مشکلات گلکسی جی 4 پلاس سامسونگ

رایج ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس سامسونگ + راه حل

با بررسی رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس سامسونگ – Samsung Galaxy J4 Plus و راه حل‌ها به شما در رفع و جلوگیری از بروز آن‌ها کمک خواهیم کرد.

گلکسی J4 Plus سامسونگ یک گوشی اقتصادی پرفروش است. اما به طبع، مشابه تمام گوشی‌های دیگر، دارای مشکلاتی نیز هست. به همین بهانه ما در این مقاله سعی داریم به رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس اشاره کنیم و در کنار این موضوع راه حل‌هایی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید. اگر مشکلات و مسائل پیش آمده در گوشی شما، در لیست زیر وجود دارند، پس این مطلب را به دقت مطالعه کنید و راه حل‌های موجود برای هر یک از آن‌ها را امتحان کنید.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس

داغ کردن بیش از حد گوشی

اگر بالا رفتن درجه حرارت گوشی شما باعث داغ شدن آن شد، اول از هرچیز باید اقدامات زیر را انجام دهید. برای رفع داغ شدن بیش از حد دستگاه چه باید کرد؟

  1. نگذارید که گوشی بیش از اندازه شارژ شود، وقتی به طور کامل شارژ شد؛ آن را از برق بکشید.
  2. هرگز حین شارژ شدن از گوشی استفاده نکنید، استفاده طولانی از گوشی هنگام شارژ شدن باعث داغی آن می‌شود.
  3. عامل دیگری که باعث داغ شدن گوشی می‌شود، بازی کردن بیش از حد با آن است. بنابراین بهتر است در چنین مواقعی یک وقفه ایجاد کنید و به دستگاه استراحت بدهید.
  4. سرانجام، مطمئن شوید که هنگام برقراری تماس تلفنی، چیزهایی مثل دیتا و GPS گوشی خاموش است. زیرا برقراری تماس به یک انرژی مستمر و خدمات مختلف نیاز دارد که با روشن بودن این موارد، گوشی داغ می‌شود.

انجام مراحل فوق از داغ شدن گوشی شما جلوگیری می‌کند، اما اگر این مشکل همچنان ادامه داشت، توصیه می‌شود که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل عمر باتری

اگر شما هم یکی از معدود کاربران گلکسی J4 Plus هستید که با مشکلات باتری در این گوشی مواجه شده‌اید، بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید تا بدانید که چه عواملی باعث مشکل در باتری گوشی شما می‌شوند و چگونه می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید؟

  1. اول از هر چیز، هر برنامه‌ی متفرقه‌ای که مدعی ذخیره انرژی یا پاکسازی حافظه موقت هستند، حذف نمایید.
  2. بعد، وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه ذخیره باتری یا Power saving را فعال کنید. قابلیت battery saver ارائه شده توسط کارخانه گوشی که به صورت پیش‌فرض در گوشی وجود دارد، برای حل و جلوگیری از این مشکل موثر است.
  3. در صورت نیاز نداشتن به موقعیت مکانی، بهتر است Location services گوشی را غیرفعال کنید.
  4. همچنین سعی کنید که فقط در صورت نیاز به اینترنت، دیتای گوشی را فعال کرده و هنگامی با اینترنت کار ندارید، آن را خاموش کنید، زیرا این مسئله موجب می‌شود تا باتری گوشی شما به سرعت تخلیه شود.
  5. سعی کنید، برنامه‌هایی نظیر فیسبوک را که برای اجرا در گوشی به خدمات پس زمینه نیاز دارند را حذف کنید. زیرا این گونه برنامه‌ها باتری زیادی را مصرف می‌کنند.

انجام مراحل فوق به حل مشکل شما کمک خواهند کرد. اما اگر این مشکل همچنان پابرجا ماند، بهتر است که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

لگ و کندی رابط کاربری

با آنکه کمپانی سامسونگ ادعا می‌کند که این گوشی نسبت به گوشی نسل قبلی، بسیار سریعتر است، اما برخی از کاربران با مشکل لگ و کندی در رابط کاربری آن یعنی گلکسی جی 4 پلاس مواجه شده‌اند. اما چگونه در گوشی گلکسی J4 Plus مشکل لگ را برطرف کنیم؟

  1. اول از همه شما باید هر اپلیکیشن لانچر متفرقه‌ای که نصب کرده‌اید را پاک کنید. چون اغلب لانچرها برای عموم گوشی‌ها با هر مشخصاتی بهینه نشده‌اند. سپس یک هارد ریست انجام دهید. گوشی را خاموش کرده و مجدد آن را روشن کنید.
  2. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است به فکر ریست فکتوری گوشی باشید. برای این کار وارد مسیر Settings > Backup & Reset > Factory Reset your phone شوید. البته قبل از این کار، حتما از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید.

