ایرپادز اپل - Airpods

ایرپادز آینده اپل احتمالا دارای قابلیت پایش وضعیت سلامتی فرد خواهد بود

اپل قصد دارد در نسل بعدی ایرپادز – AirPods از سنسورهای نوری جهت اندازه‌گیری و بررسی پارامترهای سلامتی بدن انسان از قبیل ضربان قلب و سطح اکسیژن خون استفاده کند.

اپل در فکر تبدیل ایرپادز به محصولی کاربردی تر از یک هدفون ساده است. این شرکت تصمیم دارد تا با افزودن سنسورهای نوری به نسل جدید AirPods، این محصول را به قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و میزان اکسیژن خون مجهز کند. به گزارش دیجی تایمز، اپل سفارش تولید سنسورهای نور محیط را به شرکت ASE Technology داده است. اینطور که به نظر می‌رسد سنسورهای مورد نظر اپل می‌توانند قدم‌های پیموده شده، حرکات سر و ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری و نتایج به دست آمده را به گوشی فرد، ارسال کنند.

سنجش سلامتی و تناسب اندام با ایرپادز اپل

پیش از این هم نمونه این فناوری را در گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 9 سامسونگ دیده بودیم. در فناوری به کار رفته در گوشی Galaxy S9، سنسور مربوطه نور را به پوست کاربر می‌تابید و با اندازه‌گیری تغییرات نور بازتاب شده، میزان ضربان قلب را به دست می‌آورد. البته با توجه به شکل و موقعیت قرارگیری ایرپادز اپل در گوش، احتمال استفاده از چنین سنسوری در شکل و شمایل فعلی هدفون‌های بی‌سیم اپل بعید به نظر می‌رسد. اگر قرار باشد شاهد استفاده از سنسورهای نوری در نسل بعدی ایرپادز باشیم، احتمالا طراحی هدفون‌های مذکور چیزی شبیه به هدفون پاور بیتس پرو با محل قرارگیری در دور گوش کاربر باشد.

ایرپادز اپل - Airpods

استفاده از سنسورهای نور محیط به کاربر امکان نظارت بر میزان سطح اکسیژن خون در بدن را می‌دهد که علاوه بر معیاری برای سنجش تناسب اندام، کاربرد پزشکی هم دارد. داده‌های به دست آمده از سنسورهای نور محیط می‌تواند به تشخیص بیماری‌های مانند آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب کمک کند. آینه خواب نوعی اختلال تنفسی است که باعث قطع تنفس فرد در خواب به مدت چند ثانیه و یا حتی چند دقیقه می‌شود. از آن جایی که فرد مبتلا به این اختلال معمولا متوجه بیماری خود نمی‌شود، سنسورهای جدید اپل می‌تواند نقش مهمی در شناسایی و درمان این بیماری داشته باشد.

شرکت اپل در حال حاضر مشغول کار بر روی استفاده از سیگنال ECG (نوار قلب) در اپل واچ سری 5 برای شناسایی و جلوگیری از بیماری‌های قلبی است. این قابلیت با تحلیل وضعیت قلب حتی در زمان خواب، می‌تواند مشکلات و نارسایی‌های قلبی را در مراحل ابتدایی تشخیص دهد. حالا هم شایعات نشان می‌دهند که AirPods آینده اپل قرار است علاوه بر یک هدفون معمولی، دارای قابلیت تشخیص فعالیت‌های ورزشی و سلامتی بدن هم باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*