میانگین قیمت فروش گوشی های سامسونگ

میانگین قیمت فروش گوشی های سامسونگ به بیشترین نرخ در 6 سال اخیر رسید

میانگین قیمت فروش گوشی های سامسونگ به بالاترین حد خود در طول 6 سال اخیر رسیده است. این نشان می‌دهد گوشی‌های این برند در حال گران‌تر شدن هستند.

به گزارش مرکز تحقیقاتی استراتژی آنالیستیکس، میانگین قیمت فروش گوشی های سامسونگ (ASP) در سه ماهه‌ی نخست سال 2020 با رشدی 8.5 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 همراه بوده است. این نرخ، همچنین در مقایسه با آخرین سه ماهه‌ی سال 2019 نیز رشد 20.7 درصدی را نشان می‌دهد. این بالاترین میانگین قیمت فروش محصولات سامسونگ در طول 6 سال گذشته بوده است. این قیمت در حالی امسال به 292 دلار رسیده که سال گذشته 247 دلار، سال 2019 حدود 251 دلار و سال 2017 نیز 243 دلار بوده است.

انبوه پرچمدران سال 2020، دلیل افزایش میانگین قیمت فروش گوشی های سامسونگ

سه ماهه‌ی نخست هر سال، زمانیست که سامسونگ از گوشی‌های جدید سری Galaxy S رونمایی می‌کند. بنابراین این گوشی‌های پرچمدار می‌توانند به خودی خود میانگین قیمت را افزایش ببخشند. اما امسال علیرغم این مدل‌ها، سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ نیز رونمایی کرد و عرضه‌ی جهانی گوشی منعطف گلکسی فولد را گسترش بخشید. هر دو این گوشی‌ها نیز به شدت گران قیمت هستند و در افزایش میانگین قیمت گوشی‌های این بردن کره‌ای تأثیر بسزایی داشته‌اند. افزایش میانگین قیمت فروش تلفن‌های هوشمند سامسونگ با افزایش سهم‌خواهی این شرکت در بازار جهانی همراه بوده است.

در حالی این شرکت در سه ماهه نخست امسال سهم 22.1 درصدی را از بازار داشته است که این سهم در مدت زمان مشابه در سال گذشته 21.7 درصد و در سه ماهه پایانی سال 2019 نیز 14.4 درصد بوده است.

با این حال، اپل با در اختیار داشتن سهم 37.5 درصدی بازار، فرمانروای بازار موبایل جهان است و سامسونگ در رده‌ی دوم قرار دارد.