مشکلات گلکسی جی 7 پرو

رایج ترین مشکلات گلکسی جی 7 پرو سامسونگ + راه حل

با بررسی مشکلات گلکسی جی 7 پرو سامسونگ – Samsung Galaxy J7 Pro به شما در حل و جلوگیری از بروز مشکلات گوشی گلکسی J7 Pro کمک خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی جی 7 پرو سه خرداد سال 1396 رونمایی شد. این گوشی در سال 2017 جزو پرفروش‌ترین میان‌رده‌ها بود. افراد زیادی طی سال‌های 2018 و 2019 نیز آن را خریداری کردند. اگر کاربر این گجت اندرویدی بوده و بعد از مدتی کار با آن به مشکل برخورد کرده‌اید، مطلب کنونی را تا انتها دنبال کنید.

گوشی Samsung Galaxy J7 Pro دارای نمایشگری سوپر امولد با اندازه 5.5 اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش 401 پی‌پی‌آی بوده و از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی جی 7 پرو

گوشی سامسونگ گلکسی جی 7 پرو به صورت پیش‌فرض با اندروید 7 نوقا منتشر شد، اما طی دو سال بعد، آپدیت دو سیستم عامل اندروید 8 و 9 را نیز دریافت کرد.

سامسونگ گلکسی جی 7 پرو

تراشه گلکسی جی 7 پرو اگزینوس 7870 است. این تراشه از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP1 تشکیل می‌شود. دو نسخه از این گجت موجود است؛ حافظه رم هر دو 3 گیگابایت بوده و بر اساس حافظه داخلی، 32 گیگابایت و 64 گیگابایت، با یکدیگر تفاوت دارند. فضای ذخیره‌سازی داده از نوع eMMC 5.1 است.

برخلاف میان‌رده‌های کنونی، دوربین Samsung Galaxy J7 Pro تک سنسور بوده و رزولوشن عکس‌های آن فقط 13 مگاپیکسل است. دوربین سلفی نیز تصاویری با همین وضوح ثبت می‌کند. اسکنر اثر انگشت در پنل جلویی، روی کلید هوم قرار داشته و ظرفیت باتری 3600 میلی‌آمپر ساعت است.

فهرست مشکلات گلکسی جی 7 پرو

اگر تنها به دنبال یافتن روش رفع مشکلی خاص، که در گوشی شما پدید آمده هستید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید. با کلیک روی هر عنوان به قسمت مربوط به بررسی آن مشکل ارسال خواهید شد.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

تشخیص مشکل سخت افزاری از نرم افزاری

از کار افتادن جزئی برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دستگاه می‌تواند نشانه‌ای از یک ایراد نرم افزاری باشد. اگر یک ویژگی همچون امکان زوم اپتیکال به طور کامل غیر قابل استفاده شود، احتمال سخت افزاری بوده ریشه افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌کنیم حتما آپدیت‌های نرم افزاری منتشر شده توسط سازنده گوشی را حتما دریافت کنید. در این صورت، ایرادهای نرم افزاری اغلب از بین خواهند رفت.

مشکلات بلوتوث

گلکسی جی 7 از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند. این نسخه از محدوده وسیع‌تری پشتیبانی کرده و سرعت اتصال آن بالاتر است. با این حال نمی‌توان Bluetooth 5.0 را بدون عیب و ایراد دانست، چنان که مشکلات بلوتوث بین گوشی های هوشمند جدید نیز رایج است. به منظور رفع این دسته ایرادها در Galaxy J7 Pro به نکات زیر دقت کنید:

  • بلوتوث دستگاه را خاموش کرده و گوشی را ری‌استارت کنید. بعد از روشن شدن دستگاه مجددا به منظور برقراری اتصال بین دو گجت تلاش کنید.
  • تاریخچه وسایل الکترونیکی که پیشتر با بلوتوث به آن‌ها متصل شده‌اید را پاک کنید.
  • وارد Apps در تنظیمات شده و کش بلوتوث را پاک کنید. به منظور مشاهده Bluetooth در اینجا باید از منوی بالا، تیک کنار گزینه نمایش اپلیکیشن‌های سیستمی را بزنید.
  • جدیدترین آپدیت‌های گوشی را دریافت کنید.
  • ممکن است ایراد به سمت دیگر ارتباط پیدا کرده و بلوتوث گوشی گلکسی جی 7 پرو شما مشکلی نداشته باشد.

