رابط کاربری پلی استیشن 5

رابط کاربری پلی استیشن 5 کاملا متفاوت خواهد بود

طبق اعلام شرکت سونی، رابط کاربری پلی استیشن 5 – PlayStation 5 کاملا متفاوت خواهد بود. این در حالی است که شرکت مایکروسافت، تصمیمی برای تغییر رابط کاربری کنسول ایکس باکس سری ایکس ندارد.

رابط کاربری پلی استیشن 5 هنوز رونمایی نشده اما طبق اعلام سونی، قرار است تفاوت‌های ویژه‌ای با پلی استیشن 4 داشته باشد و در آن شاهد نوآوری‌های تازه‌ای خواهیم بود.

تا نسل قبل این گونه به نظر می‌رسید که سونی به اعمال تغییرات زیاد در کنسول خود علاقه چندانی ندارد اما حالا شرایط تغییر پیدا کرده است. پس از اینکه دسته دوال شاک 5 نشان داد تا چه اندازه منحصربه‌فرد است، طراحی ظاهری کنسول Playstation 5 هم ثابت کرد که سونی دیگر همانند گذشته، هیچ ترسی از توسعه و عرضه طراحی‌های جدید ندارد. این مسئله در مورد رابط کاربری پلی استیشن 5 نیز صدق خواهد کرد و طبق اطلاعات منتشر شده، باید منتظر ویژگی‌های تازه‌ای در آن باشیم.

رابط کاربری پلی استیشن 5 کاملا متفاوت خواهد بود

مت مک لورین (Matt MacLaurin)، یکی از اعضای تیم طراحی پلی استیشن اخیرا تایید کرده است که رابط کاربری PS4، با یک تغییر «100 درصدی» و همراه با ویژگی‌های کاربردی کاملا جدید به PS5 خواهد آمد. او جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نداد و هنوز مشخص نیست که این ویژگی‌های جدید قرار است شامل چه چیزهایی شود اما به گفته او، تغییرات آن قدر زیاد بوده که منجر به خلق یک رابط کاربری کاملا جدید شده است. با این تفاسیر، باید منتظر داشبورد جذابی باشیم.

رابط کاربری پلی استیشن 5

رابط کاربری پلی استیشن 4

در مراسم رونمایی پلی استیشن 5، تنها لحظه روشن شدن کنسول به نمایش گذاشته شد و هنوز تصویری از رابط کاربری آن منتشر نشده است اما با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا عرضه کنسول باقی نمانده، نیازی نیست برای مدت زمانی طولانی منتظر بمانیم.

کنسول پلی استیشن ۵ از یک پردازنده مرکزی ذن ۲ (Zen 2)، پردازنده گرافیکی RDNA 2، شانزده گیگابایت رم و حافظه اس اس دی ۸۲۵ گیگابایتی بهره می‌برد و در دو نسخه معمولی و دیجیتالی (بدون دیسک) عرضه می‌شود. این کنسول کمتر از 6 ماه دیگر و همزمان با آغاز سال نو میلادی، به صورت رسمی وارد بازار خواهد شد و انتظار می‌رود قیمتی بین ۴۹۹ الی ۵۹۹ دلار داشته باشد.