نمایش استوری اینستاگرام

نمایش استوری ها به طور دو ردیفه و درآمدزایی از IGTV؛ قابلیت های جدید اینستاگرام

اینستاگرام به طور آزمایشی، تغییراتی را در نمایش استوری ها ایجاد کرده است. همچنین این شبکه اجتماعی قصد دارد درآمدهای تبلیغاتی خود را با تولیدکنندگان محتوا در IGTV تقسیم کند.

استوری اینستاگرام بخش مهم و پرطرفدار این پلتفرم محسوب می‌شود. از زمان ظهور این قابلیت، بسیاری از کاربران اتفاقات روزمره خود را در قالب استوری پست می‌کنند. با بزرگ‌تر شدن سایز نمایشگر گوشی های موبایل، حالا ظاهرا اینستاگرام هم به ایجاد تغییراتی در نحوه نمایش استوری ها می‌اندیشد؛ اینکه که فضای بیشتری از صفحه گوشی را به این بخش اختصاص دهد.

نمایش دو ردیفه استوری های اینستاگرام برای برخی کاربران فعال شده است

پیش‌تر استوری کسانی که دنبال می‌کردید، به طور یک ردیفه در بالای تایم‌لاین نمایش داده می‌شد. در این حالت می‌توانستید چهار استوری را ببینید و برای مشاهده‌ی باقی آن‌ها، باید نوار استوری را به سمت چپ می‌کشیدید. حالا برای برخی از کاربران، این استوری‌ها به صورت دو ردیفه فهرست شده‌اند و آن‌ها می‌توانند هشت استوری را بدون نیاز به سوایپ کردن، در محدوده دید خود داشته باشند.

نمایش استوری اینستاگرام

اگر پیج‌های زیادی را فالو می‌کنید، شاید این قابلیت جدید اینستاگرام به کارتان بیاید؛ البته همان‌طور که گفته شد، فعلا در حال آزمایش است.

تقسیم درآمد تبلیغات با تولیدکنندگان محتوای IGTV

در ماه‌های گذشته، اینستاگرام به دنبال درآمدزا کردن IGTV بود و از شرکای خود نیز برای انجام تست‌های مرتبط دعوت به همکاری کرد. حالا این پروژه در آستانه به ثمر نشستن است و طبق اعلام اینستاگرام، به زودی تبلیغات روی تمام ویدیوهای آی جی تی وی پخش خواهند شد. مدت زمان این ویدیوهای تبلیغاتی، کمتر از 15 ثانیه خواهد بود و گزینه‌هایی مانند skip یا رد کردن آن‌ها نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اینستاگرام وعده داده است که درآمد حاصل از تبلیغات در IGTV را با سازندگان ویدیوها شریک خواهد شد. جالب اینکه در این پلتفرم هم مانند یوتیوب، سازندگان هر ویدیو 55 درصد از درآمد تبلیغاتی را تصاحب خواهند کرد.

نبود ابزاری برای درآمدزایی از ویدیوهای بلند، تاکنون یک مانع جدی برای رشد و توسعه IGTV بوده است؛ اما حالا انگیزه تولیدکنندگان محتوا برای ساخت چنین ویدیوهایی بیشتر و اینستاگرام برای ولاگرها جذاب‌تر می‌شود.