ثبت نام خودرو

آموزش ثبت نام خودرو سایپا + تصویر

ثبت نام خودرو سایپا بر اساس شیوه‌های جدید فروش خودرو تغییر پیدا کرده و مشتریان باید در سامانه فروش اینترنتی سایپا فرایند جدید ثبت نام را به همراه احراز هویت انجام دهند.

گروه خودروسازی سایپا از روز یکشنبه 4 خرداد 99 طرح فروش فوق العاده محصولات خود را آغاز کرده است، اما مشتریان برای ثبت نام در این طرح فروش به دلیل شیوه‌های جدید فروش کالا می‌بایست مراحل احراز هویت را انجام دهند. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با تمام مراحل آموزش ثبت نام خودرو سایپا آشنا کنیم.

مراحل ثبت نام خودرو سایپا

نکات مهم:

  • برای خرید خودرو حتما باید ثبت نام اولیه (احراز هویت) مشتری انجام شده باشد و مشتری باید نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور را از سامانه فروش سایپا دریافت کند.
  • برای ثبت نام، شماره موبایل مشتری باید به نام خود ثبت‌نام‌کننده باشد و شماره کارتی که از آن پرداخت‌ها را انجام خواهد داد نیز باید به نام مشتری باشد. اگر این موارد رعایت نشود، امکان احراز هویت مشتری و پرداخت وجه و ثبت نام نهایی وجود نخواهد داشت.
  • اگر مشتری در قرعه کشی انتخاب نشود، مبلغ دریافت شده از مشتری به شماره شبایی که مشتری در فرآیند احراز ثبت کرده است، برگشت داده می‌شود. از این رو مشتری تعهد می‌کند که شماره شبا به نام خودش است.
  • فرایند احراز هویت از طریق سامانه امتا مربوط به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت انجام می‌شود.

ثبت نام/ ورود (احراز هویت)

1.در منوی صفحه اول سامانه فروش محصولات گروه سایپا گزینه «ورود /ثبت نام» را انتخاب کنید.

ثبت نام خودرو

2. هدایت مشتری به فرم ورود/ثبت نام در سامانه فروش اینترنتی سایپا

-کد ملی خود را وارد کنید

اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اید، برای احراز هویت و سپس ثبت نام پروفایل در سامانه، گزینه “تاکنون ثبت نام نکرده‌اید؟” را انتخاب کنید.

اگر مشخصات شما از قبل در سامانه احراز شده باشد، برای تعیین رمز عبور به فرم “بازیابی کلمه عبور” هدایت خواهید شد.

– همچنین در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، گزینه “بازیابی کلمه عبور” را انتخاب کنید، اگر که قبلا احراز شده و رمز عبور دریافت کرده‌اید به صفحه بازیابی کلمه عبور هدایت می‌شوید.

همچنین اگر احراز شده‌اید اما کلمه عبور ندارید، به فرم “بازیابی کلمه عبور” هدایت خواهید شد.

ثبت نام خودرو

۳- صفحه دریافت شماره موبایل مشتری

نکته: شماره موبایل مشتری باید به خودش تعلق داشته و فعال باشد. در غیر این صورت احراز هویت امکان پذیر نیست.

در این فرم با وارد نمودن شماره موبایل خود و انتخاب گزینه ادامه، یک کد احراز به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود و به صفحه بعد هدایت خواهید شد.

ثبت نام خودرو

۴- صفحه تکمیل اطلاعات و احراز شماره موبایل

در این فرم برای  تکمیل اطلاعات خود، کد ملی، تاریخ تولد و کد احراز ارسال شده به موبایل خود را وارد کرده و گزینه “ثبت و تایید” را انتخاب کنید.

اگر شماره موبایل ثبت شده با کد ملی شما یکسان نباشد، پیام خطایی مبنی بر تغییر شماره موبایل نمایش داده می‌شود.

