تراشه‌های مدیاتک MediaTek 5G

تراشه‌های مدیاتک قلب تپنده گوشی‌های آینده هوآوی و آنر

هوآوی در تصمیمی دور از انتظار رسما اعلام کرد که از چیپست‌های 5G شرکت مدیاتک – MediaTek به جای تراشه‌های کایرین در برخی از محصولات آینده خود استفاده خواهد کرد.

هواوی و آنر از تراشه های 5 جی مدیاتک در محصولات آینده خود استفاده می‌کنند. هنوز مشخص نیست علت این تصمیم و استفاده از چیپست های مدیاتک به جای تراشه های کایرین ساخت هواوی چیست.

چند روز قبل شرکت هوآوی گوشی میان رده و ارزان قیمت آنر ایکس 10 را با قیمت بسیار مناسب 268 دلار معرفی کرد. گوشی جدید آنر به چیپست کایرین 820 مجهز است و از فناوری نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب گوشی آنر X10 توانسته لقب ارزان قیمت‌ترین اسمارت فون 5G هوآوی را از آن خود کند. عرضه Honor X10 می‌تواند راه را برای تولید گوشی‌های 5G میان رده و با قیمت مناسب هموار کند. به نظر می‌رسد آنر ایکس 10 علاوه بر افزایش سهم بازار گوشی‌های 5G، می‌تواند زمینه ساز تولید اسمارت فون‌های 5G با قیمت کمتر از 200 دلار باشد. برند آنر قصد دارد با تراشه‌های مدیاتک سهم خود را در بازار گوشی‌های 5G به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

تراشه‌های مدیاتک MediaTek

نظر مدیرعامل آنر در خصوص تراشه‌های مدیاتک

پس از پایان مراسم معرفی گوشی آنر X10، خبرنگاران با آقای ژائو مینگ، مدیرعامل برند آنر مصاحبه‌ای اختصاصی داشتند. ژائو مینگ در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد استفاده از چیپست‌های 5G مدیاتک پاسخ مثبت داد. او اعلام کرد که از زمان تاسیس برند Honor تاکنون، MediaTek یکی از شرکای تجاری ما بوده و در محصولات مختلفی از برند آنر، تراشه‌های مدیاتک به کار رفته است.

آقای مینگ در ادامه گفت:

مدیاتک یکی از شرکای تجاری مهم و باارزش شرکت ما به شمار می‌رود و قطعا در آینده از چیپ‌های 5G مدیاتک در محصولاتمان استفاده خواهیم کرد. هدف آنر این است که از تمامی ابزارها و پلتفرم‌های ممکن برای تولید محصولاتی بهتر از سایر رقبا استفاده کند.

چیپ‌های MediaTek با پشتیبانی از 5G

تراشه‌های مدیاتک MediaTek

در حال حاضر MediaTek بر روی تولید تراشه‌های نسل پنجم دیمنسیتی 1000 (Dimensity 1000)، دیمنسیتی 1000L، دیمنسیتی 1000 پلاس و دیمنسیتی 820 تمرکز دارد. تاکنون مشخص نشده است که آنر قصد دارد از کدام چیپست مدیاتک برای گوشی‌های آینده خود استفاده کند. با توجه به شرایط فعلی، حتی استفاده آنر از چیپست‌های 5G مدیاتک هم نمی‌تواند تاثیر چندانی در بهبود جایگاه فعلی مدیاتک در بازار داشته باشد. هم اکنون تراشه‌های کایرین هوآوی با چیپست‌های مدیاتک رقابت تنگاتنگی برای تصاحب سهم بازار گوشی‌های ارزان قیمت 5G دارند. چیپ‌های 5G مدیاتک کیفیت بسیار خوبی دارند و قابل رقابت با سایر تراشه‌های بازار هستند. اما احتمالا هوآوی همچنان ترجیح می‌دهد از چیپست‌های کایرین خود در اکثر محصولاتش استفاده کند.

به نظر شما آیا استفاده هوآوی از تراشه‌های 5G مدیاتک تصمیم درستی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. منم اون قضیه تقلب اش خیلی خیلی نظر ام رو روش منفی کرده

  2. کلا بعد اون قضیه تقلب و اینا دیگه اصلا به مدیاتک اعتماد ندارم اما اگر بنچمارک انتوتوش درست باشه بنظرم بهتر از اسنپ ۶۶۵ عه (که البته بعید میدونم بنچمارکش درست باشه)

  3. کلا دید خوبی به پردازنده های مدیاتک ندارم

  4. امید وارم روی قیمت های این کوشی زیاد تاثیر نزاره