دوربین کامپکت سونی ZV-1

دوربین کامپکت سونی ZV-1 با امکانات ویژه برای ویدیوبلاگرها معرفی شد

دوربین کامپکت سونی ZV-1 با امکانات و قابلیت هایی ویژه ویدیوبلاگرها / Vloggers معرفی شد. مشخصات فنی و قیمت دوربین Sony ZV-1 را در ادامه ببینید.

دوربین کامپکت سونی ZV-1 با هدف تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و ولاگرها معرفی شد. این دوربین شبیه به دوربین‌های سری RX100 است، اما برای فیلمبرداری و ضبط فیلم سلفی بهینه‌تر شده است. ZV-1 از یک حسگر 20.1 مگاپیکسلی 1.0 اینچی از نوع Exmor RS CMOS بهره می‌برد. لنز آن نیز همان لنز 70-24 میلی‌متری به کار رفته در دوربین‌های خانواده RX100 است. این لنز می‌تواند دیافراگم f/1.8 تا f/2.8 را ارائه کند.

دوربین کامپکت سونی ZV-1

Sony ZV-1 همچنین از یک فیلتر ND داخلی برخوردر است که می‌تواند عکاسی در محیط‌های بسیار روشن را با سرعت شاتر کمتر یا دیافراگم عریض‌تر ممکن کند. این دوربین قادر به فیلمبرداری با وضوح 4K تمام پیسکل بدون باینینک 24 یا نرخ 30 فریم بر ثانیه است. شما می‌توانید با این دوربین کامپکت به فیلمبرداری اسلوموشن 240 ،‌ 480 و 960 فریم بر ثانیه‌ای نیز بپردازید. در اینجا قابلیتی برای ضبط ویدیوهای تایم لپس وجود دارد و از HLG ، S-Log3 و S-Gamut3 نیز پشتیبانی می‌شود. لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال نیز به شما کمک می‌کنند ویدیوهایی بدون لرزش را ضبط کنید.

دوربین کامپکت سونی ZV-1

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دوربین کامپکت سونی ZV-1 نمایشگری پیشرفته است که می‌تواند به تمام جهات بچرخد. این درحالیست که نمایشگر دوربین‌های کامپکت سونی معمولا فقط به بالا یا پایین تا می‌شوند. شما می‌توانید برای فیلمبرداری از خودتان نمایشگر را از چند طرف به سمت بیرون بچرخانید. این باعث می‌شود بتوانید لوازم جانبی نظیر یک میکروفون را نیز به دوربین وصل کنید. این یک نمایشگر 3 اینچی با 921 هزار نقطه و پشتیبانی از فوکوس لمسی است.

این دوربین می‌تواند فوکوس در پس زمینه‌ی سوژه را تار کند. این کار با یک دکمه‌ی اختصاصی در کنار دکمه‌ی شاتر انجام می‌شود. کافیست روی این دکمه کلیک کنید تا دوربین با تنظیم دیافراگم، پس زمینه‌ی شما را تار کند. البته اگر علاقه‌ای به استفاده از این قابلیت ندارید هم می‌توانید در تنظیمات این دکمه را به عملکرد دیگری اختصاص دهید.

سیستم فوکوس خودکار دوربین کامپکت سونی ZV-1 نیز برای معرفی محصولات توسط ویدیوبلاگرها بهینه شده است. این ویژگی Product Showcase ‌نام دارد. به طور وقتی فیلمبرداری می‌کنید فوکوس روی صورت شما قفل می‌شود؛ بنابراین اگر چیزی را در دست داشته باشید و به جلوی دوربین بیاورید تا به بینندگان نشان دهید، ممکن است محصول خارج از فوکوس باشد. با این حالت،‌وقتی شما چیزی را در دست داشته باشید و به جلوی دوربین ببرید، فوکوس بدون هرگونه تأخیری از شما به سوژه منتقل می‌شود. این حالت برای تولیدکنندگان محتوایی طراحی شده است که قصد نمایش محصولات به بینندگان را دارند.

اکسپوژر خودکار نیز برای اولویت بندی چهره‌ها بهینه شده است. اگر شما اتفاقی از یک محیط تاریک به روشن بروید، اکسپوژر به صورت خودکار تنظیم می‌شود تا چهره‌ی شما بیش از حد روشن نباشد. سونی همچنین رنگ پوست را در هر شرایط نوری طبیعی ثبت می‌کند. این دوربین به یک میکروفون داخلی با 3 کپسول جهت‌گیری مجهز است تا مطمئن شود صداها از پشت و جلوی دوربین با دقت ضبط می‌شوند. نگران صداهای اضافه در تصویر نیز نباشید، سیستم صوتی این دوربین به حذف نویز مجهز است. البته یک جک 3.5 میلی‌‌تری نیز روی این دوربین سوار شده است تا بتوانید از یک یکروفون خارجی نیز استفاده کنید.

دوربین کامپکت سونی ZV-1

روی بدنه‌ی دوربین کامپکت سونی ZV-1 یک درگاه میکرو HDMI قرار گرفته است تا در صورت لزوم آن را به یک ضبط کننده خارجی یا کارت کپچر وصل کنید. درگاه USB‌ نیز با بهره‌گیری از استاندارد microUSB روی این دوربین حضور دارد. در انتها باید به عرضه‌ی یک گریپ اختصاصی به نام GP-VPT2BT با یک ریموت کنترل بی‌سیم اشاره کرد که سونی آن را به صورت جداگانه عرضه می‌کند.

قیمت دوربین کامپکت سونی ZV-1

سونی زد وی – 1 با قیمت 749 دلاری از ماه جاری میلادی عرضه می‌شود. البته این قیمت مربوط به پیش‌خرید آن است و قیمت نهایی آن در بازار 799 دلار خواهد بود. کیت ولاگر این دوربین با گریپ و یک کارت حافظه SD نیز به قیمت 99 دلار عرضه می‌شود، در حالی که قیمت جداگانه‌ی آن‌ها 149 دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. باهوش دوربین موبایل در قبال این دوربین ها مثل نقاشی بچه مهدک میمونه که تا 100سال دیگه هم نمیتونه حتی ذره ای از کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین دیجیتال و حرفه ای سونی داشته باشن
    لطفا چرند و پرند اظهار نظر نفرمایید

  2. کاش در مورد بقیه امکانات اش ام توضیح میدادین

  3. دیگه گوشی ها کار دوربین رو هم انجام میدن