تبلیغات لاک اسکرین گوشی های سامسونگ

تبلیغات لاک اسکرین ممکن است در آینده به گوشی های سامسونگ اضافه شود!

اکثر کاربران با موضوع نمایش تبلیغات در گوشی های موبایل مشکل دارند و حالا به نظر می‌رسد که تبلیغات لاک اسکرین – Lockscreen ads ممکن است در آینده نزدیک به گوشی های هوشمند سامسونگ در سراسر جهان اضافه شود!

به تازگی گزارش منتشر شده مبنی بر این که سامسونگ قصد دارد تغییراتی را در بخش تبلیغات رابط کاربری وان یو آی که نسخه‌ی اختصاصی آنها از اندروید محسوب می‌شود، اعمال کند. این گزارش شایعه‌ای را مطرح می‌کند مبنی بر این که سامسونگ نیز مشابه برندهای چینی ویوو، ریل می، هواوی، شیائومی و حتی آمازون ممکن است به نمایش تبلیغات روی صفحه لاک اسکرین گوشی های خود بپردازد.

جالب است بدانید که آمازون نیز پیش‌تر نمایش تبلیغات بر روی گوشی های موبایل خود را اجرا کرده بود و احتمالا سامسونگ نیز از روشی مشابه این غول آمریکایی استفاده خواهد کرد. موضوع نمایش تبلیغات لاک اسکرین به تازگی در انجمن رسمی سامسونگ مطرح شده است و آخرین اظهارنظر رسمی از سوی این برند کره‌ای در این رابطه به پیام حساب رسمی فروشگاه گلکسی استور سامسونگ برمی‌گردد که در چهار اکتبر 2019 منتشر شده بود و به نقل از Tizen Help می‌توانید آن را در زیر مشاهده کنید.

تبلیغات لاک اسکرین گوشی های سامسونگ

پیام داخل این تصویر را اگر به زبان انگلیسی برگردانیم، چنین موضوعی را مطرح می‌کند:

من به یاد می‌آورم که شما مطلبی را منتشر کرده بودید مبنی بر این که تبلیغات باعث آزار شما شده بودند. [این‌ها را یکی از مدیران ویرایشگر فروشگاه گلکسی سامسونگ مطرح می‌کند] لطفا درک کنید که تبلیغات بنری به منظور فراهم کردن سرویس‌های بهتر به کاربران از طریق توسعه قابلیت‌های جدید و عملیات اجرایی پایدار برای سرویس‌های از طریق درآمدهای تبلیغات به کار گرفته می‌شوند.

قسمت آخر پیام نیز به این شکل ترجمه می‌شود که:

سامسونگ همواره تلاش می‌کند تا راضی‌کننده‌ترین سرویس‌ها و خدمات را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

تبلیغات لاک اسکرین گوشی های سامسونگ فعلا در آسیا تست می‌شود

تبلیغات لاک اسکرین گوشی های سامسونگ

در ایالات متحده آمریکا تبلیغات لاک اسکرین روی گوشی های سامسونگ دیده نشده است و به نظر می‌رسد که این تبلیغات در حال حاضر تنها در کشورهای آسیایی آزمایش می‌شود. اما جالب است بدانید که هنگام بررسی اپلیکیشن پیش‌بینی آب و هوای سامسونگ از طریق ویجت Samsung Weather، یک تبلیغ می‌تواند به نمایش دربیاید و همانطور که در تصویر می‌بینید این تبلیغ در ایالات متحده آمریکا و ساعاتی پیش روی یک گوشی گلکسی نوت 9 ثبت شده است.

بنابراین این احتمال وجود دارد که تبلیغات صفحه قفل در گوشی های سامسونگ به کشورهای دیگر نیز گسترش یابد و قطعا کاربران از این موضوع خشنود نخواهند بود. نظر شما عزیزان گجت نیوزی چیست، آیا اگر از فردا چنین تبلیغاتی را در صفحه قفل پرچمدار گران‌قیمت سامسونگ خود مشاهده کنید، همچنان هم به استفاده از دیوایس خود ادامه خواهید داد یا ترجیح می‌دهید به سراغ برند دیگری بروید؟

آمازون هم قبلا چنین تبلیغاتی را آزمایش کرده بود

تبلیغات لاک اسکرین گوشی های سامسونگ

البته به‌کارگیری چنین روشی برای کسب درآمد بیشتر از سوی سامسونگ چندان هم عجیب و غیر عادی نیست، زیرا در کمپانی‌های دیگر نیز شاهد چنین مواردی بودیم و به طور مثال در نرم افزار فایل منیجر شیائومی گاهی اوقات کاربران ممکن است تبلیغاتی را مشاهده کنند. همچنین پیش‌تر به مدت چهار سال تبلیغات اختصاصی سرویس Amazon Prime Exclusive را روی محصولات این کمپانی آمریکایی دیده بودیم.

البته لازم است بدانید که تبلیغات لاک اسکرین گوشی ‌های Amazon Prime Exclusive آمازون به این صورت بود که این کمپانی گوشی هایی که این تبلیغات داخل آنها به نمایش در‌می‌آمد را با قیمت کمتری به فروش می‌رساند تا کاربران نیز در این معامله چیزی به دست بیاورند.

هرچند که آن سرویس نیز در نهایت متوقف شد و بعد از رونمایی اولیه‌ی آن در ژوئن 2016، از فوریه 2018 به کار خود پایان داد و دیگر شاهد نمایش تبلیغات نبودیم. البته شرکت‌هایی نظیر هواوی همچنان هم به نمایش تبلیغات در قسمت‌های مختلف رابط کاربری ادامه می‌دهند و توجیه آنها نیز این است که گوشی ها و دیگر گجت های هوشمند به این روش می‌تواند با قیمت پایین‌تری در اختیار کاربران قرار گیرد.