گازسوز کردن رایگان

آغاز طرح گازسوز کردن رایگان تاکسی، وانت بار و تاکسی های اینترنتی

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای تاکسی، وانت بار و تاکسی های اینترنتی خبر داد.

حمید قاسمی ده‌چشمه، قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی با گازسوز کردن 600 دستگاه وانت بار شروع شده است و انتظار می‌رود به صورت روزانه حدود 1000 دستگاه خودرو عمومی نظیر تاکسی و وانت بار گازسوز شوند.

جزئیات طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه بیان کرد در سامانه جدید ثبت نام دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی بیش از 45 هزار تقاضا به ثبت رسیده است. وی افزود از این تعداد 25 هزار مورد به خودروهای شخصی مربوط می‌شود که مشمول این طرح نمی‌شوند و در سامانه جدید در همان مرحله ثبت نام شناسایی خواهند شد. طبق اعلام قاسمی، کارگاه‌های مجاز و کارخانه‌های تبدیل برای اجرای این طرح آمادگی کامل دارند و در صورت نیاز ظرفیت این کارخانه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

قاسمی در ادامه بیان کرد زمان انتظار برای تبدیل حدود یک هفته خواهد بود و متقاضیان باید در سایت https://gcr.niopdc.ir/login ثبت نام کنند. تبدیل خودروهای عمومی بر اساس این طرح رایگان است. وی افزود تاکسی و وانت بارها در این طرح دارای اولویت هستند. همچنین برای گازسوز کردن خودروهای این طرح ظرفیت اولیه برای کارگاه‌ها در نظر گرفته شده است، اما در مراحل بعدی تاکسی‌های شخصی نظیر تاکسی های اینترنتی اعم از تپسی و اسنپ در کنار تاکسی‌های بین شهری و روستاها نیز مشمول این طرح می‌شوند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه اظهار کرد تاکسی های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی توسط لیستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه می‌کند، به تدریج در نوبت تبدیل قرار می‌گیرند. قاسمی در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر به صورت متوسط روزانه 21 میلیون مترمکعب سوخت گاز سی ان جی در کشور توزیع می‌شود که افزایش این میزان به 40 هزار مترمکعب در روز نیز امکان‌پذیر است.