سلاح لیزری

نیروی دریایی آمریکا قدرتمندترین سلاح لیزری خود را آزمایش کرد+ویدیو

نیروی دریایی آمریکا به تازگی یکی از قدرتمندترین سلاح هایانرژی هدایت شده خود را آزمایش کرده و با استفاده از این سلاح لیزری یک پهپاد را منهدم کرده است.

امروزه تهدیدات جدیدی مانند پهپادها و موشک‌های کروز ضد کشتی، وظیفه دفاع از آسمان را دشوار تر از همیشه کرده است. نمونه بسیار خوب از این مساله جنگ داخلی لیبی است که در چند هفته گذشته پهپادهای ترکیه به سادگی تعداد زیادی از سامانه‌های پدافندی پانتسیر روسی که در اختیار نیروهای خلیفه حفتر بودند را منهدم کردند. موشک‌های کروز ضد کشتی نیز سلاح خطرناک دیگری هستند که برخی کشورها مانند چین به وفور در اختیار داشته و می‌توانند با شلیک همزمان تعداد زیادی از این موشک‌ها، دفاع ناوهای دشمن را اشباع کرده و ضربات سهمگینی را به آن‌ها وارد کنند.

سلاح لیزری

نابودی سامانه پانتسیر روسی توسط پهپاد‌های ترک در لیبی

در مقابل موشک‌های و سامانه‌های پدافندی پیشرفته امروزی گران هستند و در برخی مواقع کارایی مناسبی در مقابل تسلیحات گفته شده ندارند. همچنین هر ناو تعداد محدودی از این موشک‌ها را می تواند با خود حمل کند. به همین دلیل نیروی دریایی آمریکا سال‌هاست که بر روی تسلیحات انرژی هدایت شده، از جمله انواع سلاح‌های لیزری سرمایه گذاری زیادی کرده است و آزمایشات زیادی را نیز انجام داده است.

ویدیوی تست سلاح لیزری آمریکا

اخیرا نیز یکی از این سلاح های لیزری که از سال 2015 در دست توسعه بوده است، توسط این نیرو مورد آزمایش قرار گرفته و با موفقیت یک پهپاد را نابود کرده است. این سلاح که اثباتگر سامانه تسلیحاتی لیزری – LWSD نام دارد، برای بررسی تکنولوژی سلاح‌های لیزری توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی طراحی و بر روی ناو یو اس اس پورتلند نصب شده است. این سلاح لیزری قوی‌ترین لیزر حالت جامدی است که نیروی دریایی آمریکا تا کنون آزمایش کرده و قدرت آن 150 کیلووات است. به گفته مدیر پروژه این سلاح لیزری، هزینه هر بار شلیک با آن به اندازه یک گالون بنزین است و نه تنها جان ملوانان، بلکه جیب نیروی دریایی را نیز از هزینه‌های زیاد نجات خواهد داد!

ویدیوی لحظه نابودی یک پهپاد توسط سلاح لیزری

با انجام مداوم آزمایشات و قدرتمندتر شدن تدریجی سلاح‌های لیزری، در آینده نزدیک شاهد استفاده گسترده این تسلیحات بر روی ناوهای آمریکایی خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. داره کم کم شبیه این فیلم ها میشه