دوربین زیر صفحه نمایش

احتمال عرضه نخستین گوشی هوشمند با دوربین زیر صفحه نمایش توسط هواوی

به گفته‌ی یک افشاگر چینی، هواوی می‌تواند نخستین موبایل مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش را وارد بازار کند. گوشی های سری میت 40 هواوی گزینه مناسبی برای این کار هستند.

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان موبایل راهکارهای مختلفی را برای کاستن از حاشیه نمایشگر گوشی های هوشمند امتحان کرده‌اند؛ با این هدف که چهره زیباتری به محصولات‌شان بدهند و تجربه کاربری را نیز بهبود ببخشند. اما چیزی که کار را مشکل می‌کند، دوربین سلفی است. برای گذر از این مانع؛ شاهد ظهور نمایشگرهای ناچ‌دار، مکانیسم پاپ آپ و این اواخر، پنل‌های حفره‌دار بودیم. ولی به نظر می‌رسد راهکار نهایی، استفاده از فناوری دوربین زیر صفحه نمایش باشد.

هم‌اکنون چندین کمپانی روی این تکنولوژی کار می‌کنند. مثلا شیائومی اخیرا یک گوشی با دوربین زیر صفحه نمایش را پتنت کرد. اوپو و سامسونگ نیز در حال توسعه این فناوری هستند؛ اما شاید هواوی گوی سبقت را از رقبا برباید.

هواوی

تکنولوژی دوربین سلفی درون صفحه‌ای  مبتنی بر استفاده از گلس شفاف در اطراف ناحیه دوربین است؛ با خصوصیاتی از قبیل انعکاس کم و انتقال زیاد نور!

اگر این دوربین در حال استفاده نباشد، محتوای روی صفحه به طور نرمال نمایش داده می‌شود؛ ولی هنگام گرفتن عکس سلفی، گلس شفاف می‌شود و نور را عبور می‌دهد تا به دوربین برسد. البته نتیجه‌بخش بودن این سیستم، مستلزم کارکرد بی‌نقص سخت افزارها و بهبود الگوریتم‌های نرم افزاری است.

برخی گزارش‌ها از تولید انبوه دوربین زیر نمایشگر در نیمه دوم سال جاری حکایت دارند؛ یعنی همان موقع که گوشی های خانواده هواوی میت 40 از راه می‌رسند. بنابراین شاید پرچمداران بعدی هواوی این تکنولوژی را نوبر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگه یه مدل بدون دوربین سلفی بسازن خیلی خوب میشه

  2. هواوی پیشگام در توسعه و اختراعات نوین