در صورت جواب نگرفتن، راه حل آخر مراجعه به مرکز خدمات پس از فروش و درخواست از آن‌ها برای نصب مجدد سیستم عامل است. البته برخی از مشکلات نرم افزاری هم با ارائه آپدیت OTA توسط کمپانی سازنده، رفع می‌شود.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

این مشکل در بین اغلب گوشی‌های هوشمند رایج است. خاموش شدن ناگهانی گوشی یکی از رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس است. اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که با این مشکل مواجه شده‌اید، پس بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید.

  1. اگر شما هم درگیر این مشکل هستید، ابتدا باید روش‌های جلوگیری از داغ شدن گوشی را که پیشتر توضیح دادیم، بدانید. زیرا وقتی حرارت دستگاه تا سطح حداکثری بالا می‌رود، باعث خاموشی ناگهانی آن می‌شود.
  2. دومین کاری که شما می‌توانید بکنید این است که گوشی را به طور کامل شارژ کرده و بعد آنقدر از آن استفاده کنید تا باتری به طور کامل تخلیه شده و دستگاه خاموش شود.
  3. همچنین شما می‌توانید تنظیم مجدد کارخانه یا همان ریست فکتوری را روی گوشی گلکسی J4 Plus انجام دهید. بعد از انجام این کار نسخه پشتیبان را بازیابی نکنید و به جای آن داده‌های خود را به صورت دستی بازیابی کنید.

اگر پس از انجام مراحل فوق، این مشکل مجددا اتفاق افتاد، وقت آن است که گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

فریز شدن یا گیر کردن صفحه نمایش گوشی

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس گیر کردن صفحه نمایش است. اگر تلفن شما نیز حین انجام کار، برقراری تماس تلفنی یا حتی هنگام انجام بازی گیر می‌کند، مراحل زیر را مطالعه کرده و انجام دهید.

  1. اگر هنگام اجرای یک برنامه خاص نظیر اینستاگرام با این مشکل مواجه شدید، جای هیچ نگرانی نیست. احتمالا فقط باید آن برنامه مورد نظر یعنی اینستاگرام، به‌روزرسانی شود تا سازگاری بهتری با مدل دستگاه پیدا کند.
  2. اگر هنگام اجرای برنامه‌های پیش فرض موجود در گوشی گلکسی J4 Plus مانند، پیام رسانی یا دوربین، صفحه گوشی گیر کرد، وارد مسیر Settings > apps > default apps شوید، سپس برنامه‌ای را که هنگام اجرای آن با مشکل مواجه شدید را انتخاب کرده و حافظه نهان (Cache) آن را پاک کنید.
  3. همچنین، تنظیم مجدد کارخانه یا فرمت تلفن نیز می‌تواند در حل مشکل شما موثر واقع شود.

انجام مراحل فوق به احتمال زیاد به حل این مشکل کمک خواهند کرد.

اجرای کند اپلیکیشن‌ها در گلکسی J4 Plus

اگر احساس می‌کنید که برنامه‌های گوشی شما نسبت به گذشته کندتر باز یا اجرا می‌شوند، مراحل زیر را انجام دهید. چگونه می‌توان مشکل کند باز شدن برنامه‌ها در گوشی گلکسی J4 Plus سامسونگ را برطرف کرد؟

  1. برخی از برنامه‌ها نظیر یوتیوب و بازی‌های گرافیکی به طور طبیعی به آرامی باز می‌شوند که این موضوع نرمال است و مشکلی وجود ندارد.
  2. اگر تمامی برنامه‌های گوشی گلکسی J4 Plus سامسونگ شما به صورت آرام یا کند باز می‌شوند، بهتر است دستگاه خود را ری‌استارت کنید تا سرویس‌ها از نو اجرا شوند و عملکرد روان‌تری داشته باشند.
  3. سرانجام می‌توانید با پاک‌سازی گوشی خود، از آن به عنوان یک دستگاه جدید استفاده کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، توصیه می‌شود که به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

کرش شدن ناگهانی و غیرمنتظره برنامه‌ها و بازی‌ها

اگر شما هم یکی از صاحبان گوشی گلکسی J4 Plus سامسونگ هستید و با این مشکل مواجه شده‌اید، بهتر است برای رفع این مشکل نه چندان رایج موارد زیر را انجام دهید.