مشکلات وای فای

شبیه به بلوتوث، وای فای نیز در گوشی های هوشمند به طور متداول به مشکل برخورد کرده و این موارد منحصر به مشکلات گلکسی جی 7 پرو نیست. به منظور ریشه‌یابی و حل ایراد نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • گوشی هوشمند و همچنین مودم یا روتر بدون سیم خود را ری‌استارت کرده و بعد از روشن شدن هر دو دستگاه، مجددا به منظور برقراری اتصال بین آن‌ها تلاش کنید.


  • اگر مشکل برطرف نشد، یک مرتبه اطلاعات شبکه وایرلس مورد نظر را از گوشی پاک کرده و مجددا به منظور اتصال به آن تلاش کنید. کافی است در قسمت WiFi تنظیمات انگشت خود را روی نام شبکه نگه داشته و سپس Forget را لمس کنید. اتصال مجدد به شبکه نیازمند وارد کردن پسورد است.
  • ممکن است ادمین شبکه بدون سیم، رمز عبور را تغییر داده باشد. وضعیت را از وی جویا شوید.
  • قبل از وصل شدن به یک مودم یا روتر بدون سیم، هات اسپات را خاموش کنید.
  • از یک اپلیکیشن آنالیز وای فای برای تحلیل وضعیت شبکه استفاده کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود کانال‌های خلوت‌تر را پیدا کرده و به یکی از ‌آن‌ها متصل شوید.
  • به مسیر Settings > Advanced رفته و مک آدرس گوشی را مشاهده کنید. با ورود به تنظیمات مودم از بلاک نبودن این آدرس فیزیکی اطمینان پیدا کنید.
  • شاید زیرساخت اینترنت یا سرویس شما به مشکل برخورد کرده باشد. به عنوان مثال ISP دچار مشکل شده یا پهنای باندتان به پایان رسیده است.
  • اگر یک یا چند کاربر، مثلا با دانلود پیوسته فایل، ترافیک شبکه را بالا برده باشند، سرعت برای بقیه کاهش پیدا خواهد کرد.

مشکل دوربین

دوربین جزو متداول‌ترین مشکلات گلکسی جی 7 پرو بوده و کاربران زیادی هنوز از آن گله‌مند هستند. مشکلات مربوط به دوربین این گوشی دلایلی مختلفی دارند. اغلب، بعد از ورود به اپلیکیشن Camera بدون دریافت پیغام یا بعد از مشاهده یک هشدار به بیرون پرتاب شده و قادر به گرفتن عکس یا ضبط فیلم نیستند.

  • برخی کاربران بعد از یک مرتبه ری‌استارت کردن گوشی و سپس ورود به برنامه Camera ایراد را برطرف کردند.
  • از دریافت آخرین آپدیت‌های نرم افزاری اطمینان پیدا کنید. اگر خبری از نوتیفیکیشن اعلام وجود به‌روزرسانی جدید نیست، به قسمت About در اپلیکیشن تنظیمات رفته و در بخش Update وضعیت را به صورت دستی بررسی کنید.
  • برای عده‌ای کاربران، خاموش کردن ویژگی Smart Stay چاره‌ساز بود. این ویژگی، با تکیه بر یک سنسور، نمایشگر را دائما روشن نگه داشته و از قرارگیری گوشی در حالت آماده به کار جلوگیری می‌کند. متاسفانه سنسور فعال در Smart Stay برخی مواقع در عملکرد دوربین اختلال ایجاد خواهد کرد. به منظور دسترسی به Smart Stay کافی است به قسمت Advanced Features در Settings بروید.

