گوشی های جایگزین آیفون اس ای

بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2020

بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2020 – iPhone SE 2020 را که چند ماه پیش به عنوان دومین گوشی ارزان قیمت اپل رونمایی شد، بشناسید!

اپل یک گوشی اقتصادی در سال 2020 رونمایی کرد. برخلاف آیفون ایکس آر، که در زمان عرضه 749 دلار قیمت داشت، آیفون اس ای 2020 واقعا اقتصادی بوده و با پرداخت 399 دلار قادر به خرید آن خواهید بود! این گوشی از نظر ظاهری تماما شبیه آیفون 8 است، اما از نظر قدرت پردازشی، همرده بهترین آیفون‌های کنونی از خانواده آیفون 11 قرار می‌گیرد.

دومین نسل آیفون اس ای به صورت ترکیبی، از شیشه و فلز ساخته شده و پنل نمایشگر آن ال سی دی است. اسکنر اثر انگشت مجددا به گجت بازگشت و جایگزین فیس آیدی در آیفون‌های اخیر شد.

البته این گوشی بدون کاستی و مشکل نیست، به همین دلیل برخی به دنبال گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2020 می‌گردند. به عنوان نمونه باید به دوام باتری پایین و دوربین تک سنسور فاقد پشتیبانی از حالت عکاسی در شب اشاره کرد. از طرفی سبک طراحی iPhone SE 2020 واقعا قدیمی شده و مشابه گجت‌های پنج سال قبل است.

بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2

  • سامسونگ گلکسی اس 10
  • سامسونگ گلکسی اس 10 ای
  • گوگل پیکسل 3 ای
  • اپل آیفون 11
  • اپل آیفون ایکس آر
  • وان پلاس 7 تی
  • موتور جی استایلوس

با کلیک روی نام هر گوشی به صفحه در بر دارنده مطالب مربوط به آن منتقل خواهید شد. با مطالعه این مطالب بهتر می‌توانید درباره خرید یک گوشی تصمیم‌گیری کنید.

سامسونگ گلکسی اس 10

سامسونگ گلکسی اس 10

اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و بسیار قدرتمند شبیه آیفون اس ای 2020 اما دارای ظاهری بسیار مدرن‌تر هستید، نگاهی به پرچمدار سری S سال 2019 سامسونگ بیندازید. قیمت این گوشی طبق انتظار بعد از رونمایی جانشینش کاهش پیدا کرد، به همین دلیل اکنون فرصت خوبی برای خریداری آن است.

نمایشگر گلکسی اس 10 سوپر امولد بوده و به دوربینی سه گانه مجهز است. این دوربین دارای سه سنسور 12، 16 و 12 مگاپیکسلی به ترتیب از نوع عادی، اولتراواید و تله فوتو است. نسخه دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی این گوشی را اکنون می‌توان به قیمت 699 دلار خریداری کرد. اختلاف قیمت سیصد دلاری سبب می‌شود این مدل جزو گرانترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای به شمار برود.

اگرچه سامسونگ گلکسی اس 10 به نمایشگر بزرگتری مجهز شده است (6.1 اینچ در برابر 4.7 اینچ)، اما ابعاد بدنه دو گوشی تقریبا یکسان است! علت را باید در طراحی بدون حاشیه بی‌نظیر گوشی رده بالای Samsung دنبال کرد.

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

یکی دیگر از بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2020 مدل ارزان قیمت پرچمدار سال 2019 سامسونگ است. گلکسی اس 10 ای کوچکتر از گوشی اقتصادی اپل نیست، اما بسیار کامپکت‌تر از آن طراحی شده است. برای خرید آن باید حدود 400 دلار پرداخت کنید. این گجت اندرویدی 5.8 اینچی همچنان از نمایشگری سوپرامولد استفاده کرده و از بدنه‌ای فلزی همراه شیشه‌ استفاده می‌کند.

یکی از نکات مهم آن با وجود کاهش قیمت در مقایسه با سایر مدل‌های Galaxy S10 قدرت گرفتن از تراشه مشابهی با آن‌ها یعنی اسنپدراگون 855 است. تعداد سنسورهای دوربین به دو عدد کاهش پیدا کرده و مجهز به سنسوری 12 و 16 مگاپیکسلی (عادی + اولتراواید) است.

گوگل پیکسل 3 ای

گوگل پیکسل 3 ای

اگر جمع و جور بودن گوشی در کنار توان پردازشی زیاد برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، نگاهی به گوگل پیکسل 3 ای بیندازید. اگر می‌خواهید به جای آی او اس، طعم واقعیت اندروید (خالص) را بچشید، این بهتری گزینه بین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2020 محسوب می‌شود. قیمت آن 399 دلار است.

نمایشگر 5.6 اینچی گوشی مناسب یک گجت کامپکت است. با وجود پلاستیکی بودن پنل پشتی به جای استفاده از شیشه، پیکسل 3a از طراحی مستحکمی بهره می‌برد. البته تغییر نوع ماده به کار رفته در بدنه با کاهش قابل توجه قیمت آن در مقایسه با دو گوشی سامسونگ قبلی همراه بوده است.

البته تراشه Google Pixel 3a برخلاف آن‌ها پرچمدار نبوده و از اسنپدراگون 670 قدرت می‌گیرد. حافظه رم 4 گیگابایت است. برای مقایسه باید بدانید iPhone SE 2020 از 3 گیگابایت رم استفاده می‌کند. این گوشی تنها دارای یک نسخه با 64 گیگابایت حافظه داخلی است و از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. آیفون SE از نظر کارت حافظه وضعیت مشابهی دارد، اما نسخه‌هایی با حافظه داخلی بیشتر نیز ارائه می‌کند.