  1. برای حل این مشکل در گوشی گلکسی J4 Plus سامسونگ وارد مسیر setting > apps شوید، سپس روی برنامه‌ای که دچار این مشکل شده را لمس کرده و داده‌های آن را پاک کنید.
  2. چنانچه مشکل پابرجا بود، این بار خود اپلیکیشن را پاک و دوباره از طریق پلی استور نصب کنید. در اکثر مواقع، این کار جواب می‌دهد.
  3. همچنین می‌توانید برنامه را از طریق پلی استور به‌روزرسانی کنید.

انجام این مراحل به احتمال زیاد مشکل شما را حل خواهند کرد.

مشکل بلوتوث در گلکسی J4 Plus

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس مشکل در اتصال بلوتوث است. ممکن است این مشکل گاها هنگام اتصال با سایر دیوایس‌ها رخ دهد. هنگام مواجه شدن با این مشکل موارد زیر را انجام دهید.

چگونه می‌توان مشکل اتصال بلوتوث در گوشی گلکسی J4 Plus سامسونگ را حل کرد؟

  1. اول از همه، از به‌روز بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. سپس اگر آپدیت نرم افزاری در دسترس بود، فورا گوشی را به‌روزرسانی کنید.
  2. سپس، مطمئن شوید که گوشی شما برای دستگاه‌های دیگر قابل شناسایی (discoverable) است. اگر اینگونه نبود، پس بلوتوث دستگاه خود را روی حالت قابل شناسایی قرار دهید.
  3. در نهایت، برای حل این مسئله بلوتوث گوشی گلکسی J4 Plus را روشن و بعد چند ثانیه آن را خاموش کنید.

انجام مراحل فوق قطعا مشکل اتصال بلوتوث گوشی شما را رفع و اتصال شما را پایدار خواهند کرد.

شکستگی صفحه و از کار افتادن تاچ گوشی

اگر نمایشگر موبایل شما ترک خورده و تاچ آن از کار افتاده است، هنوز راهی برای دسترسی به اطلاعات و فایل‌های خود دارید. پس در صورت کار نکردن لمس صفحه گوشی گلکسی J4 پلاس سامسونگ چگونه می‌توان به اطلاعات داخل آن دسترسی پیدا کرد؟

  1. گوشی خود را از طریق کابل USB تایپ C به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید. شما می‌توانید از طریق PC به اطلاعات درون گوشی دسترسی پیدا کنید.
  2. اگر می‌خواهید که به برخی از برنامه‌های داخل گوشی گلکسی J4 پلاس خود دسترسی داشته باشید، یک کابل OTG‌ و کیبورد و ماوس بی‌سیم تهیه کنید. کابل OTG را به گوشی خود متصل کرده و دریافت کننده بی‌سیم را به کابل وصل کنید. اکنون شما می‌توانید مانند یک کامپیوتر به تلفن خود متصل شوید.

در صورت از کار افتادن لمس صفحه گوشی گلکسی J4 پلاس سامسونگ، انجام مراحل فوق به شما کمک خواهند کرد تا به اطلاعات داخل گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

مشکل در اتصالات وای فای

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس مشکل در اتصال وای فای است. اگر شما هم جزو معدود کاربران این گوشی هستید و با مشکل اتصال وای فای مواجه شده‌اید، مراحل زیر را بررسی کنید.

  1. اول از هرچیز، مودم یا روتر خود را بررسی کرده و در صورت نیاز تنظیمات آن را ریست کنید.
  2. مطمئن شوید که هیچ مانعی در مقابل روتر شما وجود ندارد.
  3. همچنین می‌توانید به مدت 1 دقیقه حالت پرواز گوشی گلکسی J4 Plus سامسونگ را فعال کرده و بعد آن را خاموش کنید.