ثبت نام خودرو

۵- صفحه اعطای مجوز ورود یکپارچه

در این فرم توضیحات در مورد طرح ورود یکپارچه کاربران به سامانه فروش اینترنتی شرکت سایپا و سطوح دسترسی‌های سامانه فروش به اطلاعات شما نمایش داده شده است. دسترسی کارت بانکی اصلی شما برای تکمیل احراز، الزامی است.

– شماره کارت بانکی اصلی شما برای تکمیل احراز، الزامی است لذت با انتخاب گزینه افزونه کارت بانکی به فرم اطلاعاتی بانکی هدایت می‌شوید.

– ضمنا گزینه اعطای مجوز ورود یکپارچه تا قبل از ثبت شماره کارت غیر فعال است.

– در صورتی که از ادامه فرایند منصرف شده‌اید، با انتخاب گزینه ” عدم اعطای مجوز یکپارچه”، به صفحه ورود/ ثبت نام هدایت می‌شوید.

ثبت نام خودرو

6. صفحه اطلاعات بانکی

برای ثبت شماره کارت بانکی گزینه افزودن کارت بانکی جدید را انتخاب و شماره کارت بانکی خود را وارد کنید.

  • در صورتی که شماره کارت وارد شده به نام شما نباشد با خطا مواجه می‌شوید. در این مرحله اگر شماره کارت بانکی شما به هر دلیل با خطا مواجه شد، لطفا یکی دیگر از شماره کارت‌های خود را وارد کنید.
  • قابل ذکر است در این فرم امکان ثبت چند کارت نیز وجود دارد که یکی از آنها به عنوان کارت اصلی انتخاب می‌شود.
  • لطفا توجه داشته باشید، در هنگام خرید خودرو، در درگاه بانکی نیز از همین شماره کارتی که در این سامانه بعنوان کارت اصلی وارد کردید، استفاده کنید.
  • با انتخاب گزینه بازگشت به صفحه اعطای مجوز ورود یکپارچه به فرم اعطای مجوز ورود یکپارچه هدایت خواهید شد.

ثبت نام خودرو

ثبت نام خودرو

7. صفحه اعطای مجوز ورود یکپارچه

در این فرم توضیحاتی در خصوص طرح ورود یکپارچه کاربران به سامانه فروش اینترنتی شرکت سایپا و سطوح دسترسی های سامانه فروش به اطلاعات شما نمایش داد شده ست. در صورتی که اطلاعات بانکی شما درست وارد شده باشد، آیتم ” اعطای مجوز یکپارچه ” فعال خواهد بود.

  • با انتخاب گزینه “اعطای مجوز ورود یکپارچه”، به فرم تعیین شبا و تعهدات در سامانه فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا هدایت می شوید.
  • در صورتی که از ادامه فرایند منصرف شده‌اید، با انتخاب گزینه “عدم اعطای مجوز یکپارچه”، به صفحه ورود/ ثبت نام هدایت خواهید شد.

ثبت نام خودرو

8. صفحه تعیین شبا

در این فرم ، شماره شبا مربوط به حساب خودتان را ثبت و برای جلوگیری از خطا، تکرار آن را نیز ثبت کنید.
با استعلام شماره شبا، نام و نام خانوادگی مشتری صاحب شبا، نمایش داد می‌شود و به فرم تعهدات هدایت خواهید شید.

  • در صورتی که در قرعه کشی برنده نشوید، مبلغ پرداختی شما به این شماره شبا، بازگشت داده خواهد شد لذا خواهشمند است در وارد کردن شماره شبا دقت کنید.
  • پس از پایان ثبت نام، “داشتن گواهینامه” و همچنین “پلاک انتظامی فعال” از مراجع مربوطه استعلام می‌شود، و در صورت وجود مغایرت، وجه پرداخت، به مشتری بازگشت داده خواهد شد.

