ویروس کرونا پس از مرگ

انتقال ویروس کرونا پس از مرگ بیمار هم محتمل است!

بررسی جدید دانشمندان نشان می‌دهد ویروس کرونا پس از مرگ بیمار نیز انتقال پیدا می‌کند و می‌بایست در تشییع جنازه نکات بهداشتی را رعایت کرد.

تا به امروز بیش از 5 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که متاسفانه بر اثر این بیماری بیش از 330 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. شیوع گسترده کرونا را می‌توان یکی از بدترین بحران‌های بهداشت جهانی در تاریخ معاصر دانست که تا به امروز درمان قطعی یا واکسنی برای آن کشف نشده است، اما دانشمندان زیادی در راستای شناخت هرچه بیشتر این ویروس فعالیت دارند و هر روز به اطلاعات جدیدی از کروناویروس دست پیدا می‌کنند.

ویروس کرونا پس از مرگ نیز منتقل می‌شود

بر اساس بیانیه‌ای که توسط محققان انجمن ملی معاینه پزشکی صادر شده است، کروناویروس می‌تواند از یک بیمار مرده به یک انسان سالم انتقال پیدا کند. در گذشته محققان بر این باور بودند که احتمال انتقال کرونا پس از فوت بیمار بسیار اندک است، اما بررسی جدید نشان می‌دهد این ویروس روی سطوح به مدت طولانی زنده می‌ماند و حتی اگر احتمال انتقال کرونا از جسد به فرد زنده اندک باشد هم نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت.

این محققان به تمام افراد و موسسه‌ها هشدار داده‌اند تا افرادی که با فرد فوت شده بر اثر کرونا روبه‌رو می‌شوند از تماس با بدن فرد فوت شده خودداری کنند. از این رو حتما باید اقدامات بهداشتی در زمان تشییع جسد در نظر گرفته شود و از لمس یا بغل کردن فرد فوت شده خودداری گردد.

آن دسته از افرادی که در سردخانه‌ها و غسال‌خانه‌ها فعالیت دارند، نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری قرار خواهند داشت و می‌بایست اقدامات سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس اتخاذ شود. محققان ابتکارهایی مانند تشییع جنازه آنلاین از طریق پلتفرم‌های پخش زنده را راهکاری مناسبی برای کاهش احتمال ابتلا به کرونا از بیماران فوت شده می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ای بابا
    کی تموم بشه این روزا

  2. کاش این کابوس از بین بره 😔