را به فهرست آیتم‌های خود اضافه کنید. برداشتن این تخته‌ها هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد؛ پس همه را بردارید حتی اگر این کار زشت به نظر برسد.

– صندوقچه غم‌ها را هرگز به کشتی نیاورید

بازی Sea Of Thieves

صندوقچه غم‌ها (The Chest of Sorrows) آیتم جذابی است اما نه از آن طلا بدست می‌آورید و نه فایده دیگری دارد. در واقع تنها کاری که این صندوق انجام می‌دهد، گریه کردن است و با گریه‌های آن، آب وارد کشتی می‌شود. اگر این صندوقچه را به کشتی بیاورید، اکثر مواقع باید از کشتی آب بیرون بریزید و اگر کشتی شما سوراخ باشد، اوضاع بدتر هم می‌شود. پس به توصیه ما گوش کنید و صندوقچه غم‌ها را هرگز به کشتی نیاورید.

– همیشه کشتی را برای مشکلات احتمالی بررسی کنید

بازی Sea Of Thieves

بسیاری از بازیکنان، بدنه کشتی خود را به طور منظم بررسی نمی‌کنند، خصوصا اگر کشتی گلیئون (Galleon) را در اختیار داشته باشند؛ کمتر پیش می‌آید که طبقه میانی آن را مورد بررسی قرار دهند.

بازیکنان معمولا به سوراخ‌های طبقه میانی اهمیت نمی‌دهند چرا که یک تهدید فوری به حساب نمی‌آید و پس از مدتی ممکن است آن را به کلی فراموش کنند. نمی‌خواهیم وسواسی باشید اما همان طور که از اتومبیل خود مراقبت می‌کنید، در این بازی هم باید از کشتی خود مواظبت کنید و به تعمیر آن بپردازید تا برای جنگ یا طوفان آماده باشد.

– با بازیکنان دیگر تعامل داشته باشید

بازی Sea Of Thieves

استفاده از چت بازی بدیهی به نظر می‌رسد اما بازیکنان زیادی وجود دارند که علاقه‌ای به گوش کردن یا صحبت با دیگر اعضای کشتی ندارند. این مسئله در بازی Sea of Thieves می‌تواند یک حکم اعدام باشد زیرا هنگامی که دشمن در حال حمله است یا یک کشتی در نزدیکی شما پرسه می‌زند، نمی‌توانید به نقشه‌ها و دستورات خدمه گوش کرده و به تیم کمک کنید. گاهی تایپ کردن هم کافی نیست.

شاید به خاطر نداشتن میکروفن یا هر دلیل دیگر، نتوانید صحبت کنید اما ضروری است که حرف‌های دیگران را بشنوید. بازیکنان جدید معمولا علاقه‌ای به این کار ندارند اما باور کنید که با صحبت کردن، بیشترین لذت را از این بازی خواهید برد.

– با تجهیزات کامل سفر دریایی خود را آغاز کنید

بازی Sea Of Thieves

دوست ندارید که در وسط دریا متوجه شوید کشتی نشتی دارد و شما تخته‌های چوبی به همراه ندارید. در هر کلاس آموزشی دزدان دریایی که شرکت کنید به شما می‌گویند که قبل از سفر باید همه تجهیزات شما کامل باشد: گلوله توپ، مهمات، غذا، تخته چوبی و غیره.

اگر به این مسئله بی‌توجه باشید ممکن است کشتی خود را غرق شده و گنج‌های خود را گمشده ببینید. هر کدام از پایگاه‌ها، مواد و تجهیزات زیادی دارند که می‌توانید در کشتی انبار کنید. در مسیر هم اگر پایگاهی دیدید، به آنجا رفته و انبار را یکبار دیگر تکمیل کنید. شما همیشه باید آمادگی شرایط سخت را داشته باشید.

– به یک دزد دریایی افسانه‌ای تبدیل شوید

بازی Sea Of Thieves

یکی از اهداف شما در بازی این است که به یک دزد دریایی افسانه‌ای تبدیل شوید و به یکی از پایگاه‌های زیرزمینی دست پیدا کنید. این پایگاه‌ها، لباس‌ها، تجهیزات و قابلیت‌های سفارشی سازی خاصی برای کشتی شما به همراه دارند. برای رسیدن به چنین جوایزی، باید به مرحله 50 برسید. شاید در ظاهر کمی سخت به نظر برسد اما با استراتژی‌های درست و انگیزه بالا، خیلی زود به یک دزد دریایی افسانه‌ای تبدیل خواهید شد.