ثبت نام خودرو

9. صفحه تعهدات

در این فرم تعهدات مربوط به شبا، گواهینامه، پلاک انتظامی، عدم صلح، عدم فروش وکالتی، عدم خرید موفق در 36 ماه گذشته، در رهن بودن خودرو را نیز انتخاب کید. و پس از تایید به فرم تعیین کلمه عبور هدایت خواهید شد.

ثبت نام خودرو

10- صفحه تعویض رمز عبور برای کاربر

در این فرم رمز عبور دلخواه را وارد کنید، سپس تکرار آن را نیز ثبت و آیتم تایید را انتخاب کنید. مرحله احراز به پایان رسیده و شما برای تکمیل پروفایل خود به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

توجه: از این پس با کد ملی و رمز عبور قادر خواهید بود برای فرایند خرید خودرو اقدام کنید.

ثبت نام خودرو

11. صفحه تکمیل اطلاعات کاربر (اطلاعات مکانی و تماس)

– در این مرحله تعدادی از فیلدهای هویتی و شناسنامه‌ای با استعلام از ثبت احوال به شما نمایش داده خواهد شد که غیرقابل ویرایش است. شما می‌توانید سایر فیلدهای ضروری مانند اطلاعات شخصی، آدرس و اطلاعات تماس خود را تکمیل کنید.

– پس از تکمیل بخش‌های مربوطه، گزینه “ثبت اطلاعات” را انتخاب کنید.

ثبت نام خودرو

12- بازیابی کلمه عبور

در این فرم کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. با انتخاب گزینه “ارسال و تایید”، کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال می‌شود. در پایان با وارد کردن کد تایید می‌توانید رمز جدیدی برای خود تعیین کنید.

ثبت نام خودرو

ب : فرایند جدید خرید خودرو در سایت فروش اینترنتی گروه سایپا

نکات مهم:

برای خرید خودرو حتما باید ثبت نام (احراز هویت) مشتری انجام شده باشد و مشتری نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور از سامانه فروش سایپا دریافت کند.

خرید و انجام ثبت نام خودرو

۱- انتخاب گزینه “ورود/ثبت نام” در منوی صفحه اول سامانه فروش محصولات گروه سایپا

ثبت نام خودرو

۲- هدایت مشتری به فرم ورود/ ثبت نام در سامانه فروش اینترنتی سایپا

– کد ملی و رمز عبور را وارد کنید.

– گزینه “ورود” را انتخاب کنید در صورتی که رمز عبور صحیح باشد، شما قادر خواهید بود مراحل انتخاب خودرو و ادامه فرآیند را انجام دهید.

ثبت نام خودرو

با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه فروش سایپا می‌شوید، پس از انتخاب خودروی مورد نظر، در ادامه فرآیند به فرم “اطلاعات مشتری” هدایت خواهید شد در صورتی که قبلا پروفایل خود را تکمیل کرده‌ باشید همه اطلاعات به شما نمایش داد می‌شود و در غیر اینصورت باید نسبت به تکمیل اطلاعات شخصی و همچنین ثبت اطلاعات مربوط به محل سکونت و شماره تماس اقدام کنید.

سپس تمامی اطلاعات مشخصات شما و خودروی ثبت نامی به همراه تعهدات، نمایش داد خواهد شد، در صورتی که این اطلاعات از نظر شما درست است، می‌توانید درگاه پرداخت را انتخاب و نسبت به خرید خودرو اقدام کنید.

ثبت نام خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. باید بگم که خیلی خوب بود و آموزش خوبی بود

  2. ممنون از اینکه وقت گذاشتین و این پست کاربردی رو به اشتراک گذاشتین

  3. ترافیکش بالاست، باید چند بار تکرار کنی

  4. تنوع محصولاتش نسبت به ایران خودرو کمتره… طی روزهای آتی منتظر پیش فروش کراس اور جدید ایران خودرو باشید

  5. در موعد تحویل سایپا خیلی بد قوله

  6. این سامانه رسما همه را عصبی کرده 😡

  7. سایتش اصلا باز نمیشه که