گوشی های تاشو ارزان قیمت

شراکت سامسونگ با سازنده‌ی گوریلا گلس برای ساخت گوشی های تاشو ارزان قیمت

گوشی های تاشو ارزان قیمت دید خوبی از آینده‌ای به ما می‌دهند که قرار است همه گجت های مورد نیاز درون جیب کاربر جا شوند. شراکت سامسونگ با گوریلا گلس برای ساخت گوشی های تاشو ارزان قیمت همین موضوع را هدف قرار می‌دهد.

در حال حاضر بازار گوشی ‌های هوشمند تاشو یک تکان اساسی خورده و دو سه سالی است که کمپانی‌های سازنده اصلی یعنی سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و چند برند جاه‌طلب دیگر، حضور جدی خود در این بازار جدید را نشان داده‌اند و قصد دارند که اسمارت‌ فون ‌های منعطف خود را هر چه سریع‌تر به مرحله‌ای ‌برسانند که تمام کاربران با بودجه‌های مختلف بتوانند از آنها استفاده کنند.

علاوه بر قیمت بالا که خرید این گوشی های جدید را برای بسیاری از کاربران غیرممکن کرده است، مقاومت و دوام بدنه آنها نیز مشکل دیگری است که شرکت‌های سازنده باید آن را مورد هدف قرار دهند. زیرا به دلیل طراحی خاص و این که قسمت اعظم این گوشی ‌ها را نمایشگر لمسی و انعطاف‌پذیر آن‌ها تشکیل می‌دهد، مقاومت‌شان نسبت به گوشی‌ های استاندارد کمی پایین‌تر است.

سامسونگ اولین گوشی تاشو شیشه‌ای خود یعنی گلکسی زد فیلیپ را چندی پیش رونمایی کرد تا نشان دهد که قصد دارد از استفاده صرفا پلاستیک برای ساخت بدنه این گوشی ها فاصله بگیرد و با معرفی گلکسی فولد این موضوع را به طور جدی به اثبات رساند. حالا به نظر می‌رسد که ساخت گوشی های تاشو ارزان قیمت به هدف اصلی بعدی سامسونگ تبدیل شده است و این غول کره‌ای قصد دارد تا قیمت اسمارت ‌فون ‌های شیشه‌ای منعطف خود را در یک همکاری جدید کاهش دهد.

کورنینگ و سامسونگ گوشی های تاشو ارزان قیمت را به حقیقت تبدیل می‌کنند

گوشی های تاشو ارزان قیمت

طبق گزارش خبرگزاری کره‌ای Digital daily و به نقل از SamMobile، سامسونگ و Corning، که تولید‌کننده پنل‌های مقاوم گوریلا گلاس برای تقریبا تمام پرچمداران حال حاضر موبایل محسوب می‌شود، یک همکاری مشترک جدید برای راه‌اندازی خطوط تولید شیشه‌های بسیار باریک (UTG) در ایالات متحده آمریکا را آغاز کرده‌اند. این شراکت جدید می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های تولید این نوع پنل‌ها برای سامسونگ شود و شیشه‌های مقاوم تولید شده طی آن نیز می‌توانند در گوشی‌ های تولیدی سامسونگ در سال 2021 مورد استفاده قرار بگیرد.

البته قطعا این قدم نمی‌تواند به تنهایی تمام گرانی بازار را از بین ببرد، زیرا به دلیل دشواری و تکنولوژی‌های خاص استفاده شده در این محصولات، روند تولید آنها آسان نبوده و نیاز به زمان و تجهیزات بیشتری خواهد داشت. اما قطعا شراکت کورنینگ و سامسونگ می‌تواند منجر به تولید محصولات مقاوم‌تر با قیمت مناسب و حتی وزن کمتر در آینده شود.

گلکسی فولد 2 به نقطه عطف گوشی های منعطف تبدیل می‌شود؟

گوشی های تاشو ارزان قیمت

در همین حال گلکسی فولد 2 به عنوان نسل جدید گوشی های تاشو سامسونگ احتمالا از یک پنل شیشه‌ای باریک‌تر مشابه گلکسی زد فیلیپ به عنوان نمایشگر اصلی خود بهره خواهد برد. برخلاف مدل اول گلکسی فولد، در نسل دوم این گوشی منعطف پیش‌بینی می‌شود که تاچ اسکرین منعطف آن از به جای برخورداری از یک بریدگی بسیار بزرگ، از حفره درون نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی میزبانی کند.

این شایعات پیش‌بینی می‌کنند که ابعاد بدنه این محصول نیز ممکن است تغییر کند و البته هنوز بر سر این که عملکرد سخت افزاری آن بهتر از نسل اول خواهد شد یا ضعیف‌تر، منابع خبری مختلف نظرات متفاوتی دارند. گفتنی است که روند تولید این محصول مشابه دیگر گجت های هوشمند جدید به دلیل گسترش ویروس کرونا و معلق شدن صنایع مختلف به تعویق افتاده است؛ با این وجود احتمالا از گلکسی Fold 2 در حوالی ماه سپتامبر (اواسط و اواخر شهریور 99) رونمایی خواهد شد