ورژن 2004 ویندوز 10

ورژن 2004 ویندوز 10 با قابلیت‌های جدید منتشر شد

ورژن 2004 ویندوز 10 عرضه شد. به‌روز‌رسانی جدید سیستم عامل Windows 10 با نام آپدیت ماه می 2020 (May) شناخته شده و قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌کند.

مایکروسافت آپدیت جدیدی برای آخرین سیستم عامل دسکتاپ خود تا امروز عرضه کرد. در صورتی که در تنظیمات ویندوز 10 دریافت آپدیت را روی خودکار قرار نداده‌اید، هر چه سریعتر برای دریافت آن اقدام کنید. در ورژن 2004 ویندوز 10 گستره‌ای از باگ‌های سیستم عامل برطرف شده و عملکرد بهبود پیدا کرده است.

برای کاربران دارای لایسنس Windows E3 یا E5 و همچنین Microsoft 365 E3 یا E5 آپدیت جدید متشکل از Desktop Analytics است. به لطف آن یک سری اطلاعات مدیریتی اضافی، که داده مربوط به آن‌ها در کلاد مدیریت می‌شود، دریافت خواهید کرد. کاربرد اصلی برای آن مدیران فناوری اطلاعات است. بخش قابل توجهی از قابلیت‌های ورژن جدید Windows 10 مخصوص این افراد توسعه یافته است.

کاربران دارای نسخه پرو یا انترپرایز سیستم عامل نام برده، می‌توانند از استفاده ویندوز از یک نمایشگر، در سیستم‌های متشکل از چند صفحه نمایش، جلوگیری کنند.

بیشتر کاربران نیازی به این قابلیت پیدا نمی‌کنند. به منظور بهره بردن از آن، مسیر Settings – Display – Advanced Display Settings را دنبال کرده و بعد از انتخاب یک نمایشگر، روی گزینه “Remove Display From Desktop” کلیک کنید.

کاربرانی که از کامپیوترهای تبدیل‌شونده و 2 در 1 با سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند، تجربه‌ای متفاوت از کار با دستگاه در حالت تبلت خواهند داشت. پیشتر در حالت تبلت، ظاهر رابط کاربری ویندوز تغییر زیادی می‌کرد، اما مایکروسافت اکنون عقیده دارد حتی با حذف کیبورد باید چهره آشنای Windows بدون اختلال در مقابلتان قرار داشته باشد؛ نمایشگر در این حالت برای استفاده با لمس بهینه شده است.

سایر قابلیت‌های ورژن 2004 ویندوز 10

  • پشتیبانی از Windows Hello به عنوان احراز هویت‌کننده FIDO2 برای مرورگرهای وب گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس
  • پشتیبانی از لاگین Windows Hello در حالت ایمن (Safe Mode)
  • ارتقای قابل توجه Sandbox ویندوز
  • کنترل صریح بر اپلیکیشن‌های باز شده بلافاصله بعد از ری‌استارت کردن کامپیوتر
  • امکان جابه‌جایی آزادانه دستیار مجازی هوشمند کورتانا
  • عدم نیاز به ورود به اپلیکیشن تنظیمات برای اتصال بلوتوث
  • نمایش دمای پردازشگر گرافیکی در تب Performance بخش Task Manager
  • نمایش نوع حافظه ثانویه در تب Performance بخش Task Manager
  • اضافه شدن Reset this PC به گزینه Cloud Download

این‌ها بخشی از ویژگی‌های ورژن 2004 ویندوز 10 محسوب می‌شوند. یک سری قابلیت‌های ریز دیگر نیز وجود دارند! به منظور پی بردن به آ‌ن‌ها بهتر است آپدیت جدید را دریافت و نصب کنید.