مشکل افزایش دما حین شارژ

این مورد یکی از بدترین و رایج‌ترین مشکلات گلکسی جی 7 پرو به شمار رفته و توسط کاربران زیادی گزارش شده است. با توجه به تعدد کاربران مواجه شده با مشکل نام برده، احتمال دارد حتی اگر تاکنون با آن برخورد نکرده‌اید، در آینده گریبانتان را بگیرد؛ گوشی Galaxy J7 Pro حین شارژ شدن، حتی بدون استفاده از آن حین فرآیند، به شدت داغ کردن یا شارژ 0 تا 100 آن زمان زیادی می‌برد.

  • ابتدا گوشی را ری‌استارت کرده و سپس به سراغ بقیه موارد بروید.
  • اگر حالت شارژ سریع فعال نشده است، با رفتن به مسیر Settings > Battery > Quick Cable Charging آن را روشن کنید.
  • فقط از کابل شارژ و مخصوصا آداپتوری که به صورت پیش‌فرض داخل جعبه ارائه شد استفاده کنید. در صورت خراب شدن، فقط از لوازم جانبی اورجینال آن‌ها را جایگزین کنید.
  • با دریافت آخرین آپدیت‌ها مشکل تا حد قابل توجهی حل خواهد شد.
  • اتصال به اینترنت را در زمان شارژ شدن گوشی قطع کنید.
  • از دستگاه حین شارژ شدن استفاده نکنید. بیشترین فشار مربوط به زمان اتصال به اینترنت و مخصوصا برقراری تماس تلفنی در عین ورود مستقیم برق است.
  • در صورت امکان گوشی را خاموش کرده یا حداقل روی حالت پرواز قرار بدهید.

مشکل اسکنر اثر انگشت

برخلاف میان‌رده‌های جدید، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر یا حتی پنل پشتی قرار نداشته و زیر کلید هوم، پایین صفحه نمایش، واقع شده است. کاربران زیادی از محل نامناسب قرارگیری این ماژول گله کرده‌اند. درباره مکان سنسور نمی‌توان کاری کرد، اما با ترفندی قادر به افزایش سرعت و دقت آن خواهید بود:

  • اسکنر اثر انگشتی که پیشتر به دستگاه معرفی کرده‌اید را یک مرتبه حذف و مجددا، این مرتبه با دقتی بیشتر، وارد کنید.
  • یک انگشت را چند مرتبه به نرم افزار معرفی کنید. به این ترتیب در صورت قرارگیری آن روی سنسور از زوایای مختلف، راحت‌تر قادر به تشخیص در هر مرتبه خواهد بود.

مشکل قرمز شدن نمایشگر

این مشکل نیز کاربران زیادی را آزار داده است. در سرتاسر صفحه نمایش ته مایه‌ای قرمز رنگ دیده شده و به همین دلیل دقت و کیفیت در تولید سایر رنگ‌ها کاهش پیدا می‌کند. به منظور رفع ایراد نکات زیر را مد نظر قرار بدهید:

  • سامسونگ بعد از پی بردن به ایران، برای رفع آن دست به کار شد. یکی از توصیه‌های شرکت سازنده Galaxy J7 Pro برای رفع مشکل، تنظیم دستی رنگ‌ها است.
  • برای فراهم شدن امکان پیکربندی میزان تولید رنگ‌های اصلی توسط نمایشگر، باید جدیدترین آپدیت‌ها را دریافت کنید، در غیر این صورت مشکل پابرجا خواهد ماند. این یکی از مشکلاتی است که رفع آن فقط در گرو دریافت به‌روزرسانی‌های نرم افزاری است.

