بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس که منتظرشان هستیم

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس آشنا شوید. کنسول Xbox Series X به زودی از راه می‌رسد و قرار است فصل تازه‌ای را برای شرکت مایکروسافت آغاز کند.

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس آشنا شوید؛ آثاری که در حال حاضر در مرحله توسعه قرار دارند و قرار است در کنسول Xbox Series X بدرخشند.

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

تا اینجا تعدادی کمی از بازی‌های کنسول ایکس باکس سری ایکس معرفی شده است اما عناوین زیادی وجود دارند که باید منتظر معرفی رسمی آن‌ها باشیم و می‌توانند به یکی از عوامل موفقیت کنسول جدید مایکروسافت تبدیل شوند. برخلاف کنسول ایکس باکس وان که نتوانست از نظر عناوین انحصاری در حد انتظار ظاهر شود، کنسول جدید متفاوت به نظر می‌رسد و شرکت سازنده در تلاش است تا برند ایکس باکس را به دوران درخشان 360 بازگرداند. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس آشنا شوید، بعضی از این آثار شاید تا سال 2021 یا حتی 2022 عرضه نشوند و آثار ترد پارتی را نیز در این فهرست، در نظر گرفته‌ایم.

– بازی Forza Motorsport 8

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

مطابق سنت ایکس باکس، بازی فورزا وارد میدان می‌شود تا قدرت گرافیکی کنسول جدید را به رخ بکشد. بازی فورزا 5 قدرت گرافیکی ایکس باکس وان را نشان داد و بازی فورزا 7 ثابت کرد که چرا ایکس باکس وان ایکس، قوی‌تر کنسول تاریخ است (البته در دوره خودش). هیچ نسخه‌ای از این مجموعه در سال 2019 منتشر نشد و این مسئله تنها به یک چیز اشاره دارد: قسمت هشتم در حال آماده سازی است تا در کنسول ایکس باکس سری ایکس بدرخشد.

این بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است اما انتظار داریم تا با نرخ 60 فریم در ثانیه و رزولوشن 4K در کنسول سری ایکس اجرا شود. شرکت مایکروسافت برای نشان دادن قدرت بالای کنسول نسل جدید خود، قطعا از بازی Forza Motorsport 8 استفاده تبلیغاتی بزرگی خواهد کرد.

– بازی Halo Infinite

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ، در نسل جدید کنسول‌ها نیز حضور پررنگی خواهد داشت. پس از درخشش بازی هیلو ریچ (Halo: Reach) که یک نسخه فرعی بود، تصور می‌شد که این مجموعه در حال قدم گذاشتن به مسیر درستی است اما دو قسمت اصلی بعدی ثابت کردند که استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) برای اینکه بتواند میراث استودیوی بانجی را زنده نگه دارد، باید تغییراتی اساسی در این مجموعه ایجاد کند. بازی هیلو اینفینیت قرار است این مجموعه را یک بار دیگر به اوج بازگرداند.

تا اینجا جزئیات زیادی از بازی منتشر نشده است و همه چیز در رابطه با آن مرموز به نظر می‌رسد اما می‌دانیم که ساخت آن از سال 2015 آغاز شده، موتور گرافیکی جدیدی دارد و ظاهرا یکی از پرخرج‌ترین بازی‌های تاریخ است. با نزدیک شدن به انتشار کنسول ایکس باکس سری ایکس، می‌توان انتظار داشت که اطلاعات بیشتری از این بازی در اختیار طرفداران قرار بگیرد. این بازی قرار بود در نمایشگاه E3 2020 حضور پررنگی داشته باشد اما با لغو نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا ویروس، نقشه‌های مایکروسافت تغییر پیدا کرد. بازی Halo Infinite مهم‌ترین اثر کنسول سری ایکس است و مایکروسافت حساب ویژه‌ای بر روی آن باز کرده است.

– بازی Scorn

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

تا اینجا ویدیوهایی مختلفی از بازی اسکورن منتشر شده است اما هنوز هیچ ایده‌ای نداریم که در مورد چه چیزی است. با این حال می‌دانیم که یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول سری ایکس خواهد بود.

در این بازی شوتر اول شخص، شما در نقش یک موجود انسان نما بازی می‌کنید که در جهانی با حضور هیولاهای عجیب، گرفتار شده است. شما باید مناطق مختلف را جستجو کرده و پاسخ سوالات خود را پیدا کنید. هنوز جزئیات بیشتری از بازی باید منتشر شود اما تا اینجا مشخص است که با یک اثر بسیار ترسناک رو به رو هستیم. نسخه رایانه‌های شخصی بازی نیز تایید شده است.

– بازی Senua’s Saga: Hellblade 2

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

اگر یک بازی مستقل وجود داشته باشد که به شما حس یک بازی بزرگ AAA را می‌دهد، آن قسمت اول بازی هل بلید است. استودیوی نینجا تئوری، یک دنیای تاریک و متفاوت خلق کرده بود که اتمسفرش هرکسی را تحت تاثیر قرار می‌داد. تلاش‌های نینجا تئوری تحسین برانگیز بود و شاید همین دلیل باعث شد تا مایکروسافت این استودیو را در سال 2018 خریداری کند. بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 حالا در زیر پرچم ایکس باکس قرار گرفته و قرار است یکی از آثار بزرگ این کنسول باشد.

