پاک ترین هوای کره زمین

پاک ترین هوای کره زمین در کدام منطقه جهان است؟

محققان آمریکایی در جدیدترین بررسی‌های خود موفق شدند منطقه‌ای در اقیانوس منجمد جنوبی را کشف کنند که دارای پاک ترین هوای کره زمین است.

یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان دانشگاه ایالتی کلرادو به سرپرستی سونیا کرایدنویز (Sonia Kreidenweis) در بررسی‌های جدید خود ذراتی که از سوی صنایع و فعالیت‌های انسانی تولید می‌شوند را در مناطق مختلف جهان مورد بررسی قرار دادند. این محققان در اقیانوس منجمد جنوبی و در مجاورت سواحل جنوبگان توانستند پاک ترین هوای کره زمین را شناسایی کنند. در واقع در این ناحیه از سیاره زمین هیچ نوع آئروسل قابل شناسایی یا ذرات دیگری که از سوی انسان تولید می‌شود وجود ندارد.

جزئیات کشف پاک ترین هوای کره زمین

این محققان آمریکایی برای یافتن پاسخ این سوال که این ذرات به چه مناطقی خواهند رسید، با حضور در اقیانوس منجمد جنوبی ترکیبات هوای چندین منطقه را مورد بررسی قرار دادند. در این بررسی لایه مرزی قسمتی از جو پایین که با سطح اقیانوس در تماس مستقیم است و تا ارتفاع 1.2 اتمسفر نیز می‌رسد را اندازه‌گیری کردند. نتایج این بررسی حاکی از آن است هیچ نوع ذراتی که به آلودگی‌های انسان و سایر فعالیت‌ها مرتبط است در این مناطق یافت نمی‌شود.

این تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی کلرادو برای ردیابی منشا ذرات، باد منطقه را با تجزیه و تحلیل‌هایی از سایر نمونه‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس و اتمسفر اطراف محل ترکیب کردند. در همین رابطه توماس هیل (Thomas Hill)، محقق دانشگاه کلرادو عنوان کرد ما برای درک خواص کلیدی اتمسفر از باکتری‌هایی که در هوای اقیانوس منجمد جنوبی وجود داشت به عنوان یک ابزار تشخیصی استفاده کردیم.

طبق گفته این محقق دانشگاه کلرادو، اقیانوس منجمد جنوبی جزو محدود نقاط کره زمین محسوب می‌شود که فعالیت‌های انسانی تاثیرات حداقلی را روی آن ایجاد کردند و به همین دلیل لقب پاک ترین هوای کره زمین را به خود اختصاص داده است. گفتنی است در سال 2019 محققان کیپ گریم (Cape Grim) در تاسمانی را به عنوان منطقه‌ای با پاک ترین هوا معرفی کرده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*