محصولات برلیانس

محصولات برلیانس توسط خودروسازان خصوصی در ایران تولید خواهند شد

محصولات برلیانس مجددا وارد بازار ایران خواهند شد. این برند چینی طی قراردادی با خودروسازان خصوصی ایرانی قصد تولید محصولات جدید خود را دارد.

شرکت چینی برلیانس از زمان تحریم اولیه صنعت خودرو وارد بازار ایران شد و شرکت‌های سایپا و پارس خودرو نیز محصولات این برند چینی را تولید و در بازار ایران عرضه می‌کردند. این خودروساز با حضور در ایران توانست سهم بازار صادراتی خود را به میزان زیادی افزایش دهد؛ برای مثال این شرکت فقط در سال 1396 حدود 45 هزار دستگاه از محصولات خانواده H200 و H300 را در ایران تولید کرد. فعالیت شرکت برلیانس در ایران با تحریم‌های جدید صنعت خودرو در مرداد 97 کاهش پیدا کرد و در مدت کوتاهی تولید محصولات این خودروساز در سایپا و پارس خودرو به صورت کامل متوقف شد، اما اکنون منابع حوزه خودرو از حضور مجدد این خودروساز در بازار ایران خبر می‌دهند.

تولید مجدد محصولات برلیانس در ایران

اکنون شواهد حاکی از آن است که برلیانس نیز همانند سایر برندهای چینی قصد دارد مجددا به بازار ایران برگردد. این شرکت چینی که قسمت زیادی از قطعات منفصله محصولات خانواده H200 و H300 را به پارس خودرو تحویل نداده است و تعهدات معوق زیادی دارد، اکنون می‌خواهد با همکاری شرکای ایرانی قطعات SKD محصولات جدید خود را تحت عنوان قراردادهای واسطه‌ای برای تولید به ایران ارسال کند.

در حال حاضر گروه برلیانس یکی از برندهای زیرمجموعه خود یعنی نشان SWM را به بازار ایران فرستاده است و محصول SWM G01 در خط تولید سیف خودرو به تولید می‌رسد و به زودی قرار است مونتاژ SWM G01 F نیز در خط تولید سیف خودرو شروع شود. همچنین شرکت چینی برلیانس با خودروسازان خصوصی ایرانی جلسه‌های مختلفی را انجام داده و طی آن کراس اوورها و سدان‌های جدید برلیانس به خودروسازان خصوصی ایرانی پیشنهاد شده است.

برخی از منابع اعلام کردند یکی از سدان‌های جدید برلیانس طی قرارداد با یکی از خودروسازان بخش خصوصی قرار است در سال جاری تولید و به بازار عرضه شود. خبرهایی از ادامه همکاری سایپا و برلیانس نیز شنیده می‌شود که البته اکنون طرف چینی و ایرانی در حال برطرف‌سازی مشکلات حقوقی خود هستند. از طرفی با بازگشت مجدد برلیانس به ایران، نباید انتظار تولید خانواده H200 و H300 با تیراژ بالا را داشته باشیم؛ چراکه طبق استانداردهای 85 گانه، این محصولات نمی‌توانند برخی از فاکتورها را بگذرانند و به همین دلیل برلیانس برخی از محصولات جدید خود را به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پس مشکل کمبود قطعات اش ام حل میشه دیکه
    درسته !!؟؟

  2. تولیدش کنم از امکاناتش کم میکنن به قیمتش اضافه میکنن