مشکل عدم نمایش تمام صفحه برخی نرم افزارها

بر اساس گزارش برخی کاربران، تعدادی از نرم افزارها بعد از اجرا تمام صفحه نشده و قسمت‌هایی از نمایشگر مشکی باقی می‌مانند. به منظور رفع مشکل به نکات زیر دقت کنید:

  • به مسیر Settings> Display> Full-Screen Programs رفته و نرم افزارهای ایراددار را مشخص کنید.
  • روش دیگر ضربه زدن روی دکمه‌های نرم افزار کنونی و سپس لمس آیکون سبز رنگ برای قرارگیری آن روی حالت تمام صفحه است.

مشکل عدم دسترسی به دکمه منو

با هدف فراهم کردن امکان دسترسی به منو از طریق ژست‌های حرکتی، دکمه اپ دراور از رابط کاربری گلکسی جی 7 پرو حذف شده است. برای دستیابی به منوی در بر دارنده اپلیکیشن‌های نصب شده راهکار زیر را دنبال کنید:

  • در هوم اسکرین، انگشتتان را از پایین نمایشگر به پایین بکشید. بهتر است این کار را از وسط لبه پایینی صفحه نمایش انجام بدهید.
  • روش دیگر نگه داشتن انگشت روی هر قسمت خالی از صفحه خانه و سپس ورود به تنظیمات این بخش است. بعد از انتخاب گزینه Settings گزینه Apps button را لمس کرده و سپس Show Apps را برگزینید. با این کار یک دکمه به نیمه لبه پایینی هوم اسکرین اضافه شده و با لمس آن به منو اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

مشکل عدم کارکرد صحیح برنامه‌ها

به گزارش تعدادی از کاربران این گوشی، نرم افزارها حین اجرا فریز می‌شوند. برای عده‌ای دیگر گوشی به طور کامل فریز شده و مجبور به ری‌استارت کردن آن خواهید بود.

  • گوشی را خاموش کرده و چند ثانیه منتظر بمانید. مجدا آن را روشن کرده و وضعیت را بررسی کنید.
  • حافظه کش هر نرم افزاری که با مشکل فریز شدن مواجه شده است را پاک کنید.
  • در نهایت مجبور به ریست فکتوری کردن گوشی خواهید بود. اگر این کار نیز مشکلات گلکسی جی 7 پرو را برطرف نکرد، باید به وجود مشکلی سخت افزاری شک کنید.

مشکل نرم افزار Device Quality

اپلیکیشن Device Quality در واقع یک برنامه واسط بوده و اتصال وای فای به دستگاه‌های مختلف را مانیتور می‌کند. برخی کاربران مدعی هستند برنامه نام برده به طور مستمر ارور نمایش داده و استفاده از گوشی را مختل می‌کند.

  • یک مرتبه اتصال وای فای را قطع کرده و مجددا به دستگاه یا شبکه مورد نظر اتصال پیدا کنید. در صورت استمرار این کار را بعد از یک مرتبه ری‌استارت کردن گوشی تکرار کنید.
  • وارد قسمت Apps در تنظیمات شده و نرم افزار DQA را بعد از یافتن، فورس استاپ (Force Stop) کنید.
  • حتما آخرین آپدیت‌های نرم افزار را دریافت کنید.

مشکل عدم چرخش خودکار نمایشگر

در گوشی برخی کاربران، محتویات نمایشگر حتی بعد از فعال‌سازی چرخش خودکار نیز به صورت افقی نمایش داده نمی‌شود. به منظور رفع ایراد نکات زیر را مد نظر قرار بدهید:

  • بعد از ری‌استارت کردن گوشی، بقا یا از بین رفتن مشکل را بررسی کنید.
  • گوشی را در حالت ایمن (Safe Mode) روشن کردن و امکان چرخش خودکار نمایشگر در آنجا را ارزیابی کنید.
  • نرم افزارهایی که اخیرا نصب کرده‌اید را حذف کنید.
  • عدم کارکرد صحیح شتاب‌سنج مشکل ایجاد می کند.
  • از اپلیکیشن Rotation Control کمک بگیرید.