Remove CHina Apps

این برنامه اندرویدی با حذف اپلیکیشن های چینی از گوشی کاربران پرطرفدار شده است!

به تازگی اپ هندی Remove China Apps برای دانلود روی گوگل پلی استور قرار گرفته و حسابی هم محبوب شده است. حذف اپلیکیشن های چینی از گوشی های اندرویدی، کاری است که این اپ انجام می‌دهد.

همان‌طور که از نامش پیداست، اپلیکیشن Remove China Apps تمام برنامه های چینی نصب شده روی گوشی را شناسایی و تنها با فشردن یک دکمه، حذف می‌کند. بدون اینکه دلیل خاصی هم برای این کار ارائه دهد.

این اپ که رایگان است و تنها 3.5 مگابایت حجم دارد، به سرعت توانست در جایگاه دوم پلی استور هند قرار بگیرد و با بیش از یک میلیون دانلود، امتیاز 4.8 را از کاربران دریافت کند. البته فعلا Remove China Apps برای پلتفرم اندروید و فقط در برخی از کشورهای آسیایی قابل دسترس است. هرچند برای کسانی که مشتاق حذف تمام اپلیکیشن های چینی از گوشی خود هستند، یافتن فایل apk آن نباید خیلی سخت باشد.

حذف اپلیکیشن های چینی

ناگفته نماند که اخیرا تنشی بین کاربران دو پلتفرم ویدیویی محبوب، یعنی YouTube و TikTok ایجاد شد. اپ چینی تیک تاک با سرعتی رکوردشکن در حال جذب مخاطب است؛ چیزی که ظاهرا خوشایند اهالی یوتیوب نیست. جدال دو گروه تا جایی پیش رفته که آن‌ها در پلی استور به اپلیکیشن رقیب، امتیاز 1 ستاره می‌دهند. اما داستان از کجا شروع شد؟

هند در برابر چین!

تنش بین کاربران این دو پلتفرم وقتی بالا گرفت که یوتیوب در تصمیمی جنجالی، یکی از ویدیوهای Carry Minati (یوتیوبر معروف هندی) را حذف کرد.  او در این ویدیو که “YouTube vs TikTok – The end” نام داشت، به یکی از تیک تاکرها و خود این پلتفرم چینی، تاخته بود.

ویدیو به سرعت در هند وایرال شد و طی یک هفته، چندین رکورد زد. لایک‌ها و دیس‌لایک‌های پرشماری هم گرفت. اما پس از 74 میلیون بازدید و شکایات پرشمار کاربران تیک تاک، یوتیوب به دلیل آنچه که مغایرت محتوای ویدیو با قوانین خود خواند، آن را حذف می‌کرد.

این موضوع، خشم فالوورهای Carry Minati را برانگیخت. آن‌ها که تیک تاک را مقصر اصلی ماجرا می‌دانستند، به پلی استور هجوم بردند و با دادن امتیاز یک ستاره به این اپ، تلافی کردند. البته یوتیوب هم از سوی کاربران هندی مورد سرزنش قرار گرفت؛ چرا که آن‌ها معتقد بودند این پلتفرم باید پشت Minati درمی‌آمد، نه اینکه ویدیوی او را حذف کند.

حالا این یوتیوبر در اینستاگرام و توییتر هم با هشتگ justiceforcarry# ترند شده است. برخی از کاربران در یوتیوب و فیسبوک هم کارزاری را برای حذف اپلیکیشن های چینی از گوشی های هوشمند به راه انداخته‌اند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*