ظرفیت باتری گلکسی نوت 20 پلاس

ظرفیت باتری گلکسی نوت 20 پلاس سامسونگ افزایش چندانی نخواهد داشت

ظرفیت باتری گلکسی نوت 20 پلاس سامسونگ بعد از دریافت تاییدیه در چین مشخص شد. متاسفانه نباید منتظر یک باتری بزرگ در Samsung Galaxy Note 20 Plus باشید.

ده روز پیش اعلام کردیم منتظر سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا نباشید. پرچمداران قلم‌دار سامسونگ در سال 2020، همانند سال گذشته در دو مدل عادی و پلاس عرضه خواهند شد. به همین دلیل نگاه‌ها به مدل Plus و ویژگی‌های آن دوخته شده است.

چندی پیش بر اساس یک شایعه اعلام شد ظرفیت باتری گلکسی نوت 20 پلاس سامسونگ در مقایسه با گلکسی نوت 10 پلاس افزایش چشم‌گیری نخواهد داشت. اگر امید به دروغ بودن این شایعه و مشابهت باتری این پرچمدار با باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس 20 اولترا داشتید، خبر جدید، آب پاکی را روی دستتان خواهد ریخت!

افزایش جزئی ظرفیت باتری گلکسی نوت 20 پلاس

بر اساس اخبار قبلی شماره مدل باتری گوشی Galaxy Note 20 Plus برابر EB-BN985ABY بوده و ظرفیت آن 4500 میلی‌آمپر ساعت است. به تازگی یک باتری با همین مشخصات در چین تاییدیه دریافت کرد. البته ظرفیت عملی این باتری 4370 میلی‌آمپر ساعت بوده و به صورت نظری، در مشخصات فنی، 4500 اعلام می‌شود. برای مقایسه، این دو مقدار برای باتری گوشی Galaxy Note 10 Plus برابر 4170 و 4300 است. ظرفیت باتری گلکسی نوت 20 برابر 4 هزار میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

ظرفیت باتری گلکسی نوت 20 پلاس

اما دلیل سامسونگ برای استفاده از یک باتری کوچکتر داخل گلکسی نوت 20 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 20 اولترا چیست؟ اولین دلیل، نبود یک مدل با پسوند اولترا برای گوشی های خانواده Galaxy Note 20 است. مشکل دیگر، نیاز به ایجاد فضایی برای قرارگیری قلم SPen محسوب می‌شود. این مشکل برای گوشی های سری نوت قبلی سامسونگ نیز وجود داشت و سازنده به خاطر در نظر گرفتن محل قرارگیری قلم، مجبور به استفاده از باتری‌های کوچکتر در مقایسه با گوشی های سری اس بود.


بعید می‌دانیم ابعاد نمایشگر مدل پلاس گلکسی نوت 20 از گلکسی اس 20 اولترا کوچکتر باشد. این صفحه نمایش بزرگتر یا هم‌اندازه بهترین گوشی کنونی سامسونگ خواهد بود، هر چند به شکلی عجیب، احتمال کاهش حداکثر نرخ تازه‌سازی آن به 90 هرتز وجود دارد! با توجه به عدم کاهش ابعاد بدنه و صفحه نمایش، وجود یک باتری کوچکتر ناامیدکننده به نظر می‌رسد.