قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو

قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو اعلام شد

لحظاتی پیش قیمت گوشی اچ تی سی یو 20 5 جی – HTC U20 5G و اچ تی سی دیزایر 20 پرو – HTC Desire 20 Pro اعلام شد تا گوشی های جدید HTC پس از حدود یک سال نشان دهند بخش موبایل این کمپانی هنوز هم فعال است.

زمان زیادی از شنیدن نام اچ‌ تی‌ سی در صدر اخبار بازار موبایل می‌گذرد و این باعث شده است که حتی بسیاری از کاربران که به تازگی به دنیای گوشی ‌های هوشمند علاقمند شده‌اند، با نام این برند تایوانی غریبه باشند. لحظاتی پیش سرانجام بعد از یک انتظار حدودا یک ساله، از دو گوشی اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو رونمایی شد تا HTC نشان بدهد که این شرکت محبوب هنوز هم بخش موبایل خود را به طور کامل تعطیل نکرده است.

در اکتبر سال 2019 بود که مدیر عامل فعلی اچ تی سی یعنی Yves Maitres خبر مهمی را اعلام کرد مبنی بر این که اچ تی سی توسعه و نوآوری در زمینه سخت افزار مربوط به گوشی‌ های هوشمند را متوقف کرده است. آنها در آن زمان اعلام کردند که این کمپانی تمرکز اصلی خود را بر روی صنعت واقعیت افزوده خواهد گذاشت و جالب است بدانید که آخرین گوشی معرفی شده توسط HTC، مدل اچ تی سی یو 12 پلاس بود که در بیست و سوم ماه می سال گذشته رونمایی شد.

قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو

اما حالا این کمپانی پس از گذشت یک سال مجددا چراغ بخش موبایل خود را روشن کرده و اولین گوشی خود با پشتیبانی از اینترنت فایو جی یعنی مدل اچ تی سی U20 5G را رونمایی کرده است. در کنار این اسمارت فون، گوشی اچ تی سی Desire 20 Pro که پیش‌تر گزارش‌هایی نیز مبنی بر تولید آن شنیده بودیم، در یک کنفرانس خبری به طور رسمی رونمایی شد.

البته معلوم نیست که این خبر به معنای آن باشد که اچ ‌تی ‌سی مجددا قصد دارد حضور جدی در بازار موبایل های هوشمند داشته باشد، اما پرده‌برداری از همین دو محصول جدید نشان می‌دهد که بخش موبایل اچ تی سی هنوز هم فعال است.

مشخصات فنی و قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی

قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو

اول از همه از مدل هیجان‌انگیزتر این خانواده یعنی اچ تی سی یو 20 فایو جی شروع می‌کنیم که به پردازنده اسنپدراگون 765G مجهز شده است و به طور پیش فرض از اینترنت 5G پشتیبانی می کند. تنها یک مدل از این گوشی جدید به فروش می‌رسد که 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی خواهد داشت. در کنار اینها، گوشی HTC U20 5G از یک نمایشگر 6.8 اینچی غول‌پیکر با رزولوشن فول اچ دی پلاس (که دارای یک حفره درون نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی است) برخوردار خواهد بود.

باتری نسبتا بزرگ با ظرفیت 4850 میلی‌آمپر ساعت، مسئولیت تامین انرژی این دیوایس را بر عهده دارد که از فناوری شارژ سریع QC4.0 برخوردار است. روی پنل پشتی اچ تی سی یو 20 5 جی شاهد ساختار چهارگانه برای دوربین‌ها هستیم که در گروه‌های دوتایی جدا شده‌اند و همه آنها داخل یک کادر بیضی‌شکلِ نسبتا کشیده با کمی بیرون زدگی از سطح بدنه دیده می‌شوند.

قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو

یک دوربین 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.8 به عنوان سنسور اصلی در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین 2 مگاپیکسلی برای تصویربرداری ماکرو و دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان هنگام عکاسی پرتره، آیتم‌های داخل این کادر را تشکیل می‌دهند. علاوه بر حالت عکاسی پرتره، قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K در لیست مشخصات این دوربین‌ها ثبت شده و سنسور اثر انگشت دایره‌ای‌شکل این گوشی همانند مدل‌های قدیمی‌تر در قسمت بالای پنل پشتی دیده می‌شود.

دوربین سلفی اچ تی سی یو 20 فایو جی رزولوشن 32 مگاپیکسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از این حیث هیچ کمبودی احساس نکنند. گفتنی است که ابعاد بدنه گوشی یو 20 5 جی، 171.2 میلی‌متر طول در 78.1 میلی‌متر عرض در 9.4 میلی‌متر ضخامت و وزن آن 215.5 گرم اعلام شده است.

قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی در حدود 640 دلار تعیین شده و خریداران می‌توانند آن را در دو رنگ سفید کریستالی و سبز جوهری کریستالی سفارش دهند که البته اندروید 10 نیز به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض روی آن نصب خواهد بود.

مشخصات فنی و قیمت اچ تی سی دیزایر 20 پرو

قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو

طراحی ظاهری گوشی اچ تی سی دیزایر 20 پرو تقریبا همان چیزی است که در مدل قبلی دیدیم و تفاوت خاصی بین این دو گوشی جدید برند تایوانی وجود ندارد. از حیث مشخصات فنی HTC U20 5G به پردازنده اسنپدراگون 665، حافظه رم 6 گیگابایتی، ظرفیت داخلی 128 گیگابایت، دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی، صفحه لمسی فول اچ دی پلاس 6.5 اینچی با حفره‌ی درون نمایشگر، ابعاد بدنه شامل 162 میلی‌متر طول در 77 میلی‌متر عرض در 9.4 میلی‌متر ضخامت، وزن ۲۰۱ گرمی و البته پشتیبانی از فناوری شارژ سریع QC3.0 مجهز شده است.

قیمت اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو

در واقع می‌توان گفت که مهمترین تفاوت این دو محصول به پردازنده نسل جدیدتر مدل یو 20 5 جی و پشتیبانی آن از اینترنت فایو جی برمی‌گردد. کاربران می‌توانند گوشی اچ تی سی دیزایر 20 پرو را در دو رنگ مشکی دودی و آبی زیبا با قیمتی در حدود 303 دلار به سفارش دادند.