موج دوم شیوع ویروس کرونا

پیش بینی کم خطر بودن موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور

رئیس اتاق فکر ستاد کرونا استان تهران از کم خطر بودن موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد، اما چرا موج دوم اپیدمی کووید 19 در کشور کم خطر خواهد بود؟

حسین قناعتی، رئیس اتاق فکر ستاد کرونا استان تهران عنوان کرد استفاده از تجهیزاتی چون ماسک و دستکش باعث خواهد شد به میزان 60 تا 70 درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود. وی افزود کشورهایی نظیر چین و کره که در گذشته با بیماری‌های همه‌گیری چون سارس مبارزه کرده بودند و تجربه کافی داشتند، توانستند نسبت به سایر کشورها در مقابله با این ویروس عملکرد بهتری را ارائه دهند. قناعتی تاکید کرد برخی پیش‌بینی می‌کردند در موج اول در کشور حدود 14 هزار تا 56 هزار نفر جان خود را از دست دهند که خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه توانستیم از مرگ و میر بیشتر جلوگیری کنیم.

موج دوم شیوع ویروس کرونا کم خطر است

رئیس اتاق فکر ستاد کرونا استان تهران در ادامه بیان کرد در حال حاضر نسبت به شروع شیوع گسترده ویروس کرونا از تجهیزات بیشتر و بهتری برخوردار هستیم و همچنین با ارائه آموزش رفتارهای بهداشت فردی به مردم و رعایت بهداشت از سوی آنها، به احتمال زیاد موج دوم شیوع کروناویروس کم خطرتر بوده و آرام‌تر طی خواهد شد. قناعتی با اشاره به این که بیماری کووید 19 به بسیاری از صنایع مختلف آسیب رسانده است تاکید کرد فناوری اطلاعات در این دوران بسیار تاثیرگذار بود و به مردم آموزش‌ها و اطلاعات مناسبی را ارائه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. والا هیچی از این ویروس بعید نیست ممکنه خود اش رو قویی تر کنه و بد از بد تر بشه

  2. فرض کن تغییر ژنوم بده و چه خفن بشه و قویی اونوقت همین واکسن ها دیگه هیچ فایده ای نداره و کار همه مون تمامه

  3. پیک دوم که با آنفولانزا ترکیب شه پدر ادمو در میاره 😑

  4. میگن واکسنش تا شهریور میاد

  5. انشالله که واکسن اش سریع تر بیاد و تمام بشه این موضوعات