بهبود یافتگان کرونا

بهبود یافتگان کرونا تا چه مدت در برابر این ویروس ایمن هستند؟

دانشمندان دانشگاه آمستردام هلند مدت زمان ایمن بودن بهبود یافتگان کرونا در برابر این ویروس را بررسی کردند که در ادامه نگاهی به نتایج این پژوهش می‌اندازیم.

همزمان یا شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از دانشمندان در حال بررسی و شناخت این ویروس همه‌گیر هستند و تا به امروز اطلاعات زیادی از آن به دست آمده است، اما اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا شود تا چه مدت از ابتلای مجدد به آن مصون و ایمن خواهد بود؟ در همین راستا دانشمندان دانشگاه آمستردام هلند بررسی جدیدی را به انجام رساندند که در ادامه نتایج آن را مرور می‌کنیم.

مصونیت بهبود یافتگان کرونا تا 6 ماه

بررسی دانشمندان دانشگاه آمستردام هلند نشان می‌دهد به طور متوسط مصونیت انسان از بیماری کووید 19 فقط 6 ماه به طول خواهد انجامید و پس از این مدت کرونا قادر خواهد بود از روش‌های مختلف به بدن انسان نفوذ پیدا کند. این دانشمندان در بررسی خود 10 مرد بالای 35 سال مبتلا به 4 نوع ویروس فصلی کرونا را بررسی کردند تا میزان پادتن ساخته شدن در بدن این بیماران اندازه‌گیری شود. این 10 مرد در بازه سنی 27 تا 40 در فواصل 3 تا 6 ماه مورد آزمایش قرار گرفتند.

این دانشمندان با بررسی جدید خود متوجه شدند مدت زمان ایمنی بدن افراد در مقابل کرونا ویروس به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. موارد ابتلا تا 12 ماه پس از ابتدای اولیه شایع است و از ماه ششم به بعد مقدار پادتنی که در بدن بیمار وجود دارد به میزان زیادی کاهش می‌یابد. این دانشمندان اعلام کردند 4 مدل ویروس کرونای انسانی که مورد آزمایش قرار گرفته است از لحاظ بیولوژیکی دارای تفاوت بوده و به جز ایجاد سرماخوردگی، هیچ مورد مشترکی بین آنها وجود ندارد، اما در هر 4 مدل عمر ایمنی بدن با از بین رفتن سریع پادتن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

دانشمندان دانشگاه آمستردام هلند بر این باورند که اگر بیماری کویید 19 همانند سایر مدل‌های بیماری ناشی از کروناویروس به شکل فصلی ظاهر شود، احتمالا کاهش پادتن و ایمنی بدن برای بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 نیز رخ خواهد داد. گفتنی است کاهش ایمنی بدن و احتمال ابتلای مجدد بهبود یافتگان ویروس کرونا دو مشکلی هستند که مانع کشف واکسن شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فقط خدا کنه زود تر تمام بشه این دوران

  2. کاش از اون ویروس با شعورا باشه خودش خود به خود نابود شه
    واکسن که ساخته نشد 😐

  3. آخه این ویروس چی بود آخه خدایا