تریلر معرفی این اثر در مراسم جوایز بازی 2019 (Game Awards 2019) پخش شد و همه را هیجان زده کرد. ما هنوز نمی‌دانیم که داستان قسمت دوم چیست و چه تغییراتی در این بازی نسبت به قسمت اول صورت گرفته است اما می‌توان مطمئن بود که یک ماجراجویی حماسی دیگر در انتظار بازی دوستان است. علاوه بر این‌ها، بازی برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد.

– بازی Chorus

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

در دورانی که عناوین چند نفره آنلاین در اوج محبوبیت قرار دارند، باید قدر بازی‌های داستانی تک نفره را دانست که متاسفانه روز به روز، تعداد آن‌ها کمتر می‌شود. بازی کُرس که شباهت‌هایی هم به بازی کنترل (Control) دارد، یکی از آن آثار داستانی تک نفره است که به شدت جذاب جلوه می‌کند. اگر به آثار علمی تخیلی و سفر در فضا علاقه‌مند هستید، این بازی را به یاد داشته باشید.

بازی Chorus هم قرار است از تمام قدرت کنسول سری ایکس استفاده کند و با نرخ 60 فریم در ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد. اگر توسعه بازی به خوبی پیش برود، در سال 2021 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

– بازی Assassin’s Creed: Valhalla

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

پس از Origins و Odyssey که هر دو فوق العاده از آب درآمدند، بازی اساسینز کرید: والهالا هم تا اینجا نشان داده که باید منتظر یک اثر فوق العاده دیگر باشیم. شرکت یوبی‌سافت از آن سبک قدیمی اساسینز فاصله گرفته و این مجموعه حالا یک اثر نقش آفرینی جهان باز است تا یک بازی مخفی کاری. بر اساس ویدیوها و اطلاعات منتشر شده می‌توان گفت که بازی Assassin’s Creed: Valhalla هم از فرمول جدید این شرکت پیروی می‌کند.

این بازی اولین قسمت از مجموعه است که به جهان وایکینگ‌ها می‌پردازد. داستان در اسکاندیناوی قرن هشتم میلادی اتفاق می‌افتد و شما هدایت یک قهرمان کاملا جدید را بر عهده خواهید داشت. تا اینجا جزئیات نسبتا ناامید کننده‌ای در رابطه با نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی منتشر شده است. طبق اعلام یوبی‌سافت این بازی با نرخ 30 فریم در ثانیه در کنسول جدید مایکروسافت اجرا خواهد شد که امیدواریم در آینده و با انتشار آپدیت‌های مختلف، تا نرخ 60 برسد. با این حال، می‌توان انتظار جلوه‌های بصری بی‌نظیری را از این بازی داشت اما در دورانی که عناوین بزرگ در حال قدم گذاشتن به نرخ فریم بالای 120 هستند، نرخ فریم 30، یک بازگشت به عقب محسوب می‌شود.

– بازی The Medium

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

اگر بازی لیرز آف فیر (Layers of Fear) یا جادوگر بلر (Blair Witch) را تجربه کرده باشید، با آثار ترسناک استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) آشنا هستید. بازی مدیوم، اثر بعدی آن‌ها است که مشابه آثار قبلی، در ژانر ترسناک ساخته است.

در این بازی، شما نقش یک واسطه را بازی می‌کنید که توانایی ورود به دنیای ارواح را دارد. پس از اینکه صحنه‌های مرگ یک کودک به شما وحی می‌شود، باید به یک هتل متروکه سفر کرده و جواب سوالات خود را پیدا کنید. این بازی قرار است در سرویس ایکس باکس گیم پس هم قرار بگیرد که اتفاق خوبی است.

– بازی Yakuza: Like a Dragon

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

مجموعه یاکوزا در گذشته، انحصاری پلی استیشن بود اما حالا شرایط تغییر پیدا کرده است. قسمت فرعی جدید مجموعه قرار است برای ایکس باکس سری ایکس منتشر شود و این در حالی است که در کمال ناباوری، نسخه پلی استیشن 5 آن هنوز تایید نشده است. بازی Like a Dragon نه تنها در کنسول جدید مایکروسافت حضور دارد بلکه یکی از عناوین زمان عرضه آن هم خواهد بود که شوک برانگیز است.

این بازی قرار است فصل تازه‌ای را برای مجموعه آغاز کند و دارای یک شخصیت جدید و محیطی کامل متفاوت خواهد بود. بر خلاف سبک بیتم آپ (beat-em-up) قسمت‌های قبلی، این بار با یک اثر نقش آفرینی رو به رو هستیم که در آن می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید، حتی آشپزی. تاریخ انتشار بازی هنوز مشخص نیست اما از اولین روز عرضه کنسول سری ایکس، در اختیار طرفداران قرار خواهد گرفت. یک بار دیگر تکرار می‌کنیم که نسخه انگلیسی عناوین یاکوزا معمولا با تاخیر زیاد در غرب منتشر می‌شوند و حضور قسمت جدید در کنسول سری ایکس یک اتفاق استثنایی به حساب می‌آید.

