سرماخوردگی

آیا بدن انسان با سرماخوردگی در برابر کرونا مقاوم می‌شود؟

محققان دانشکده علوم پزشکی Duke-NUS سنگاپور در بررسی‌های جدید خود به این سوال پاسخ دادند که آیا بدن انسان با سرماخوردگی در برابر کرونا مقاوم می‌شود؟

از زمانی که ویروس کرونا به سرعت در بسیاری از کشورها به صورت گسترده شیوع پیدا کرد، تعداد زیادی از محققان روی کشف درمان و ساخت واکسن این ویروس همه‌گیر تمرکز کردند و تا به امروز اطلاعات زیادی از بیماری کووید 19 به دست آماده است. در همین راستا اخیرا محققان دانشکده علوم پزشکی Duke-NUS سنگاپور در مطالعات جدید خود به این سوال پاسخ دادند که آیا بدن انسان با سرماخوردگی در برابر کرونا ایمن می‌شود؟

مقاومت بدن با سرماخوردگی در مقابل کرونا

محققان دانشکده علوم پزشکی Duke-NUS سنگاپور پس از بررسی جدید خود بر این باورند که سرماخوردگی باعث می‌شود بدن انسان در مقابل ویروس کرونا ایمن شود. طبق ادعای این محققان، ایمنی در مقابل بیماری کووید 19 می‌تواند تا 17 سال ادامه پیدا کند. این محققان در بررسی‌های خود خون 24 بیمار بهبود یافته از کروناویروس، 19 بیمار بهبود یافته از بیماری سل (شیوع در سال 2003) و 18 فرد که به هیچ مدام از این دو نوع بیماری مبتلا نشده بودند را مورد آزمایش قرار دادند و به این نتایج دست یافتند.