پس از اینکه به مرحله 50 رسیدید، به تَورن (Tavern) بروید و در آنجا با یک غریبه مرموز ملاقات خواهید کرد. با این غریبه صحبت کنید و او Tavern of Legends را برای شما باز خواهد کرد.

– به حرکت دسته‌جمعی پرندگان توجه داشته باشید

بازی Sea Of Thieves

هنگام دریانوردی، حواستان به بالای سر باشد و اگر دسته‌ای از پرندگان را دیدید، این یعنی یا بشکه‌های لوت خوبی در آن حوالی است و یا یک کشتی در آنجا غرق شده. اگر گزینه دوم باشد؛ مهمات، گنج، پیامی داخل یک بطری و چیزهای جذاب دیگر پیدا خواهید کرد.

در کشتی‌های غرق شده می‌توانید طلاهای زیادی بدست بیاورید و آن‌ها بدون شک ارزش بررسی را دارند اما باید مواظب باشید که کشتی‌های دشمن در آن نزدیکی نباشد. پس به حرکت دسته‌جمعی پرندگان توجه داشته باشید و آن‌ها را دنبال کنید.

– با تسخیر قلعه‌های اسکلت، پول بدست بیاورید

بازی Sea Of Thieves

این ابر اسکلت شکل، نشانه وجود قلعه اسکلت در نزدیکی شما است.

قلعه‌های اسکلت (Skeleton Forts) می‌توانند برای تازه واردها سخت باشند اما اگر استراتژی‌های درستی داشته باشید، آسان خواهند شد. به خاطر حضور اسکلت‌های مختلف، قلعه اسکلت یکی از بخش‌های چالش برانگیز بازی Sea Of Thieves به حساب می‌آید و شما باید با موج‌های مختلفی از دشمنان مبارزه کنید. محل قرارگیری بشکه‌های باروت و جعبه مهمات در قلعه را به خاطر بسپارید و این مسئله کمک شایانی به شما خواهد کرد.

یکی از پیشنهادهای ما این است که در نزدیکی درب ورودی قلعه با دشمنان مبارزه کنید. اسکلت‌های معمولی و گیاه گونه با این استراتژی به راحتی از بین می‌روند. فراموش نکنید که اگر موفق شوید همه موج‌ها را شکست دهید، بین 10 الی 14 هزار سکه طلا بدست می‌آورید.

– تلفیق تپانچه و شمشیر، بهترین روش مبارزه است

بازی Sea Of Thieves

اکثر بازیکنان به دنبال تنوع هستند و با اسلحه‌های مختلف به بازی می‌پردازند اما باید بدانید که استفاده ترکیبی از تپانچه و شمشیر، یکی از بهترین روش‌های نابود کردن دشمنان است. کافی است به دشمن یک بار شلیک کرده و سپس با شمشیر به او یک یا دو ضربه بزنید. تپانچه برای دشمنان نسبتا دور هم کارآمد است.

شما می‌توانید اسلحه بلاندرباس (Blunderbuss) و شمشیر را نیز به صورت ترکیبی استفاده کنید. در اکثر مواقع، تلفیق سلاح گرم و سرد، شما را در موقعیت پیروزی قرار می‌دهد.

– بشکه‌های باروت را در جزیره‌ها پیدا کنید

بازی Sea Of Thieves

همانند بشکه‌های لوت، بشکه‌های باروت نیز اهمیت ویژه‌ای دارند و با شلیک یک گلوله منفجر می‌شوند. شما می‌توانید از بشکه‌های باروت برای نابود کردن کشتی دشمن استفاده کنید. این بشکه‌ها در اکثر قلعه‌ها و جزایر مختلف پیدا می‌شوند.

در مبارزات حساس، این بشکه‌ها به سودمندترین اسلحه شما تبدیل خواهند شوند. کافی است فتیله‌شان را روشن کنید و پس از چند ثانیه، شاهد صدمه عظیم آن‌ها به بازیکنان و کشتی‌ها خواهید بود.

– این استراتژی بازرگانان را به یاد داشته باشید

بازی Sea Of Thieves

با بارگیری جعبه‌های مختلف و انجام ماموریت‌های دریایی برای شرکت اتحاد بازرگان (Merchant Alliance)، طلا و امتیاز (xp) بدست می‌آورید. به این نکته توجه داشته باشید که طلا، مرغ‌های سیاه، مارها و خوک‌ها بیشترین ارزش دارند. سفرهایی را از اتحاد بازرگان قبول کنید که برای طلا و مرغ‌های سیاه هستند. زیرا خوک‌ها به غذا نیاز دارند و مارها حمله می‌کنند.

