تبدیل هوا به بنزین

حمایت بی ام و از استارتاپی با ایده تبدیل هوا به بنزین

استارت آپ پرومتوس فیولز به دنبال توسعه فناوری تبدیل هوا به بنزین است و در همین راستا شرکت بی ام نیز روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

استارت آپ پرومتوس فیولز (Prometheus Fuels) در حال توسعه یک فناوری ویژه است که به واسطه آن می‌توان دی اکسید کربن را از جو دریافت و آن را به بنزین کربن خنثی تبدیل کرد. در همین راستا شرکت BMW i Ventures به عنوان زیرمجموعه غول خودروسازی بی ام و روی این استا‌رت آپ سیلیکون ولی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را انجام داده است. به واسطه این سرمایه‌گذاری، استارت آپ پرومتوس فیولز می‌تواند فناوری خود را تا پایان سال 2020 به بازار عرضه کند. گفتنی است این استارت آپ در سال 2019 توسط راب مک گینیس (Rob McGinnis) تاسیس شده است.

جزئیات تبدیل هوا به بنزین

این استارت آپ در حال حاضر روی ارتقای فناوری‌هایی که به دریافت دی اکسید کربن از هوا و تبدیل آن به بنزین، گازوئیل و سوخت جت مربوط می‌شود فعالیت می‌کند. این شرکت اعلام کرد این پروژه یک فرایند کربن خنثی محسوب می‌شود که انرژی‌های خورشید و بادی نیروی فعال‌سازی آن را به صورت 100 درصدی تامین می‌کنند. پرومتوس فیولز به کمک استفاده از فناوری‌های ویژه جذب، سنتز سوخت و جداسازی سوخت قادر است سوختی را به تولید برساند که از نظر مولکولی با بنزینی که از نفت تولید می‌شود یکسان باشد.

این بنزین که توسط شرکت پرومتوس فیولز تولید می‌شود، برای استفاده در موتورهای احتراقی بر خلاف سایر مدل‌ها به اعمال تغییرات ویژه‌ای نیاز ندارد و به همین دلیل تمامی خریداران این نوع بنزین می‌توانند به آسانی از آن برای وسیله نقلیه خود استفاده کنند. بر اساس پیش‌بینی شرکت پرومتوس فیولز، اگر تمامی سوخت‌هایی که با استخراج نفت و گاز به تولید می‌رسند را با این سوخت جدید جایگزین کنیم، به صورت سالانه حدود 10 گیگاتن از انتشار گاز دی اکسید کربن در جهان جلوگیری خواهد شد که این میزان برابر با 25 درصد گازهای گلخانه‌های منتشر شده در جهان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگه همچین اتفاقی بیفته خیلی خوب و هالی میشه

  2. اگه همچین. اتفاقی رخ بده یه تحول خیلی عظیم توی صنعت سوخت اتفاق میفته