شیائومی می نوت بوک 14

شیائومی می نوت بوک 14 با پردازنده‌ی نسل دهم اینتل و قیمت مناسب معرفی شد

شیائومی می نوت بوک 14 – Xiaomi mi Notebook 14 به صورت رسمی با پردازنده‌ی جدید اینتل، گرافیک مجزای انویدیا، وزن بسیار کم و قیمت مناسب، در بازار هند معرفی شد.

شیائومی می نوت بوک 14 به عنوان اولین اولترابوک این شرکت در بازار هند، به صورت رسمی معرفی شد. لپ‌تاپ جدید شیائومی از نمایشگر ۱۴ اینچی LCD، با پوشش ضد بازتاب و رزولوشن FHD بهره می‌برد که نسبت تصویر استاندارد ۱۶ به ۹ در آن رعایت شده است. نسخه‌ی هورایزن – Horizon دستگاه حدود ۳ میلی‌متر حاشیه‌ی کمتری در اطراف نمایشگر نسبت به نسخه‌ی استاندارد دارد که موجب شده است نسبت نمایشگر به بدنه در آن به ۹۱ درصد برسد. البته کاهش حاشیه‌های نمایشگر باعث شده است تا فضایی برای تعبیه‌ی وبکم باقی نماند و به همین دلیل در جعبه‌ی هر یک از لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی، یک می وبکم اچ‌دی نیز قرار دارد.

اگرچه نسخه‌ی استاندارد می نوت بوک 14 حاشیه‌های بیشتری دارد اما همچنان به عنوان یک اولترابوک محسوب می‌شود که تنها ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. این مقدار در نسخه‌ی هورایزن به ۱.۳۵ کیلوگرم رسیده است. هر دو دستگاه از دو بلندگوی استریوی ۲ واتی بهره می‌برند و با یک انگشت می‌توان نمایشگر آن‌ها را باز کرد. به لطف قابلیت Mi Blaze Unlock، کاربران می‌توانند لپ‌تاپ خود را با دستبندهای هوشمند می بند باز کنند. امکان انتقال پرسرعت فایل‌ها از طریق اپلیکیشن Mi Smart Share به گوشی‌های شیائومی، وجود خواهد داشت.

شیائومی می نوت بوک 14

اما در قلب شیائومی می نوت بوک 14 شاهد پردازنده‌ی نسل دهم i5-10210U اینتل هستیم که همراه با گرافیک اینتل UHD 620 یا انویدیا جی‌فورس MX250 عرضه می‌شود. اما نسخه‌ی هورایزن از پردازنده‌ی قوی‌تر i7-10510U بهره می‌برد که کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX350 آن را همراهی می‌کند. هر دو لپ‌تاپ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SATA SSD عرضه خواهند شد. البته حافظه‌های سریع‌تر سری NVMe نیز برای خریداران هورایزن در دسترس خواهد بود.

در قسمت اتصالات شاهد دو درگاه USB نسخه‌ی ۳.۱ در کنار یک درگاه USB نسخه‌ی ۲.۰، درگاه HDMI نسخه ۱.۴ و USB-C هستیم. وای فای ac و بلوتوث ۵ نیز برای اتصال بی‌سیم در نظر گرفته شده است. همچنین درگاه مجزای جک هدفون و شارژ لپ‌تاپ نیز در دسترس کاربران قرار خواهد داشت. به گفته‌ی شیائومی، باتری ۴۶ وات ساعت دستگاه می‌تواند تا ۱۰ ساعت شارژدهی کند و شارژر ۶۵ وات آن نیز قادر است در طی ۳۰ دقیقه، حدود ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند.

شیائومی می نوت بوک 14

شیائومی می نوت بوک 14 با نسخه‌ی خانگی ویندوز 10 و یک ماه اشتراک رایگان آفیس 365 عرضه خواهد شد. نسخه‌ی استاندارد با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیک اینتل، ۵۵۰ دلار قیمت خواهد داشت که این رقم برای ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به حدود ۶۰۰ دلار می‌رسد. نسخه‌ی دارای گرافیک انویدیا نیز با برچسب قیمت ۶۳۰ دلار وارد بازار خواهد شد. در نهایت نسخه‌ی Core i5 هورایزن ۷۲۵ دلار و نسخه‌ی Core i7 آن، حدود ۸۰۰ دلار خواهد بود.