مشخصات گوشی OnePlus Z

تاریخ معرفی و مشخصات گوشی OnePlus Z فاش شد

پیش‌تر از وجود تراشه اسنپدراگون 765G در وان پلاس زد آگاه شده بودیم. حالا اطلاعات جدیدی از تاریخ رونمایی و سایر مشخصات گوشی OnePlus Z به بیرون درز کرده است.

بنابر ادعای برخی منابع، مراسم رونمایی از این گوشی هوشمند در هفته دوم ژوئیه (16 تا 22 تیر) برگزار خواهد شد. البته این زمان‌بندی هنوز از سوی مقامات رسمی، تایید نشده است. اما علاوه بر چپیست اسنپدراگون 765 جی کوالکام، چه مواردی در فهرست مشخصات OnePlus Z دیده می‌شود؟

مشخصات گوشی OnePlus Z

این دستگاه با دوربین‌های بهبود یافته‌ای می‌آید. برای میزبانی از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، یک حفره‌ کوچک مرکزی روی نمایشگر آن وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود در پنل پشتی هم یک ماژول سه‌گانه را با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و دو دوربین 12 و 13 مگاپیکسلی ملاقات کنیم. سیستم فوکوس خودکار لیزری را هم نباید از قلم بیندازیم.

وان پلاس زد

صفحه نمایش آمولد وان پلاس زد با سایز 6.4 الی 6.5 اینچ و نرخ ریفرش 90 هرتز توصیف شده است. ظاهرا نسخه‌های قابل عرضه‌ی آن هم دارای 8 یا 12 گیگ رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهند بود. این گوشی با OxygenOS 10 راهی بازار می‌شود که مبتنی بر اندروید 10 است.

وظیفه تامین انرژی دستگاه نیز برعهده‌‎ی یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 30 وات خواهد بود که از طریق درگاه USB-C تغذیه خواهد شد.

ناگفته نماند که در اوایل بهار امسال، دو گوشی پرچمدار وان پلاس 8 و 8 پرو معرفی شدند. البته مانند سایر تولیدکنندگان موبایل، همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت‌های این کمپانی چینی را نیز با محدودیت‌هایی مواجه کرد.