پرچمدار جدید اچ تی سی

گوشی پرچمدار جدید اچ تی سی بعد از دو سال معرفی خواهد شد

شرکت اچ تی سی به عنوان سازنده اولین گوشی اندروید، از بازار موبایل دور افتاده است. بر اساس اخبار جدید، پرچمدار جدید اچ تی سی تا دو ماه دیگر رونمایی خواهد شد.

اچ تی سی روزگاری جزو بزرگان بازار گوشی های هوشمند بود، اما طی سال‌های اخیر وضعیت بسیار بدی را تجربه کرده است. این شرکت، به عنوان سازنده اولین گوشی اندرویدی، به طور مستمر سرمایه‌اش را از دست داده و به نظر ایده‌ای برای بازگشت به بازار طی این این سال‌ها پیدا نکرده است. HTC چند هفته پیش گزارش مالی خود در ماه آوریل را منتشر کرد و نتیجه همانند قبل ناامیدکننده بود. امیدواریم با معرفی پرچمدار جدید اچ تی سی ورق کمی به نفع این شرکت کارکشته برگردد.

آخرین گزارش مالی این شرکت تایوانی نشان می‌دهد همچنان با بحران رو به رو است. در ماه آوریل 2020 میزان سوددهی شرکت برابر 10 میلیون دلار بود. این رقم در مقایسه با ماه قبل و همچنین ماه آوریل سال 2019 به ترتیب 31.25 درصد و 49.86 درصد کاهش پیدا کرده است.

پرچمدار جدید اچ تی سی

با وجود ضرردهی متوالی، اچ تی سی هنوز تصمیمی برای کنار گذاشتن بازار موبایل ندارد. بر اساس گزارش‌های جدید، HTC به وسیله تولید یک  پرچمدار به زودی بازگشت قدرتمندی به بازار گوشی های هوشمند خواهد داشت. این در حالی است که از زمان معرفی آخرین گوشی رده بالای این شرکت حدود دو سال می‌گذرد.

بیش از نیمی از سرمایه اچ تی سی در بخش تکنولوژی‌ها و گجت‌های مربوط به واقعیت مجازی متمرکز شده، اما همچنان بخش موبایل آن در حال پیشرفت است. البته منظور از پیشرفت هرگز گوشی اچ تی سی Exodus 1 نیست. این نخستین گوشی متمرکز بر بلاک چین در جهان بود، اما تبدیل به یک شکست تمام عیار شد. برای بازگشت هزیه اولیه پروژه توسعه آن به حدود 170 سال زمان نیاز است!

زمان عرضه و ویژگی‌های پرچمدار جدید اچ تی سی

طبق چند منبع خبری، شرکت HTC اولین گوشی 5G خود را در ماه جولای (تیر – مرداد) عرضه خواهد کرد. این گوشی در دسته‌بندی محصولات بالارده قرار می‌گیرد. در صورت تبدیل شدن این خبر به واقعیت، دوری دو ساله اچ تی سی از بازار پرچمداران به پایان خواهد رسید. پرچمدار جدید اچ تی سی بعد از معرفی ابتدا در تایوان عرضه شده و سپس به دیگر نقاط دنیا نیز راه پیدا خواهد کرد.


در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این گوشی در دسترس نیست. با در نظر گرفتن مشخصات فنی متداول بین پرچمداران سال 2020، این گوشی نیز از تراشه اسنپدراگون 865 قدرت خواهد گرفت. پرچمدار جدید اچ تی سی جایگزین اچ تی سی یو 12 پلاس می‌شود، محصولی که در سال 2018 معرفی شد.

انتظار داریم گوشی جدید از هر چهار طرف بدون حاشیه باشد. اچ تی سی برای دستیابی به این ویژگی یکی از راهکارهای متداول برای طراحی گوشی های هوشمند نظیر حفره روی نمایشگر، دوربین سلفی پاپ آپی یا ناچ استایل را انتخاب خواهد کرد.

یک ماه قبل از عرضه پرچمدار جدید اچ تی سی منتظر گوشی های خانواده دیزایر 20 (Desire 20) هستیم. مدل پرو آن دارای حفره روی صفحه نمایش بوده و دوربین سلفی در گوشه بالا و سمت چپ نمایشگر قرار دارد. دیزایر 20 پرو در دسته‌بندی محصولات پایین – میان‌رده بازار قرار گرفته و فاقد پشتیبانی از 5G است. برخی گزارش‌ها، پردازنده آن را از سری 6xx کوالکام اعلام کرده‌اند.


نظر شما درباره برنامه‌های پیش روی اچ تی سی چیست؟ آیا این شرکت کهنه کار در بازار گوشی های هوشمند می‌تواند با اقتدار به بازار برگردد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. htc 10 داشتم. خیل کیفیت ساخت خوبی داشت
    اصرار اچ تی سی به استفاده از ال سی دی بجای اولد و عدم تطبیق با ترندهای بازار به این روز انداختش

  2. برگرد سلطان 🙁 سری وان اچ تی سی خیلی شاخ بودن 🙁

  3. من نمیدونم چرا اچ تی سی که به کیفیت بالا معروفه باید ورشکسته بشه در حالی که سامسونگ پلاستیکی وضعش خوب باشه

  4. خیلی گوشی خوبیه… به خصوص باتری و دوربینش عالیه

  5. زیر ۴۰۰ دلار هم ارزش نداره
    ۹۰۰ دلار بدی گوشی با حسگر اثرانشگت خازنی؟ توهین به خلقت خدا و شیا و اوپو نیست این کار؟

  6. یه دوربین عالی با زوم اپتیکال خوب و زوم دیجیتال زیاد .یه باطری ۵ هزار و یه نمایشگر ۶.۶ سوپر امولد یا امولد با ۱۲۰ هرتز .دوازده گیگ رم و حافظه پایه ۱۲۸ .طراحی بی حاشیه .قیمت زیر ۹۰۰ دلار .برمیگرده به اوج دوباره

  7. عالی به این میگن یک خبر فوق العاده مسرت بخش
    امیدوارم SONY,LG,HTC,NOKIAمثل گذشته با اقتدار به بازار برگردن و شاهد پاکسازی برندهای بنجل شیافومی،وانکلاس،هزار مجموعه چینی از بازار جهانی باشیم