واکسن کرونا

شانس بالای موفقیت آکسفورد در عرضه واکسن کرونا تا سه ماه آینده

محققان دانشگاه آکسفورد بریتانیا از شانس 80 درصدی خود برای ساخت واکسن کرونا خبر دادند و اعلام کردند این واکسن ظرف مدت 3 ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

پروفسور آدریان هیل (Adrian Hill)، رئیس موسسه جنر دانشگاه آکسفورد بریتانیا از شانس 80 درصدی ساخت واکسن کرونا توسط تیم تحقیقاتی این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد این محققان تا ماه آگوست 2020 یعنی حدود 3 ماه دیگر واکسن بیماری کووید 19 را تولید و به بازار عرضه خواهند کرد.

جزئیات ساخت واکسن کرونا توسط محققان آکسفورد

رئیس موسسه جنر دانشگاه آکسفورد بریتانیا در ادامه بیان کرد اگر این واکسن به صورت موفقیت‌آمیز تولید شود، عرضه آن به شکل استنشاقی خواهد بود. آدریان هیل افزود همچنین اگر تعداد مبتلایان به بیماری کویید 19 بر اساس انتظار ما کاهش پیدا نکند، تا سه ماه دیگر آن را عرضه می‌کنیم، اما اگر تعداد مبتلایان زیادی وجود نداشته باشد، احتمال دارد عرضه آن با تاخیر مواجه شود. همچنین این محقق اخیرا اعلام کرده بود با کاهش زیاد نرخ انتقال این بیماری، روند پیشرفت این پروژه نیز کند خواهد شد.

آدریان هیل در توضیح گفته‌های خود بیان کرد اگر تعداد اندکی از داوطلبان مورد آزمایش قرار بگیرند، تست دارو روی این افراد نمی‌تواند دارای ارزیابی سریع و دقیقی باشد که چنین موضوعی روی روند ساخت واکسن تاثیرگذار خواهد بود. وی افزود در ماه آوریل 2020 مرحله تست دوم این واکسن روی 10 هزار و 260 بزرگسال بالای 55 سال و تعدادی از کودکان به اجرا رسید.

اخیرا شرکت بزرگ داروسازی آسترازنکا اعلام کرد اگر این واکسن تاییدیه‌های لازم را دریافت کند، بلافاصله 2 میلیون دوز از آن را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در حال ساخت واکسن کروناویروس هستند که از بین آنها دانشگاه آکسفورد دارای بالاترین سرعت آزمایشگاهی است.