کرونا

شواری شهر، مترو تهران را کانون اصلی کرونا معرفی کرد

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مترو تهران کانون اصلی کرونا است گفت دولت باید تسهیلات خرید اتوبوس و واگن را فراهم سازد.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد آمار مسافران حمل و نقل عمومی همزمان با اجری طرح ترافیک در تهران افزایش پیدا کرده است که چنین موضوعی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش خواهد دهد. وی افزود شورای شهر تهران وظیفه تصمیم‌گیری در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری و اجتماعی و مبارزه با کرونا را ندارد و به همین دلیل ستاد ملی مقابله با بیماری کووید19 باید تصمیمات جدی را اتخاذ کند.

مترو تهران کانون اصلی کرونا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد مترو تهران کانون اصلی کروناویروس است و باید امکانات استفاده شهروندان و اتوبوس در این شرایط به خوبی فراهم شود، اما همچنان تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های شهری از ظرفیت استاندارد کمتر است. وی افزود اجرای مناسب فاصله‌گذاری اجتماعی با کمبود اتوبوس و واگن مترو بسیار دشوار است.

خداکرمی در ادامه هشدار داد:

‌اگر فاصله‌های اجتماعی در حمل و نقل عمومی رعایت نشود و مسافران از ماسک استفاده نکنند، احتمال انتقال کروناویروس در مترو و اتوبوس بسیار زیاد خواهد بود. از این رو از شهروندان می‌خواهیم که حتما هنگام استفاده از مترو و اتوبوس ماسک بزنند، چندین بار دست‌های خود را با آب و صابون در طی روز بشویند و از دست زدن به صورت به خصوص در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی خودداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یه مکان عمومی واقعا شلوغیه

  2. مگه قم کانون اصلی اش نبود