– بازی Fable 4

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

طبق شایعات، استودیوی پلی گراند (Playground) که سری بازی‌های فورزا هورایزن را در کارنامه دارد، از سوی مایکروسافت ماموریت پیدا کرده تا قسمت جدید مجموعه فیبل را بسازد. طرفداران این بازی، سال‌ها است که آرزوی بازگشت آن را دارند و این اتفاق شاید در نسل جدید کنسول‌ها رخ دهد.

آخرین قسمت مجموعه، بازی فیبل 3 بود که در سال 2010 منتشر شد و از آن زمان، دیگر هیچ خبری از این سری محبوب نبوده است. بازی Fable 4 هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما امیدواریم که در نسل جدید، شاهد بازگشت آن باشیم. این احتمال هم وجود دارد که استودیوی پلی گراند به طور کلی از یک پروژه جدید رونمایی کند که این مسئله هم می‌تواند اتفاق جذابی باشد. اعضای این استودیو نشان داده‌اند که به شدت بااستعداد هستند و اگر مایکروسافت فرصت بیشتری به آن‌ها دهد، بدون شک اثر راضی کننده‌ای عرضه می‌کنند.

– بازی Dragon Age 4

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک بازی معرفی شود اما برای چندین سال، خبری از آن نباشد. آخرین بار در جریان مراسم جوایز بازی سال 2018 بود که تریلری از بازی دراگون ایج 4 مشاهده کردیم و پس از آن هیچ جزئیاتی از بازی در اختیار طرفداران قرار نگرفت. استودیوی بایوور (BioWare) در چند مدت اخیر، تمام تمرکز خود را بر روی بهبود بازی انتم (Anthem) قرار داد و متاسفانه باز هم نتوانست نظر طرفداران این بازی را جلب کند.

ما هنوز داستان بازی Dragon Age 4 را نمی‌دانیم اما می‌توان انتظار داشت که تا سال 2022 منتشر شود. این بازی علاوه بر نسخه سری ایکس، نسخه رایانه‌های شخصی و پلی استیشن 5 نیز خواهد داشت (این بازی اخیرا در فهرست فاش شده از بازی‌های PS5 دیده شد). شرکت EA به زودی، جزئیات بیشتری را در رابطه با این بازی منتشر خواهد کرد.

– بازی Starfield

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

بازی استارفیلد، اثر جدید شرکت بتسدا (Bethesda) است. ما هنوز اطلاعات دقیقی از این بازی مرموز نداریم اما می‌دانیم که ژانر آن نقش آفرینی است و در قضا جریان خواهد داشت. آخرین بار، در جریان نمایشگاه E3 2018 بود که تیزری از بازی منتشر شد اما آن هم نکته قابل توجهی از بازی را نشان نمی‌داد. با این حال می‌دانیم که تمرکز اصلی بتسدا بر روی این بازی بوده  و قرار است یکی از بزرگ‌ترین عناوین نسل بعدی کنسول‌ها باشد. سازندگان حتی به شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) رفته‌اند تا بتواند جزئیات فضایی بازی را درست طراحی کنند. هنوز مشخص نیست بازی Starfield در چه زمانی منتشر خواهد شد اما آن را به یاد داشته باشید زیرا سازندگان بازی اسکایریم، وعده یک اثر استثنائی را داده‌اند.

– بازی Grand Theft Auto 6

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

مهم نیست در مورد کدام کنسول صحبت می‌کنیم، بازی جی تی ای 6 همیشه باید در لیست بازی‌های مورد انتظار حضور داشته باشد. تا اینجا جزئیات زیادی از بازی منتشر نشده است اما اگر شایعات حقیقت داشته باشند، در سال 2024 می‌توانید منتظر عرضه بازی باشید.

این بازی هم هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما می‌دانیم که در دست توسعه قرار دارد. بازی GTA 6 احتمالا در یک شهر کاملا جدید جریان دارد و شخصیت‌های تازه‌ای در آن حضور خواهند داشت. همچنین گفته شده که شخصیت اصلی بازی یک زن خواهد بود؛ اتفاقی که قطعا طرفداران را هیجان‌زده می‌کند.

– بازی مخفی استودیوی اینیشیتیو (The Initiative)

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

این استودیو با هدایت رئیس سابق کریستال داینامیکس، در سال 2018 آغاز به کرد و قرار است بازی‌های بزرگی برای مایکروسافت تولید کند. با گذشت دو سال، ما هنوز جزئیاتی از اولین پروژه آن‌ها نداریم اما این بازی قرار است از عناوین انحصاری درجه یک کنسول ایکس باکس سری ایکس باشد.

کارگردان بازی سانست اوردرایو (Sunset Overdrive) و تعدادی از طراحان بازی خدای جنگ، در این پروژه حضور دارند و باید دید در نهایت چه اثری از این استودیو عرضه می‌شود. استودیوی اینیشیتیو قرار است همان نقشی را برای مایکروسافت داشته باشد که استودیوی ناتی داگ برای سونی دارد.

منتظر کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*