برای دستیابی به مرغ، به جزیره‌هایی همچون Shipwreck Bay ،Crook’s Hollow و Marauder’s Arch سفر کنید. پس از اینکه مرغ‌ها را گرفتید، اگر تمامی خدمه شما خودشان را بکشند، این جزیره‌ها به حالت اولیه بازمی‌گردند و مرغ‌های بیشتری در آن‌ها ظاهر می‌شود. مرغ‌های جدید را نیز بدست آورده و سفر دریایی خود را به پایان برسانید. این روش شاید کمی تقلب باشد اما شما را در کمترین زمان ممکن به یک دزد دریایی افسانه‌ای تبدیل می‌کند.

– برای جنگ آماده باشید

بازی Sea Of Thieves

توپ‌های سرپُر را آماده کرده، بادبان‌ها را بالا کشیده و برای جنگ آماده باشید. بازی Sea of Thieves فقط به صورت آنلاین قابل انجام است، پس قطعا با کشتی بازیکنان دیگر رو به رو خواهید شد. همه بازیکنان در این بازی به دنبال خشونت و مبارزه نیستند. شما می‌توانید با بازیکنان نزدیک مذاکره کنید، اگر می‌بینید که لوت خاصی بر روی عرشه ندارند یا تهدید آمیز نیستند، از جنگ خودداری نمایید. لزومی ندارد که با هر کسی بدون دلیل به مبارزه بپردازید.

بازیکنان زیادی وجود دارند که هدفشان دریانوردی و سرگرمی است و هیچ علاقه‌ای به درگیری ندارند اما اگر وارد جنگ شُدید، تمرکز خود را بر روی عرشه پایینی کشتی دشمن بگذارید و به آن آدم‌هایی شلیک کنید که در حال آماده‌سازی توپ‌های سرپُر هستند. همچنین به یک نقطه، دو بار شلیک نکنید زیرا تاثیری ندارد (مگر اینکه تعمیر شده باشد).

گاهی اوقات آن ‌قدر جذب ماجراجویی‌های خودتان شده‌اید که اصلا فراموش می‌کنید مبارزاتی هم وجود دارد. همیشه چند توپ سرپُر آماده داشته باشید زیرا حادثه خبر نمی‌کند! بعضی وقت‌ها دشمنانی در مقابل شما قرار می‌گیرند که عاشق مبارزه هستند و هدفی جز نابودی شما در سر ندارند.

– مواظب کوسه مگالودون (Megalodon) باشید!

بازی Sea Of Thieves

کوسه مگالودون بازی بر اساس همان گونه منقرض شده طراحی شده که میلیونها سال قبل در دریاها می‌زیسته است. مگالودون یکی از خطرناک‌ترین موجودات بازی Sea of Thieves است و آرواره‌هایش به حدی قدرتمند است که یک کشتی را قتل عام کرده و باعث شود به شکار کوسه تبدیل شوید.

این کوسه در گذشته بخشی از بازی نبود اما حالا حضور فعالی دارد و ناگهان ممکن است آن را در نزدیکی کشتی خود مشاهده کنید. اگر سلاح و مهمات کافی داشته باشید، می‌توانید آن را شکست دهید اما توصیه ما این است که با سرعت از محل فرار کرده و با آن درگیر نشوید.

– کراکن افسانه‌ای (The Kraken)

بازی Sea Of Thieves

مگالودون تنها موجود ترسناک بازی نیست و هیولای دریایی افسانه‌ای یعنی کراکن هم در بازی وجود دارد. برای مقابله با این هیولا باید از همه چیز کمک بگیرید. بهترین اسلحه شما، بلاندرباس است که می‌تواند بیشترین آسیب را به او بزند (هنگامی که در حال فشرده کردن کشتی است). در کنار این، توجه کنید که بادبان‌ها پایین باشد، اگر نیست، آن‌ها را سریعا پایین بیاورید.

از بین بردن کراکن، ارزش تلاش و هزینه کردن را ندارد و باید تمرکز خود را بر روی فرار کردن بگذارید. پس شروع به حرکت کرده و فقط به بازوهای او که مزاحم شما هستند، شلیک کنید. با این کار نه تنها متواری می‌شوید بلکه در گلوله توپ هم صرفه جویی می‌کنید.

پس سعی کنید همانند بعضی از تازه‌واردها کشتی خود را مستقیما به سوی این هیولا نبرید که نتیجه‌ای جز غرق شدن در انتظار شما نیست. اگر غافل گیر شدید و کراکن را ناگهان در جلوی خود دیدید، جهت حرکت کشتی را سریعا چرخانده و راه دیگری را به سرعت در پیش بگیرید.

بازی سی آو تیوز هم‌اکنون برای کنسول ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. نسخه استیم بازی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

آیا بازی Sea of Thieves را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.