اگر انجام مراحل فوق در حل این مشکل تاثیری نداشتند، سعی کنید تلفن خود را به Wi-Fi دیگری متصل کنید تا ببینید که آیا مشکل رفع شده است یا نه. همچنین شما می‌توانید برای رفع این مشکل به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل اتصال به شبکه سلولی در گلکسی J4 Plus

چنانچه گوشی شما سیگنال مخابراتی یا شبکه دیتا را به خوبی و مانند قبل دریافت نمی‌کند، باید به فکر حل مشکل باشید. برای حل آن موارد زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا، سیم کارت خود را از گوشی خارج کرده و مجددا آن را داخل گوشی قرار دهید.
  2. حالت پرواز گوشی را فعال کرده و پس از 30 ثانیه آن را غیرفعال کنید.
  3. تنظیمات شبکه را از منوی تنظیمات موجود در گوشی گلکسی جی 4 پلاس تغییر دهید.
  4. در نهایت شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات مورد نیاز، به وب‌سایت سرویس دهنده‌ی مخابراتی خود سر بزنید و برای حل مشکل از ارائه کننده خدمات خود کمک بخواهید و مابقی کار را به آن‌ها بسپارید.

با انجام مراحل فوق، مشکل گوشی شما حل خواهد شد. اگر در این زمینه با مشکلات دیگری روبرو شدید، می‌توانید در قسمت نظرات آن را بیان کنید.

مشکل دانلود نشدن برنامه از پلی استور

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 4 پلاس که در بین بسیاری از گوشی‌های هوشمند نیز رایج است، مشکل دانلود نشدن اپلیکیشن از پلی استور است. برای حل این مشکل موارد زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا، وارد تنظیمات گوشی گلکسی J4 Plus سامسونگ شده و داده‌ها یا همان دیتای برنامه Play Store‌ را پاک کنید.
  2. سپس، در برنامه پلی استور، تاریخچه جستجوی محلی را پاک کنید.

این موارد مشکل شما را حل خواهند کرد، اما اگر در پلی استور با مشکل دیگری مواجه شده‌اید، بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و از آن‌ها سوال کنید.

در این مطلب تلاش کرده‌ایم که تمامی مسائل و مشکلات گلکسی جی 4 پلاس و نحوه رفع این مشکلات را ارائه دهیم. اما اگر مشکل دیگری برای گوشی شما رخ داد، بهتر است به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

در انتها قصد داریم تا نگاهی به ویژگی‌های کلیدی و مشخصات این گوشی هوشمند داشته باشیم:

  • این گوشی دارای نمایشگر 6 اینچی با وضوح 720×1480 پیکسل است.
  • گوشی گلکسی J4 پلاس سامسونگ با اندروید 8.1 اوریو همراه است.
  •  این گوشی به چیپست اسنپدراگون 425 مجهز است.
  • این گوشی همچنین دارای رم 2GB/3GB و فضای ذخیره سازی 32GB/16GB است.
  • این گوشی دارای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی است.
  • در انتها لازم  به ذکر است که ظرفیت باتری این گوشی نیز 3300 میلی‌آمپر ساعت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. واسه کار راه افتادن خوبن

  2. پس سامی هم میتونه باتری درست حسابی بذاره …..

  3. معمولا میان رده های سامسونگ ارزش خرید ندارن مخصوصا سری a خدایی خرید a 2018 اشتباه محضه

  4. اولش گفتم سامسونگ هم دیوونه شده و امسال چنین پایین رده حقیری مثل جی۴پ تولید کرده و هیچکس نمیخردش
    ولی بعد دیدن قیمت کلا نظرم عوض شد و حالا به سامسونگ بابت تولید دستگاهی با قیمت کمتر از ۱۹۰دلار تبریک میگم
    با توجه به رم۲ و حافظه ۱۶ گیگ(مثل اس۵) این دستگاه از پس کارهای روزانه و شبکه های اجتماعی برنامه و بازی های سبک بر میاد و خوب دوربین بظاهر خوبیم داره این گوشی یکی انتخاب مناسب برای رفع حاجت روزانست

  5. بازم در مقابل میانرده های چینی گران هستش و فکر میکنم با این قیمت ها گوشی های خیلی بهتری از شیاوومی و هواوی میشه خرید