یکی از دلایل اصلی ترغیب کاربران به خرید پیکسل 3 ای در اختیار داشتن دوربین بی‌نظیر گوشی های سری Pixel گوگل به ازای قیمتی پایین‌تر است. دوربین همچنان تک سنسور است، اما قابلیت‌ها و کیفیت بسیار بیشتری ارائه می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان به افکت‌های پرتره، اچ دی آر پلاس و حالت عکاسی در شب اختصاصی (Night Sight) اشاره کرد. البته با کمی انتظار می‌توانید پیکسل 4 ای را خریداری کنید، هر چند به محض معرفی قیمت بسیار بیشتری در مقایسه با نسل قبل خواهد داشت.

اپل آیفون 11

گوشی های جایگزین آیفون اس ای

از جمله بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2020 پایین‌ترین مدل از گوشی های سال 2019 اپل است؛ اگر به دنبال یک جایگزین آی او اسی با قدرت پردازشی یکسان هستید، بهترین انتخاب آیفون 11 به شمار می‌رود. این گجت از طراحی بدون حاشیه بسیار خوبی بهره برده و دارای دوربینی دوگانه است، اما به منظور خرید نسخه 64 گیگابایتی آن باید 699 دلار پرداخت کنید.

صفحه نمایش این iPhone همچنان ال سی دی است، اما ابعاد بزرگتری (6.1 اینچ) داشته و کیفیت بالاتری ارائه می‌کند. تراشه آن با آیفون اس ای 2020 یکسان است، اما از 1 گیگابایت حافظه رم بیشتری بهره می‌برد. دوربین متشکل از سنسور عادی و اولتراواید، هر دو با رزولوشن 12 مگاپیکسلی است. به لطف وجود دوربین دوم، عکس‌های پرتره بسیار بهتری ثبت خواهد شد. پشتیبانی از حالت عکاسی در شب اختصاصی و دوام باتری بالاتر ویژگی‌های مهم دیگر محسوب می‌شوند.

اپل آیفون ایکس آر

گوشی های جایگزین آیفون اس ای

اگر قیمت آیفون 11 بالا است، مدل قبلی آن را خریداری کنید؛ آیفون ایکس آر یکی دیگر از بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2 محسوب شده و برای خرید نسخه پایه آن با 64 گیگابایت رم باید 599 دلار پرداخت کنید. با وجود پرداخت 100 دلار پایین‌تر نسبت به جانشین آن، آیفون 11، نمایشگر بدون حاشیه‌ای بزرگ و توان پردازشی بالایی دریافت خواهید کرد. البته دوربین شبیه به گوشی اقتصادی جدید تک سنسور است.

آیفون ایکس آر از استاندارد iP67 پشتیبانی کرده و برای کاربران بی‌احتیاط و سر به هوا گزینه بهتری است. البته اپل تاکید کرده گوشی کاملا در برابر نفوذ آب مقاوم نیست، به همین دلیل خرابی از این نوع را از گارانتی خارج کرد.

طبق اخبار، اپل باز هم به روال کاهش قیمت محصولات خود برای فروش بیشتر ادامه داده و آیفون 12، به عنوان جانشین آیفون 11 و آیفون ایکس آر را پاییز سال جاری به قیمت 649 دلار عرضه خواهد کرد. این قیمت بسیار مناسبی در زمان عرضه است. از طرفی بعد از معرفی، قیمت دو مدل قبلی باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

وان پلاس 7 تی

وان پلاس 7 تی

برخی پرچمداران اندرویدی قدیمی که قیمتشان بعد از رونمایی مدل‌های جدیدتر کاهش پیدا کرد، جزو بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای 2 به شمار می‌روند. به عنوان نمونه باید به وان پلاس 7 تی اشاره کنیم. این گوشی در مقایسه با سایر محصولات هم قیمت آن توان پردازشی بسیار بیشتری ارائه می‌کند. برای خرید نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت ظرفیت داخلی، 499 دلار پرداخت کنید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های آن در مقایسه با همه گجت های معرفی شده تا اینجا، پشتیبانی نمایشگر از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است.


دوربین سه گانه بوه و اندازه نمایشگر سوپر امولد به 6.55 اینچ افزایش پیدا می‌کند. اگر به دنبال جایگزینی جمع و جور هستید، این پرچمدار چینی مناسب نیست.

یکی از تفاوت‌های این پرچمدار با گلکسی اس 10 و اس 10 ای داشتن تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 855 پلاس است. دوربین، قادر است عکس‌هایی 48 مگاپیکسلی ثبت کند. دوربین وان پلاس 7 تی از حالت عکاسی از شب اختصاصی این شرکت یعنی Nightscape پشتیبانی می‌کند. دوام باتری آن، مخصوصا در زمان پخش ویدیو، حتی از آیفون 11 نیز بهتر است.

موتو جی استایلوس

موتو جی استایلوس

در نهایت به یک گوشی میان‌رده اندرویدی اشاره می‌کنیم. اگر بین بهترین گوشی های جایگزین آیفون اس ای به دنبال گزینه‌ای با قیمتی حتی ارزانتر از آن هستید، با پرداخت 299 دلار به جای 399 دلار موتورولا موتو جی استایلوس را خریداری کنید. این گوشی محصول 2020 بوده و به صورت پیش‌فرض دارای اندروید 10 است.

صفحه نمایش 6.4 اینچی آن سبب شده در زمره گجت های کامپکت قرار نگیرد. دوربین اصلی سه گانه بوده و از فوکوس خودکار لیزری پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 665 بوده و 4 گیگابایت رم دارد. 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داده با وجود پشتیبانی از کارت حافظه در نظر گرفته شده است. یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر آن داشتن قلم است، هر چند قابلیت‌هایی در حد SPen سامسونگ ارائه نمی‌کند.