دانگ فنگ اس 50

دانگ فنگ اس 50 ؛ نگاهی به مشخصات و امکانات خودرو جدید آذویکو در ایران

دانگ فنگ اس 50 – Dongfeng S50 خودرو چینی جدید بازار ایران است که توسط شرکت آذویکو در کشور عرضه خواهد شد. در ادامه، مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) دو خودرو لوکسژن و دانگ فنگ S50 را به عنوان جایگزین ام جی 360 معرفی کرده است تا تعهدات معوق این خودرو را به انجام برساند. دانگ فنگ اس 50 در سال 2015 معرفی شده است و در سال 2017 نیز یک فیس لیفت را تجربه کرده است. به طور کلی این سدان کامپکت چینی از لحاظ ظاهر و امکانات یک خودرو کاملا معمولی محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را نسبت به سایر سدان‌های بازار متفاوت دانست. در ادامه مشخصات و امکانات دانگ فنگ اس 50 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات دانگ فنگ اس 50

دانگ فنگ اس 50

شرکت دانگ فنگ پس از معرفی این محصول در سال 2015، در سال 2017 یک مدل فیس لیفت از آن به بازار عرضه شد و در سال 2019 نیز شاهد معرفی جدیدترین مدل آن در نمایشگاه‌های چین بوده‌ایم. مدل آخر این خودرو از لحاظ ظاهری با تفاوت زیادی همراه نبوده و بیشتر تغییرات به بخش فنی آن مربوط می‌شود.

دانگ فنگ اس 50

در نمای ظاهری این خودرو چینی شاهد جلوپنجره با زمینه مشکی هستیم که خطوط افقی کرومی رنگ در آن مشاهده می‌شود. چراغ‌ها نیز دارای طراحی ساده هستند که تا جلوپنجره امتداد داشته و چراغ‌های روز نیز در بخش پایین کاسه چراغ قرار دارند. در پروفیل جانبی دانگ فنگ اس 5 یک خط از بالای گلگیر جلو تا بالای چراغ‌های عقب کشیده شده است و رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ جذاب نیز به چشم می‌خورند.

دانگ فنگ اس 50

طراحان در عقب از چراغ‌های کشیده استفاده کرده‌اند و یک خط کرومی چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده است. دیفیوزر به رنگ مشکی در بخش پایین سپر قرار دارد. خروجی‌های اگزوز به شکل دوگانه و با الگویی چندضلعی در دو طرف آن به چشم می‌خورند. طول دانگ فنگ اس 5 حدود 4700 میلی‌متر، عرض آن 1790 میلی‌متر و ارتفاع آن 1526 میلی‌متر است و فاصله محوری خودرو نیز 2700 میلی‌متر اعلام شده است.

دانگ فنگ اس 50

از امکانات و آپشن‌های احتمالی این خودرو می‌توان به تریم داخلی چرم مصنوعی، کنترل حرکت در سربالایی، تهویه الکتریکی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری، ورود به خودرو بدون کلید، سنسور نور، کروزکنترل، سنسور و دوربین عقب، استارت دکمه‌ای و سانروف اشاره کرد.

دانگ فنگ اس 50

دانگ فنگ اس 50 با 3 مدل مختلف از لحاظ موتور در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد؛ موتور اول یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 120 اسب بخار است و همچنین مشتریان می‌توانند دو موتور 1.6 لیتری با قدرت 122 اسب بخار و 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 147 اسب بخار را سفارش دهند. از آنجایی که شرکت آذویکو این خودرو را به عنوان جایگزین ام جی 360 در نظر گرفته است، احتمال دارد این خودرو را با موتور 1.5 لیتری توربو به مشتریان تحویل دهد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. همچنین این خودرو در سال 2017 پنج ستاره ایمنی چین را دریافت کرده است.

دانگ فنگ اس 50

زمان عرضه و قیمت احتمالی

پیش‌بینی می‌شود در صورت ثابت بودن شرایط اقتصادی، دانگ فنگ S50 در نیمه دوم سال بتواند با قیمت 330 میلیون تومان روانه بازار شود. هرچند خبرها حاکی از آن است که شرکت آذویکو مدل نسبتا فول آپشن اس 50 را برای مونتاژ در بازار ایران در نظر گرفته است. از رقبای این خودرو چینی در بازار ایران می‌توان به چری آریزو 5 توربو، بسترن B30 و دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره کرد.