نزدیک شدن کاوشگر اسیریس رکس ناسا به سیارک مرموز بنو

نزدیک شدن کاوشگر اسیریس رکس ناسا به سیارک مرموز بنو

در جریان اکتشافات سازمان فضایی ناسا در مورد سیارک‌های منظومه شمسی، گفته شده که فضاپیمای اسیریس رکس این آژانس در فاصله‌ای بسیار نزدیک به سیارک شگفت‌انگیز بنو قرار دارد؛ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کاوشگر اسیریس رکس (OSIRIS-REx spacecraft) ناسا در فاصله‌ای فوق‌العاده نزدیک به یکی از جالب‌توجه‌ترین سیارک‌های منظومه شمسی قرار گرفته است. این سیارک سنگی با نام بنو (Bennu) شناخته می‌شود و گفته شده که در ماه‌های آینده فضاپیمای ناسا روی بنو فرود خواهد آمد. در بررسی تازه‌ترین پیشرفت‌های ماموریت این فضاپیما با ما همراه باشید.

گفته شده که در ماه اکتبر کاوشگر ناسا روی سیارک بنو فرود خواهد آمد تا نمونه‌هایی را از سطح آن جمع‌آوری کند. نزدیک شدن اسیریس به بنو هم در جریان آماده‌سازی فضاپیما برای این بخش از ماموریت بوده و به نظر می‌رسد که در پیشرفت اخیر ماموریت، تصاویر با کیفیتی از محل فرود تعیین شده روی سیارک به ثبت رسیده‌اند.

ماموریت فضاپیمای اسیریس رکس

از زمان پرتاب اسیریس رکس به فضا در سال 2016، رکوردها و دستاوردهای مهمی به نام این فضاپیما و آژانس فضایی ناسا به ثبت رسیده که یکی از این رکوردها، رسیدن به نزدیک‌ترین فاصله مداری ممکن به یک جرم سیاره‌ای بوده است. در این قسمت از ماموریت اطلاعات مهم و نه چندان امیدوارکننده‌ای در مورد بنو جمع‌آوری شد و دانشمندان ناسا دیدند که سطح سیارک بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شد، پستی و بلندی دارد. به همین دلیل دانشمندان در انتخاب محل فرود و پایین آوردن OSIRIS-REx بدون بروز هیچ مشکلی، باید بسیار دقت کنند.

در همین رابطه، محققان چهار مکان مجزا برای فرود و جمع‌آوری نمونه را در نظر گرفتند. یکی از این مکان‌ها آسپری (Osprey) نام دارد و در صورت مساعد نبودن شرایط برای فرود روی مکان اصلی در نظر گرفته شده، محلی با نام نایتینگیل (Nightingale)، آسپری دومین گزینه دانشمندان ناسا خواهد بود.

تصویری که در بالا دیدیم هم از محل فرود آسپری تهیه شده و با کنار هم گذاشتن 347 عکس ثبت شده توسط دوربین PolyCam فضاپیمای اسیریس رکس، محققان توانستند تصویری نسبتا کامل از جزئیات محل را به دست آورند. این تصاویر از فاصله 250 متری آسپری که در کف یک دهانه در مرکز بنو قرار گرفته، ثبت شدند.

البته همان‌طور که اشاره شد، اگر هر مشکلی در برنامه فرود ماه اکتبر، در مکان نایتینگیل به وجود آید، دانشمندان مجبور هستند تا اسیریس را در این محل به زمین بنشانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدر ماموریت مزخرفی داره